یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان گفت: با تسهیلات 50 میلیونی می‌توان کسب‌وکار پر رونقی در استان ایجاد کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "علی آشتاب" ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کار استان برگزار شد، با بیان این‌ که اعتقاد داریم ظرفیت‌های استانی دارای قابلیت‌های مثبتی هستند، اظهار کرد: بعضی از کارگاه‌های پوشاک ما در لرستان محصولاتشان به دلیل کیفیت بالا در تهران به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: نیروهای بکار گرفته‌شده در این کارگاه‌ها عمدتاً سرپرست خانوار، معلولین و افرادی هستند که از کار کردن آن‌ها لذت می‌بریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به این‌که وظیفه وزارت کار ایجاد صنایع بزرگ نیست، تصریح کرد: ما در حوزه کسب‌وکارهای خرد و ظرفیت‌هایی که اشتغال پایدار دارند و می‌توانند مشکلات بیکاری را حل کند گام برمی‌داریم.
آشتاب عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، فرآوری سنگ (گوهر تراشی) به جدیت پیگیر این بخش‌ها هستیم.
وی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص این‌که آمار بیکاری لرستان با وجود اینکه تعدادی از کارگاه‌ها تعطیل‌شده است ولی آمار بهبودی اشتغال را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما در بحث سرشماری و آمارها هیچ دخالتی نداریم، مرکز آمار ایران به‌ صورت فصلی یا سالیانه آمارهایی را به جامعه ارائه می‌دهد و در آخرین آمار نشان داد که لرستان رتبه پنجم بیکاری را دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان اظهار کرد: آمار بیکاری لرستان در سال 93 میزان 14.9 درصد و سال 94 میزان 13.3 درصد بوده است که در مدت مشابه 1.6 درصد کاهش‌یافته است.
آشتاب همچنین گفت: اشتغال فقط کار کردن در بنگاه‌های اقتصادی نیست و هرکسی فعالیت اقتصادی مشروعی داشته باشد یعنی شاغل است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 286 تعاونی در سامانه "بهین یاب" ثبت‌نام نموده‌اند، افزود: 173 مورد در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرارگرفته‌اند که 242 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی آنان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی لرستان افزود: از این تعداد، 88 تعاونی جهت اعطای تسهیلات به بانک ارجاع داده‌شده‌اند باوجود این‌که نشانه‌گذاری ما 59 تعاونی بود ولی 19 مورد افزایش دادیم.
آشتاب با اشاره به این‌که 3 میلیارد و 535 میلیون تومان از محل سامانه بهین یاب به تعاونی‌ها پرداختی داشتیم، افزود: خارج از سامانه بهین یاب هم 17 میلیارد تومان در طول 5 ماهه سال 95 پرداختی داشته‌ایم.

خبر:مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 حسین میر 1395-06-11 18:58
باسلام خدمت جناب آقای آشتاب
به خداوند آفریننده تمام بیکارهای ایران وهمشهریهای بیکارت قسمت میدهم که این سوال را صادقانه پاسخ دهی،،،
آیا این آمار بیکاری اعلامی را قبول داری؟اگرنداری درصد واقعی آن رااعلام بفرمائید وفرمولتان رانیز اعلام کنید منتظر پاسختان میمانم
نقل قول کردن
#2 K 1395-06-11 19:06
با ٥٠ميليون نميشه حتي يه مغازه ٢متري هم اجاره كرد
نقل قول کردن
#3 همشهری 1395-06-12 13:38
بعضی ها با وام میلیارد تومانی بگیر و پس نده ؛ در سالهایی که میلیارد ؛به معنی خاص کلمه ؛میلیارد بود.کسب و کار پر رونق راه ننداختن. در سالجاری با ارزش فعلی. با 50 میلیون تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1395-06-13 08:44
تولید بیکار بدهکار؛ یکی از گل هایی بود که در سالهای گذشته به سر ملت زده شد.
اشتغال مگر به همین سادگی هاست. در بعضی جراید مسوولین سرانه اشتغال را 300 میلیون تومان ذکر می کنند و 50 میلیون یعنی یک ششم اشتغال و یا به قولی یک دانگ از شش دانگ یک شغل. پایدار یا غیر پایدارش با شما.
نقل قول کردن
#5 حسین 1395-06-13 14:09
به نقل از کاندیدا:
تولید بیکار بدهکار؛ یکی از گل هایی بود که در سالهای گذشته به سر ملت زده شد.
اشتغال مگر به همین سادگی هاست. در بعضی جراید مسوولین سرانه اشتغال را 300 میلیون تومان ذکر می کنند و 50 میلیون یعنی یک ششم اشتغال و یا به قولی یک دانگ از شش دانگ یک شغل. پایدار یا غیر پایدارش با شما.
به نکته بسیار جالب ومهمی اشاره کردید به نوبه خودم ازشما تشکرمیکنم وازمسئولین انتقادمیکنم
نقل قول کردن
#6 حسین 1395-06-13 14:15
یافته جان میشه یه زحمت بکشین یه آمار از تعدادافرادی که هیچ بیمه ای غیر ازبیمه سلامت تواستان ندارند وهمچنین اونایی که بیمه روستایی دارند وانایی که اصلا هیچ بیمه ای ندارن وتعداد کسانی که توی کاریابی ها ثبت نام کردن روتوسایتتون نمایش بدین وهمچنین تعداددانشجویان بومی استان وافراد تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی هستن ممنون
نقل قول کردن
#7 حسین 1395-06-13 17:31
اگه بیمه شده های اصلی تامین اجتماعی(نه افراد تحت تکفلشون)روهم بذارین عالی میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا