یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور وزیر نیرو و مسؤولین استانی و شهرستانی سد برق‌آبی رودبار لرستان آبگیری شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال 1382 و نیروگاه آن از آبان سال 1386 آغاز گردید.
سد رودبار لرستان بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز ساخته شده و در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهر الیگودرز و در بخش بشارت ذلقی واقع شده است.
سد برق آبی رودبار با حجم دریاچه 228 میلیون متر مکعب، ظرفیت تولید 450 مگاوات برق را دارا می‌باشد و قرار است فاز نخست نیروگاه آن تا پایان سال جاری وارد مدار شود.
این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای است که حجم بدنه آن 4 میلیون و 596 مترمکعب و طول تاج آن 185 متر و ارتفاع آن از پی 155 متر است و به دلیل این‌که در ارتفاع 2 هزار و 600 متری از سطح دریا احداث می‌شود به «بام آبی ایران» مشهور شده است.

نیروگاه 1000 مگاواتی خرم‌آباد در دست اقدام است

 حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه آبگیری سد رودبار الیگودرز در جمع خبرنگاران درخصوص سد معشوره لرستان گفت: هنوز مطالعات سد معشوره لرستان انجام نگرفته که در صورت انجام مطالعات عملیات آن اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سد بزرگ دیگری در استان لرستان به نام بختیاری در دست اجرا است که مقدمات راه دسترسی این سد صورت گرفته و اگر سد بختیاری به بهره‌برداری کامل برسد می‌توان 1500 مگاوات برق تولید کند.
این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این، نیروگاه 1000 مگاواتی خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیروگاه برق حرارتی ترکیبی در این استان در دست اقدام است که با بهره‌برداری از اینها استان لرستان به یک قطب مهم برق کشور تبدیل می‌شود.
وی استفاده از منابع داخلی را مهم برشمرد و یادآور شد: با سرانجام رسیدن برجام ما می‌توانیم امروز از منابع سایر کشورها برای توسعه استان لرستان استفاده کنیم. 
وزیر نیرو گفت: در دولت تدبیر و امید این چهارمین سد است که در استان لرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و باید گفت دولت توجه ویژه‌ای به این استان داشته است.
چیت‌چیان عنوان کرد: سد ایوشان، حوزیان و مروک با حضور معاون اول رئیس جمهور در لرستان طی این 3 سال دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیدند و سد کمندان ازنا یکی دیگر از سدهایی است که در حال احداث است و امیدواریم که سال آینده این سد به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه در خصوص تخصیص آب در حوزه کرخه در استان لرستان گفت: ما تمام تلاش خود را برای تخصیص آب حوزه کرخه در استان لرستان به کار گرفته‌ایم.



دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1395-06-25 12:54
طرح خوبیه ولی چیزی عاید مردم نمیشه،،،،
نقل قول کردن
#2 تاراز 1395-06-25 15:48
مگه چند بار میخوان افتتاحش کنند؟
نقل قول کردن
#3 غلام 1395-11-07 09:47
:lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا