یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: با شروع فصل گرما عمده فعالیت و هدف اصلی ما این بوده است که بتوانیم پایداری خطوط برق را در استان حفظ کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "فریدون خودنیا" در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه با اعلام این خبر، افزود: شرکت توزیع برق در استان با وجود 11 حوزه مدیریت توزیع برق در کل فریدون خودنیااستان صورت می‌گیرد که شهرستان خرم‌آباد و بروجرد هرکدام دارای 2 حوزه مدیریت توزیع برق و مابقی شهرستان‌ها هرکدام یک حوزه توزیع دارند.
وی افزود: توزیع برق در 28 هزار کیلومترمربع از مساحت استان با حضور 600 هزار مشترک و تقسیم انشعابات توزیع برق به 9 هزار و 500 کیلومترمربع شبکه متوسط، 5 هزار و 700 شبکه ضعیف و 4 هزار و پانصد شبکه هوایی صورت گرفته است.
 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان با تاکید بر این که تا کنون به دلیل کمبود برق با قطعی مواجه نبوده‌ایم، اظهار داشت: لذا با وجود 578.2 مگابایت سهمیه برق استان در راستای اجرای اهداف گفته شده تا امروز باوجود افزایش کارخانه‌های جدید و افزایش 20 هزار مشترک مصرف کننده و همچنین احداث واحدهای تولیدی و افزایش رفاه زندگی‌های مردم توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته 573.2 مگابایت از سهمیه رقم بزنیم که از پیک اصلی 4 مگابایت کمتر است و امید داریم که تا پایان فصل گرما با مدیریت بتوانیم به همین صورت پیش برویم.
وی با بیان این که 50 روستای بالای 10 خانوار برای برخورداری از نعمت برق در دستور کار قرار گرفته‌اند افزود: علاوه بر آن 50 روستا چند روستای کمتر از 10 خانوار هم در مسیر برق‌کشی آن 50 روستا هستند که تنها را در لیست برق‌کشی ثبت کرده‌ایم و بنا بر درخواست هم استانی‌ها قرار شده 3 امام‌زاده هم که فاقد برق هستند از برق برخوردار شوند که در مجموع 62 روستا و 3 امام‌زاده برای از طریق مجری برق‌رسانی کشور تصویب‌شده و بودجه‌ی برق‌کشی آن‌ها 20 میلیارد تومان برآورد شده که قرار است تا پایان سال بودجه مربوط به آن تأمین شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان نوید داد: هم‌زمان با هفته دولت 15 روستای استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد که اعتبار آن حدود 3 میلیارد تومان برآورد شده است.
خودنیا با تاکید به بحث کاهش پرت ‌بار که پروسه‌ی مهمی است بیان داشت: اگر حتی یک درصد کاهش تلفات داشته باشیم هزار میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه‌جویی می‌شود که این مقدار برای استان ما حدود 6 میلیارد است.
وی گفت: 550 کیلومتر در افزایش سطح مقطع و تبدیل سیم مسی به کابل را داریم که همزمان انجام می‌شود تا پخش بار خوب باشد و پرت بار کاهش یابد.
این مقام مسوول افزود: میزان تلفات (‌پرت بار مصرفی) در سال 90 حدود 27 درصد بوده که این مقدار در پایان سال 94 به 10 و 66 صدم درصد رسیده و از آن استنباط می‌شود که 15 و نیم درصد توانسته‌ایم کاهش پرت داشته باشیم لذا تلاش بر این است که بتوانیم این مقدار را کاهش بیشتر یا در بدترین حالت ثابت نگهداریم.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات ما مربوط به برخورد با انشعاب‌های برق غیرمجاز است که از ابتدای سال 4 هزار و 946 تا از آن‌ها جمع‌آوری‌شده و یک‌سوم آن‌ها تبدیل به انشعاب برق مجاز شده‌اند و در اقدام بعدی مربوط به آن کنتورهای برق دستکاری‌شده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند تا با آن‌ها برخورد شود.
خودنیا در ادامه اظهار داشت: در مبحث حمایت از تولید با توجه به اهمیت وجود زیرساخت‌های توزیع برق در شهرک‌های صنعتی 40 روز گذشته برای احداث تأمین برق مجزا برای شهرک صنعتی دورود اقدامات فیزیکی صورت گرفته و تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است تا هفته دولت به اتمام برسد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق بیان داشت: استفاده از نیروگاه‌های تولید پراکنده که سوخت آن‌ها از گاز است با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده که در این صورت قرار است با کمک سرمایه‌گذار 75 مگابایت برق تولید شود که هم‌اکنون یکی از آن‌ها در الیگودرز در حال احداث است.
خودنيا افزود: مزیت این نیروگاه‌ها مربوط به پدافند غیرعامل است که صورت بروز مشکل با کمک این نیروگاه‌ها تأمین برق صورت بگیرد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا