یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: 44 میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه تأمین اعتبارشده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" ظهر امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: ما یک توافق اولیه با فرمانده محترم سپاه حضرت ابوالفضل (ع) داریم که مبلغی بابت احداث بناهایی که آن‌ها در سایت دارند به آن‌ها بپردازیم.
وی افزود: مبلغ تأمین اعتبارشده و علاوه بر آن، محلی برای این جابجایی در نظر داریم و باید دنبال تملک آن برویم و در اختیار سپاه بگذاریم.
استاندار لرستان با بیان این‌ که سیکل اداری تملک زمین مذکور در حال طی شدن است، افزود: ساماندهی قلعه فلک الافلاک در مجموع 55 میلیارد اعتبار می‌خواهد که 44 میلیارد تومان آن تأمین‌شده و برای تأمین الباقی اعتبار مذکور پیشنهاد‌هایی به دولت ارائه‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تخصیص توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور صورت گرفته است.
استاندار لرستان تشریح کرد:44 میلیارد برای سپاه در نظر داریم و 11 میلیارد برای ارتش لکن زمینی که توافق کرده‌ایم به سپاه بدهیم باید ابتدا آن را تخلیه کنیم و سپس در اختیار سپاه قرار دهیم.
بازوند در ادامه با بیان این که جلسه امروز خاص گردشگری بود، افزود: چند سال است که شعار معبر به مقصد گردشگری را می‌دهیم لذا در همین راستا بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تصمیم گرفتند که همایشی تحت عنوان "لرستان مقصد گردشگری" را در سال 95 برای جذب سرمایه‌گذاری برگزار کنند.
وی یکی از مصوبات این جلسه را بحث پروازهای فرودگاه خرم‌آباد ذکر کرد و گفت: 80 درصد حوزه گردشگری بحث فرودگاه است لذا پرواز خرم‌آباد به بندرعباس و عسلویه موردبررسی قرار گرفت و قرار بر این شد یک تیم به شهرهای مذکور اعزام شود و موضوع پروازها را به‌صورت تخصصی بررسی کنند.
استاندار لرستان با بیان این‌که در همه زمینه‌ها گلایه داریم، خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری نیاز به جهش ویژه‌ای داریم.
بازوند گفت: استان‌های دیگر لرستان را به مقصد گردشگری می‌شناسند ولی بازهم نیاز به جهش بیشتری داریم.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های ما به‌اندازه چاه‌های نفت ارزش دارد و می‌تواند درآمدزایی کند.
استاندار لرستان همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اداره کل شیلات در نظر دارد جشنواره غذا در میدان کیو برگزار کند.
بازوند افزود: بهترین کسی که غذای دریایی را طبخ کند بارأی داوران یک دستگاه خودروی پراید جایزه می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: حاصل فروش غذایی‌های طبخ شده به ایتام و نیازمندان اهدا خواهد شد.
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من برای برقراری پرواز شرکت هواپیمایی آسمان خواهش و تمنا کرده‌ام ولی کتباً به ما اعلام کرده‌اند که امکان‌پذیر نیست.
بازوند با اعلام این مطلب، ادامه داد: مجدد پیگیری کرده‌ام که این کار صورت بگیرد‌، لکن قرار بر این شد در صورت امکان از هفته آینده یک پرواز آسمان در فرودگاه خرم‌آباد برقرار شود.


 خبر و عکس: مصطفی باقری

 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1395-09-11 15:06
درودبر استاندار توانمند و پرتلاش مطمئن باشید کار خوب همیشه قابل مشاهده و قدردانی است با تلاش بیشتر و اراده مصمم تر ادامه بدهید خداوند یاورتان باشد.
نقل قول کردن
#2 شهرام 1395-09-11 15:59
واقعامن موندم مسیولین باچه رویی میان ازآزادسازی قلعه حرف می زنن؟سال هامی گذرد. حادثه هامی آیداماآزادسازی قلعه نمی آید.چقدروعده ووعید؟چقدرحواله به آینده؟هروقت آزادش کردیداون وقت رسانه ایش کنید.مگرقرارنبو دتاپایان آبان ماه بخشی ازپروژه آزادسازی بشه؟مگربنانبودا طراف حرم زیدبن علی نیمه خردادامسال آزادسازی بشه؟حالامیگن نمیشه.چرابقیه جاهامیشه فقط این خراب شده ی مانمیشه؟اگرنمیش ه چراوعده می دید؟دروغ به صدهاهزارنفرمی دونیدیعنی چی؟آخه آدم این دردشوبه کی بگه؟میگه دوستی ال نمی دونم کی پروازروبرقرارکر ده.مگرمملکت قانون نداره؟یعنی اگراین پروازبرای شرکت ماهان نفع اقتصادی نداره وفقط به خاطردوستی با ال پروازبرقرارشده که وای به حال این مملکت.اگرصرفه اقتصادی داره پس چرامردم روزیربارمنت یک اجنبی می برید.
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-09-11 16:10
آزاد سازی قلعه فلک الافلک یکی از آرزوهای دیرینه مردم خوب این شهر است .اامید است با پیگیریهای دلسوزانه مسئولان و برای بهبود اوضاع اقتصادی این استان ،به ثمر بشیند و دل مردم شاد شود.
نقل قول کردن
#4 خایدالو سیتی 1395-09-11 19:06
تا جایی ک قدیمیا گفتن و میگن پادگان اطراف قلعه کلا متعلق به ارتش بوده ن سپاه..بعد چجور 44میلیارد برا سپاست..
نقل قول کردن
#5 خادم ملت 1395-09-11 21:24
احسنت
وقتی کار درست انجام بگیره فارغ از هر گونه جناح بازی شخص زحمت کش در قلب مردم جای خواهد گرفت
خو اهشا به طور جد پیگیر این مطالبه ی دیرین حضرت آقا و مردم بی همتای خرم آباد باشید.
در صو تی که با کارشناسان حرفه ای گفتگو داشته باشید متوجه خواهید شد که آزاد سازی این بنای بی نظیر چگونه مشکل اشتغال رو حل خواهد کرد.
با اجرایی شدن این طرح ؛پیشاپیش دارید عیدی خوبی به مردم خرم آباد و در کل ایران میدید.
نقل قول کردن
#6 بینام 1395-09-12 01:29
آقای استاندار زمینهای اطراف قلعه متعلق به چند خانوادست که سندشو دارن لطفا فکری به این خانواده ها بکنید که مالشون از دست ندن
نقل قول کردن
#7 محمد 1395-09-12 02:10
شعار ازادی قلعه تا کی.استاندار محترم تا کنون عملکرد قابل قبولی داشته اند اما امیدوارم این ارزوی دیرینه رو محقق کنن.
نقل قول کردن
#8 حسینی 1395-09-12 20:12
اولین کسی که دغدغه آزادسازی قلعه فلک الافلاک را داشت رهبر معظم انقلاب بود که در سال هفتاد به لرستان سفر کردند و دستور آزادسازی حریم قلعه را دادند سال ۸۲ هم قانون آزادسازی قلعه تصویب مجلس شد ولی هنوز بخش اعظم قلعه تععین تکلیف نشده و هنوز ثبت جهانی هم نشده و ساختمانها و مغازه های فرسوده در جنب قلعه خودنمایی میکنند
نقل قول کردن
#9 خدایی 1395-09-13 22:11
از تمامی مسولان عزیز خصوصأ استاندار,فرماند ار و شهردار میخواهیم شرایط را برای آزادسازی و ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک مهیا کنند
حیف است بخدا
میتوان بهتر از ظرفیت گردشگری چنین اثری در قلب شهر استفاده برد
نقل قول کردن
#10 سپهر 1395-09-15 02:03
ثبت جهانی قلعه باستانی فلک الافلاک شاهکار معماری دنیا رویای دیرینه مردم لرستان به ویژه خرم آبادیها است.خرم آباد یعنی قلعه و قلعه یعنی خرم آباد...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا