یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان لرستان گفت: استان لرستان در جذب بیمه روستاییان و عشایر رتبه شانزدهم کشور را دارد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "قدرت الله مرادیانی" در جلسه شورای اداری الیگودرز با اشاره به شروط عضویت این صندوق و واجد شرایط بودن تعداد 188 هزار نفر برای عضویت گفت: فعالیت صندوق بیمه بسیار شفاف و در راستای مبارزه با فقر و تبعیض بنیان گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 67 نفر نظام صنفی در شهرستان عضو هستند افزود: مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه معرفی از نهادهای ذی‌ربط می‌توانند عضو صندوق شوند.
مرادیان به جایگاه و رتبه شانزده لرستان در جذب بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان اشاره نمود و افزود: متأسفانه در کشور وضعیت خوبی نداریم و شهرستان الیگودرز هم در رتبه پنجم لرستان قرار دارد.
وی همکاری بخشداران و دهیاران و اعضای شوراها و رسانه‌ها را در جذب بیمه‌ها بسیار اثرگذار دانست و افزود: یکی از راه‌های کاهش فاصله طبقاتی و رفع تبعیض توجه به بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر می‌باشد.
 
مدیران برای جذب بیشتر اعتبارات ملی از ظرفیت نماینده استفاده نمایند
فرماندار الیگودرز: اگر می‌خواهیم در شهرستان حرکتی انجام شود باید روی اعتبارات ملی سرمایه‌گذاری نماییم.
" ولی اله میرزایی" در جلسه شورای اداری الیگودرز با اشاره به اینکه تنها 50 درصد از اعتبار 38 میلیارد تومانی شهرستان تخصیص یافته است گفت: مدیران ضمن پیگیری رفع موانع تخصیص‌ها برای سال 96 هم پروژه‌های پیشنهادی خود را اعلام نمایند.
وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیصی به استان‌ها تنها 15 درصد کل اعتبارات کشور می‌باشد ما نمی‌توانیم برای انجام اقدامات بزرگ روی اعتبارات استانی حسابی باز کنیم.
میرزایی اصل اظهار داشت: مدیرانی موفق هستند که بتوانند از شرایط و ظرفیت‌ها استفاده نمایند و بیشتر از اعتبارات ملی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به عضویت نماینده الیگودرز در کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: یقیناً نمایندگان بهترین مسیر برای جذب اعتبارات ملی هستند و نقش بسزایی در جذب بیشتر اعتبارات دارند و امروز هم مدیران برای تحقق این خواسته از ظرفیت دکتر خدا بخشی استفاده نمایند.
فرماندار الیگودرز با انتقاد از غرض‌ورزی‌ها و نادیده گرفتن اقدامات صورت گرفته در شهرستان گفت: انتقاد سازنده باعث پویایی می‌شود و منتقدین لازم است خوبی‌ها و نقاط مثبت را هم ببینند.
میرزایی اصل ضمن برشمردن اقدامات صورت گرفته در شهرستان گفت: در سه سال گذشته اقدامات کم‌نظیری در این شهرستان صورت گرفته است که باید دیده شوند.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به‌رغم مشکلات و موانع از سال 92 تا کنون اقدامات کم‌نظیری در شهرستان صورت گرفته است افزود: نمونه این اقدامات پروژه بزرگ بیمارستان می‌باشد که پس از 25 سال افتتاح شد و در این دولت 60 درصد اعتبارات را جذب نمود و 40 درصد اعتبارات هم متعلق به گذشته بود که اگر این تخصیص‌ها را با شرایط متفاوت اقتصادی دولت‌ها و بها و بهای نفت قیاس کنیم به اقدامات دولت یازدهم مهر تائید می‌زنیم.
فرماندار الیگودرز دولت را عاری از انتقاد ندانست و گفت: خط قرمز ما نظام و تفکر حضرت امام و مقام معظم رهبری است اما برخی چنان پیش می‌روند که حتی از مقام معظم رهبری هم جلوتر می‌افتند در حالی که به همان اندازه جلو رفتن بی‌قاعده افراد را دچار انحراف می‌کند که عقب ماندن از غافله انقلاب منحرف‌کننده است.
وی با اشاره به نتایج مثبت جلسات ستاد تسهیل تولید و اشتغال افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات به مبلغ 30 میلیارد تومان به فولاد الیگودرز و همچنین حمایت‌های مالی تسهیلات از همارشتن که مصوب شده است مبلغ 80 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی به 19 طرح و در حوزه معادن و صنعت هم مبلغ 10 میلیارد تومان پرداخت شده است.
فرماندار الیگودرز گفت: این که عنوان می‌شود نمی‌توان در بین سال اعتبار گرفت صحت ندارد و با توجه به اختیارات وزیران در هر زمان با توجه به شرایط می‌توان از اعتبارات ملی بهره‌مند شد که در حوزه اختیارات وزیر است و اخیراً هم با پیگیری نماینده مردم مبلغ 30 میلیارد ریال به پروژه مسیر دستگرد به بزنوید اختصاص و به پیمان رفت.
وی همچنین با اشاره به لزوم گسترش بیمه‌های روستایی و عشایری گفت: دهیاران و شوراها در این زمینه حمایت نمایند.
ممانعت از تردد خودروهای پلاک قرمز در ساعات غیر اداری و پروژه‌های دهه فجر و برنامه‌ریزی جهت برگزاری سالروز حماسه 9 دی از دیگر محورهای بحث جلسه امروز بود.

دیدگاه‌ها  

#1 خالقی 1395-10-02 18:11
عشایر ما چهارصد کیلومتر مسیر را پیاده طی میکنند.الان شرایط تغییر کرده بهتر نیست دولت با کمک بخش خصوصی دامداریهای مکانیزه را احداث کند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا