یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان این که تعیین تکلیف ۴۳۰۰ تن برنج وارداتی که چند سال در انبارهای سازمان غله استان لرستان بلاتکلیف باقی‌مانده ضروری است، گفت: شاهد افزایش ۴۰http://yaftenews.ir/images/95/95-4/anbarbo.jpg درصدی قیمت برنج در 2 تا 3 ماه اخیر در کشور بوده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجید کیان‌پور" در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت برنج وارداتی در استان لرستان، گفت: در حدود 7 هزار و 700 تن از برنج‌های وارداتی در سال‌های گذشته توزیع‌شده است؛ بنابراین 4 هزار و 300 تن برنج در انبارهای سازمان غله استان لرستان بلاتکلیف باقی مانده است.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف 4 هزار و 300 تن برنج بر مبنای اینکه آیا تاریخ گذشته است یا خیر و اگر هست باید به چه مصرفی برسد، باید هرچه سریع‌تر اعلام شود، ادامه داد: از مسئولان استانی و کشوری تقاضا داریم در این راستا اقدامات لازم برای تعیین تکلیف برنج وارداتی اتخاذ شود.
 وی با بیان اینکه علوم پزشکی و سازمان استاندارد باید ورود مناسبی به وضعیت برنج‌های وارداتی داشته باشد، افزود: باید بررسی شود برنج‌های وارداتی اگر تاریخ گذشته هستند، نباید برای استفاده انسانی مصرف شوند و بنابراین در گام بعدی اگر می‌توانیم برای خوراک دام در نظر بگیریم و در انتها اگر برای دام هم نمی‌توانیم از این نوع برنج‌ها استفاده کنیم باید بررسی شود که در صورت امکان در بخش صنعت مورداستفاده قرار بگیرد.
http://www.yaftenews.ir/images/stories/portre/portre92/kianpoor54%20copy.jpgکیان‌پور افزود: مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، سازمان‌های غله و استاندارد باید در زمینه 4 هزار و 300 تن برنج در انبارهای استان لرستان ورود کرده و اظهارنظر کنند.
وی با بیان این که طی 2 تا 3 ماه گذشته ما شاهد افزایش نرخ برنج به میزان 40 درصد بوده‌ایم، تصریح کرد: شایسته نیست که وضعیت برنج‌های وارداتی مشخص نشود؛ زیرا ضرر این موضوع در نهایت متعلق به بیت‌المال است، بنابراین هرچه سریع‌تر باید وضعیت برنج‌ها تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف برنج‌های وارداتی نباید در هفت‌خوان بروکراسی اداری بماند تا مشخص شود که این برنج می‌تواند مصرف شود یا خیر، یادآور شد: بهترین راه تشخیص وضعیت برنج تاریخ ثبت‌شده بر روی برنج است که نشان می‌دهد، برنج در چه وضعیتی به سر می‌برد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعیین تکلیف 4 هزار و 300 تن  برنج وارداتی که چند سال در انبارهای سازمان غله استان لرستان بلاتکلیف باقی‌مانده ضروری است، گفت: این برنج‌ها تقربیا در سال‌های 2011 الی 2012 با در نظر گرفتن به واردات 200 هزار تن برنج وارداتی که به کشور وارد شده است و این در حالی است 12 هزار تن از برنج وارداتی به استان لرستان اختصاص پیدا کرده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا