یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان  با بیان این که لرستان استان بسیار ثروتمندی است، اظهار داشت: لرستان، استانی است با ظرفیت‌های بالا که برای سرمایه‌گذاری بکر، تازه و ناب است.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ "هوشنگ بازوند" در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی به برخی ویژگی‌ها و مزیت‌های لرستان اشاره کرد و گفت: آب فراوان، خاک حاصلخیز و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد از جمله مزیت‌های لرستان به شمار می‌روند.
وی افزود: لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است و جاذبه‌های خوبی برای گردشگری زمین دارد.
بازوند با اشاره به چهار فصل بودن لرستان عنوان داشت: با وجود آب فراوانی که در استان داریم و پشتوانه‌ی ارزشمندی برای کشاورزی محسوب می‌شود، شرایط ویژه‌ای برای کشت محصولات گلخانه‌ای هم وجود دارد.
مدیر ارشد لرستان با تاکید بر پتانسیل‌های خوب حوزه‌ی میراث فرهنگی لرستان، تصریح کرد: معافیات‌های مالیاتی خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.
استاندار لرستان به ظرفیت‌ها در حوزه‌ی معادن و سنگ اشاره کرد و بیان داشت: در نفت و گاز هم منابع قابل توجهی وجود دارد که کار مطالعات آن انجام شده و می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.
هوشنگ بازوند با اشاره به این که ایران پس از برجام شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: بسیاری از کشورهای جهان بعد از شکل‌گیری شرایط جدید، خواهان حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.
وی افزود: پای سرمایه‌گذاران خارجی به لرستان هم باز شده و در حال حاضر یک شرکت هلندی مشغول ساخت یک گلخانه در خرم‌آباد است.
بازوند به وجود بیش از شش میلیون واحد دامی در استان لرستان اشاره کرد و گفت:لرستان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است و در این استان، قیمت تمام‌شده گوشت و فراورده‌های گوشتی نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.
استاندار لرستان با تاکید بر این که معافیت‌های مالیاتی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: هم در حوزه‌ی نفت و گاز و هم کشت گلخانه‌ای آمادگی داریم زمین در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار آفریقای جنوبی قرار دهیم.
هوشنگ بازوند گفت: کارخانه پتروشیمی لرستان در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و در خصوص سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دستی آمادگی داریم 100 هکتار زمین به آن اختصاص دهیم.
بازوند تصریح کرد: استان لرستان استان ثروتمندی است و ما در همه‌ی حوزه‌ها آمادگی هرگونه مبادلات اقتصادی با آفریقای جنوبی را داریم.
 
در حوزه کشاورزی و دامپروری می‌توانیم همکاری‌های خوبی با لرستان داشته باشیم
سفیر آفریقای جنوبی هم در این دیدار با اشاره به مزیت‌های کشور مطبوع‌اش در زمینه کشاورزی و دامپروری گفت: در حوزه کشاورزی و دامپروری می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم، بخصوص دامپروری که در زمینه ترکیب نژادها و اصلاح آن‌ها و همچنین کنترل بیماری‌های دامی در آفریقای جنوبی کارهای خوبی صورت گرفته است.
"ویلیام مکس وایت هد" با اشاره به اینکه استان لرستان شباهت زیادی به یکی از استان‌های آفریقای جنوبی دارد، اظهار داشت: دو طرف در زمینه‌های تولید گیاهان دارویی مزیت‌ها و تجربه‌هایی دارند که می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های دو جانبه‌ی مفیدی باشد.
وی با اشاره به اینکه در کشورش مرکز تحقیقات خوبی در زمینه‌ی گونه‌های مختلف گیاهی وجود دارد،  افزود: در حال حاضر محصولات و گیاهان دارویی آفریقای جنوبی به کشورهای مختلفی صادر می‌شوند.
"وایت‌هد" با تاکید بر این که آفریقای جنوبی و لرستان می‌توانند در زمینه‌ی گیاهان دارویی همکاری متقابل مفیدی داشته باشند، تصریح کرد: بر اساس توافقنامه‌ای که با وزارت علوم وجود دارد، تا 100 هزار یورو اجازه می‌دهد تحقیقات را دنبال کنیم.
وی به مجموعه کشت و صنعت لرستان اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه یک مجموعه کامل از کشاورزی و دامپروری است و ما افسوس می‌خوریم از اینکه یک شرکت هلندی کار احداث گلخانه را در این مجموعه انجام می‌دهد؛ چرا که یقینا ما می‌توانستیم آن را ارزا‌‌ن‌تر انجام دهیم.
سفیر آفریقای جنوبی با تاکید بر اینکه از دیدن جاذبه‌های گردشگری لرستان لذت برده، عنوان داشت: لرستان در زمینه‌ی گردشگری پتانسیل بالایی دارد، اما پیداست که از کمبود امکانات هم رنج می‌برد.
"ویلیام مکس وایت‌هد" با تاکید بر این که امکانات، کلید باز کردن قفل گردشگری است، افزود: در آفریقای جنوبی شرکت‌های معتبری هستند که در کشورهای مختلف جهان مانند برزیل اقدام به هتل‌سازی می‌کنند، که اگر تمایل داشته باشید می‌توانند در لرستان هم همین کار را انجام دهند.
وی تصریح کرد: هم در خصوص معدن و هم نفت و گاز تمایل داریم سرمایه‌گذاری‌هایی در لرستان صورت دهیم؛ چرا که آفریقای جنوبی نیازمند محصولاتی از این دست می‌باشد."وایت هد" با اشاره به اینکه پالایشگاه‌های آفریقای جنوبی توسط ایران ساخته شده است، گفت: ما 70 درصد نفت‌مان را از ایران خریداری کرده‌ایم که امیدواریم بعد از لغو تحریم‌ها دوباره آن را از سر بگیریم.
سفیر آفریقای جنوبی با تاکید بر این که نمی‌خواهیم فقط بر نفت تمرکز کنیم، اظهار داشت: بر اساس توافقی که میان رؤسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی امضاء شده قرار است حجم مبادلات دو کشور به رقم دو میلیارد دلار برسد.

استاندار لرستان در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا