یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: رشد اقتصادی مناسب و مفید، رشدی است که از قبال صادرات غیر نفتی حاصل می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حسین سلاح‌ورزی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر لرستان، با تاکید بر تاثیر صادرات غیرنفتی بر رشد و توسعه‌ی اقتصادی اظهار داشت: رشد اقتصادی مناسب و مفید، رشدی است که از قبال صادرات غیر نفتی حاصل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تجارت بین‌الملل یک موضوع پیچیده است که در اختیار یک کشور یا یک نهاد خاص نیست، گفت: صرفا وجود کشور مبدا و مقصد برای انجام تجارت بین‌الملل کافی نیست.
سلاح‌ورزی به اهمیت تفاهم‌نامه‌های دو یا چند جانبه اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه در این حوزه غفلت کرده‌ایم.
رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته شرایط سختی را تجربه کرده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه در آن سال‌های سخت با وجود فرصت‌هایی که به واسطه‌ی اوضاع کشورهای مختلف نصیب‌ کشورمان شد، نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم.
نایب‌رییس اتاق ایران در ادامه به تلاش دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم در حوزه‌ی بهبود فضای کسب و کار و هم صادرات، قدم‌های خوبی برداشته شد که بخشی از آن‌ها ناشی از برجام است.
حسین سلاح‌ورزی عنوان داشت: در حوزه‌ی بهبود کسب و کار، آخرین اتفاق مثبت مرتبط با صادرات، اجرایی شدن دستورالعمل نحوه‌ی استرداد مالیات ارزش افزوده صادرات بود که در 30 آذرماه گذشته نهایی شد.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاده و نمی‌توان در آن تردید داشت، افزود: در عین حال نمی‌توان منکر این مساله شد که بخشی از این رشد ناشی از رشد درآمد نفت بوده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی ناشی از افزایش درآمدهای نفتی پایداری کافی را ندارد، اظهار داشت: رشد اقتصادی مناسب و مفید، رشدی است که از قبال صادرات غیر نفتی حاصل می‌شود.
سلاح‌ورزی به رشد 36 درصدی صادرات اشاره کرد و گفت: این اتفاق، اتفاق خوشایندی است و باید آن را جشن بگیریم.
رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان در ادامه با مطرح کردن این پرسش که چطور می‌توانیم روند صعودی رشد صادرات استان را حفظ کنیم، بیان داشت: در این زمینه هم اتاق بازرگانی و بخش خصوصی و هم مسئولان دولتی وظایفی به عهده دارند که باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.
حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه باید مساله‌ی تولید برای صادرات در دستور کار قرار گیرد، افزود: در اتاق بازرگانی هم برای توسعه‌ي صادرات غیرنفتی برنامه‌های جدی وجود دارد که یکی از آن‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌ی تجارت خارجی است که به صورت هفتگی در حال انجام است.
نایب‌رییس اتاق ایران افزود: در زمینه‌ی شناسایی بازرهای جدید هم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان مطالعات و تلاش‌هایی صورت گرفته و در حال انجام است.
سلاح‌ورزی به برگزاری جلسات متناوب و مداوم در سطح استان و کشور برای برطرف نمودن مشکلات حوزه‌ی کسب و کار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر پایین‌ترین نرخ تسهیلات بانکی به بخش صادرات اعطا می‌شود.



مطلب مرتبط: از صادرکنندگان نمونه لرستان تجلیل شد+ اسامی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا