یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان با اعتبارات دولتی بیش از ۱۴ سال طول می‌کشد.
به گزارش مهر، "هوشنگ بازوند" عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان با بیان اینکه برای تفویض اختیارات به دستگاه‌های اجرایی استان کارهای بسیاری صورت گرفته است، اظهار داشت: ما هیچ مصوبه‌ای دال بر اینکه «آقا اجازه» در آن وجود داشته باشد نداریم.
وی با اشاره به اینکه در رابطه با ماده ۲۷ دستگاه‌های اجرایی استان سخت گیرانه با افراد مراجعه‌کننده برخورد می‌کنند، افزود: در این راستا از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم که همکاری لازم را با مراجعه‌کنندگان داشته باشند.
استاندار لرستان با بیان اینکه در لرستان هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است تصریح کرد: با سالی ۵۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۴ سال طول می‌کشد که این پروژه‌ها به اتمام برسند.
بازوند با تاکید اینکه پروژه‌های عمرانی باید سودآور باشند، اظهار داشت: اگر سودی در آن وجود نداشته باشد کسی برای آن‌ها پیش‌قدم نخواهد شد و این در حالی است که متأسفانه در استان لرستان فرصت سوزی زیادی در این رابط صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی تا ۱۰۰ هکتار در استان بلامانع است، عنوان کرد: همچنین سهم واگذاری زمین در مناطق غیر از شهرک‌های صنعتی ۲۵ هکتار بوده که به ۱۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه کمک‌های فنی اعتباری برای تولید مواد اولیه فرش دست‌باف و ایجاد مجتمع‌های قالی‌بافی هشت میلیارد تومان است، افزود: در خصوص تخصیص اعتبار باید پیگیری‌های لازم توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان صورت گیرد.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح سرشماری به‌صورت اینترنتی از امروز شروع شده و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد، گفت: دستگاه‌ها باید در رابطه با اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه موضوع طرح سرشماری نفوس و مسکن از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: سرشماری کار ملی و بزرگی بوده که باید در استان صورت گیرد.
استاندار لرستان با بیان اینکه طرح سرشماری نفوس و مسکن حضوری از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد، افزود: حدود هزار نفر برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در لرستان همکاری دارند.
بازوند با تاکید بر اینکه فرمانداران باید اجرای سرشماری نفوس و مسکن را در اولویت کارهای خود قرار دهند، اضافه کرد: رسانه‌ها، مطبوعات و صداوسیما نیز در این رابطه باید برای مردم به‌صورت واضح بیان کنند که آماری را که می‌دهند صحیح و درستی باشد.
وی با تأکید بر اینکه مبنای تصمیم‌گیری بر اساس آمار بوده و درصورتی که آمار داده شده در سرشماری صحیح نباشد به طور حتم تصمیم‌گیری اشتباهی برای استان خواهیم داشت افزود: آمار مبنای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی برای برنامه‌ریزی است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه مراجع تقلید و مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند که مردم باید آمار خود را به‌درستی در فرم‌های سرشماری پاسخ دهند، اظهار داشت: بعضی از مراجع اعلام کرده‌اند درصورتی‌که عددی را اشتباه بگویند حرام است.
بازوند با تاکید بر اینکه اطلاعات داده‌شده در سرشماری کاملاً محرمانه هستند، افزود: این سرشماری هیچ ارتباطی با موضوع پرداخت یارانه‌ها ندارد.
 
 
اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد برای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت در این استان خبر داد.
 "کوروش ساکی" با بیان اینکه برای اجرای طرح تحول سلامت طی شش ماه اول سال جاری ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از ردیف‌های متفرقه بودجه جذب در استان شده است، اظهار داشت: وزارت بهداشت قول مساعد داده که در شش ماه دوم سال جاری حدود دو تا سه برابر این میزان را برای تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان پرداخت کند.
وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: ساختمان درمانگاه اشترینان تکمیل شده و تجهیزات آن نیز اخیراً به همراه تجهیزات بیمارستان ۷۷ تخت خوابی خیر ساز بروجرد تامین شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون در حال جذب نیرو برای درمانگاه اشترینان هستیم، افزود: این درمانگاه پس از جذب نیرو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
ساکی عنوان کرد: وزارت بهداشت نپذیرفته که مناطق دیگری مانند «ویسیان»، «چالان چولان»، «معمولان» و «مومن‌آباد» به صورت شبانه‌روزی به مردم ارائه خدمت کنند گفت: با توجه به اعلام شرایط جذب نیرو، ظرف دو ماه آینده فعالیت درمانگاه اشترینان را خواهیم داشت.

 
۵ خانه تاریخی لرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از واگذاری پنج ‌خانه تاریخی و قدیمی این استان به بخش خصوصی خبر داد.
"غلامرضا سلیمانی"  با اشاره به واگذاری خانه‌های قدیمی و تاریخی لرستان به بخش خصوصی اظهار داشت: ابتدا تعهد ما در این رابطه واگذاری سه خانه قدیمی بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد به پنج مورد افزایش پیدا کرد.
وی بیان داشت: تاکنون مشخصات سه خانه قدیمی و کشفی استان، خانه «بزرگ مهری» و همچنین کاروانسرای «چمشک» روی سایت میراث فرهنگی لرستان برای واگذاری به بخش خصوصی بارگذاری شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه سخنان خود از قول مساعد برای برگزاری مزایده بناهایی تاریخی لرستان که به صندوق احیا و بهره‌برداری معرفی شده‌اند خبر داد و گفت: در این راستا در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد رایزنی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واگذاری بناهای تاریخی صورت گرفته است.
سلیمانی با اشاره به با اقدامات صورت گرفته برای واگذاری کاروانسرای تاریخی «چمشک» به بخش خصوصی عنوان کرد: در این راستا سه تا چهار سرمایه‌گذار بخش خصوصی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی اعلام کرده‌اند.
 
اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه زمین‌شناسی لرستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای حوزه زمین‌شناسی این استان خبر داد.
"محمدرضا صفی خانی" در رابطه با بحث اعتبارات مربوط به شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ میلیون ریال را جذب کردند.
وی بابیان اینکه میزان اعتبار جذب‌شده شهرک‌های صنعتی یک درصد اعتبارات ملی بوده است، گفت: طی امسال طبق پیگیری‌های صورت گرفته ما اختصاص ۹۲ هزار میلیون ریال برای استان را به سازمان صنایع کوچک پیشنهاد داده‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم که سهم شهرک‌های صنعتی استان را که سال گذشته یک درصد اعتبارات ملی بوده را به سه یا چهار درصد افزایش دهیم.
صفی خانی اضافه کرد: در خصوص بحث زمین‌شناسی ۶۰ میلیارد تومان برای پرداخت در کشور مصوب شده که دو میلیارد آن برای استان لرستان پیش‌بینی‌شده و هنوز در این رابطه تخصیصی صورت نگرفته است.
وی به تبصره چهار ماده ۱۲ قانون اصلاح معادن اشاره کرد و گفت: در قالب این تبصره چهار قانون اصلاح معادن ما تا ۲۵ مردادماه سال جاری ۵۰ میلیون تومان جذب داشته‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در رابطه با تبصره شش قانون اصلاح معادن نیز برای لرستان ۵۴ میلیون تومان مصوب شده و تاکنون از این میزان تخصیصی به استان داده نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در خصوص یارانه کمک به منابع داخلی سال گذشته ۱۱.۶۴ درصد اعتبار گرفتیم که امسال با توجه به اینکه پرونده‌های بانکی استان آماده و در دبیرخانه تهران قرار دارند پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم تخصیص بیشتری دریافت کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 T 1395-07-04 10:27
یکی از بیانات صادقانه استاندار محترم در طول این قریب به چهار سال همین چهارده سال برای تکمیل طرح هاست انهم درصورت تامین اعتبار لازم در طول این مدت والا سی سال طول میکشد
نقل قول کردن
#2 موسوي 1395-07-04 14:21
فقط شعار عمل هيچ
نقل قول کردن
#3 تاراز 1395-07-04 19:59
ما عقب ماندگی و محرومیت فراوان و انباشته شده سالهای قبل را داریم با بودجه قطره چکانی که زودتر تکمیل نمیشوند
نقل قول کردن
#4 لراصیل 1395-07-04 22:50
از سایت یافته خواهش می کنم میزان اعتبار سالیانه به همه استان های کشور و جمعیت هر استان را در یک جدول.ارایه نمایند
با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا