یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: ستاد تسهیل تولید پیشرو اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در جلسه ستاد تسهیل تولید استان که در شهرک صنعتی شماره 2 خرم‌آباد برگزار شد، http://www.yaftenews.ir/images/93/93-10/ostandari93.10.6%201.jpgاظهار کرد: از این پس جلسه ستاد تسهیل لرستان در شهرک‌های صنعتی تشکیل خواهد شد.
وی با بیان این که از این پس شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ستاد تسهیل را برگزار خواهیم کرد، بیان کرد: در این جلسه بانک‌ها و مدیرانی که شخصاً حضور نمی‌یابند، به مدیر آن دستگاه تذکر جدی داده خواهد شد.
استاندار ادامه داد: اگر مدیر دستگاه یا بانک‌ها شخصاً پای مباحث اقتصادی استان نباشند، تذکر خواهند گرفت و ادامه این روند منجر به برکناری وی خواهد شد.
بازوند اضافه کرد: مشکلات واحدهای صنعتی با پیگیری مدیران ذی‌ربط می‌بایست تا جایی که در استان قابل حل هستند همین جا حل شوند و گرنه مسائل به مراجع ذی‌ربط و ستاد مرکزی تسهیل تولید در تهران منعکس خواهد شد.
وی با تأکید بر این که اختیارات حل مشکلات می‌بایست به استان تفویض شود، گفت: امروز 6 کارخانه استان مورد بازدید قرار گرفت و برای رفع مشکلات آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.
مدیر ارشد لرستان تأکید کرد: در اقتصاد مقاومتی، هدف ما فعال شدن کارخانجات راکد و نیمه راکد است و بانک‌ها می‌بایست در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.
استاندار با بیان لزوم حمایت از تولیدات استان گفت: تمامی دستگاه‌های استان می‌بایست ملزم شوند که از تولیدات با کیفیت استان استفاده کنند و دلیلی ندارد با وجود محصولات مناسب در استان از تولیدات جاهای دیگر استفاده کنیم.
بازوند با اشاره به انحرافاتی که در بحث بنگاه‌های زودبازده به وجود آمد، گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در عین حالی که باید برای سرمایه‌گذاران فرصت باشد، می‌بایست برای سود جویان و سرمایه برداران نیز تهدید بوده و با این افراد فرصت‌طلب برخورد شود.
 
3700 میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف اقتصادی لرستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: باید 3700 میلیارد تومان برای ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان سرمایه‌گذاری شود.
http://yaftenews.ir/images/stories/93-5.6/93.5.25%20ghazanfari-%20jahad%204%20copy.jpg"مهرداد غضنفری "در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست راهبردی و اصولی وزارت کار در ارتباط با سه جانبه‎نگری تشکیل شده و این تشکل‎ها در طول اضلاع آن قرار دارند که به عنوان شرکای اجتماعی این وزارت در تنظیم روابط کار و صیانت از نیروی کار موثرند و قطعاً این مهم خود را در بهره‌وری و تولید نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: حوزه تعاون و کار یک حوزه فرابخشی است و امسال توانسته‎ایم سند اشتغال و اقتصاد مقاومتی را تدوین کنیم.
غضنفری با اشاره به اینکه تدوین سند اشتغال کاری کارشناسی شده و در کشور کم‌نظیر است و باید 3700 میلیارد تومان برای ایجاد 25 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان سرمایه‌گذاری شود، افزود: قطعاً با رویکرد حرکت به سمت بخش خصوصی و حمایت از آن، این مهم محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: در سند اشتغال 72 درصد سرمایه از طریق بخش خصوصی و مابقی آن از طریق سرمایه‌های دولتی تأمین خواهد شد.
 این معاون استاندار گفت: در بخش صنعت با 52 درصد سرمایه‌گذاری 23 درصد اشتغال ایجاد می‌شود، در بخش کشاورزی با 24.5 درصد سرمایه‌گذاری 22.5 درصد و در بخش گردشگری با 23.5 درصد سرمایه‌گذاری 54.5 درصد اشتغال را شاهد خواهیم بود.
معاون استاندار اضافه کرد: از مجموع 155 طرح با 637 پروژه، 240 پروژه در حوزه تعاون است که از این تعداد؛ 207 پروژه در حوزه اقتصادی، 19 پروژه عمرانی و 17 پروژه اجتماعی و فرهنگی هستند.
غضنفری چالش اصلی استان را اشتغال عنوان کرد و با بیان اینکه برای رسیدن به اشتغال مطلوب و مفید باید سرمایه‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی در جهت تدوین برنامه‌های اقتصادی تشکیل شده است و همه اضلاع سه‌جانبه گرایی در این برنامه اقتصادی مؤثرند و باید پاسخگو باشند.
وی گفت: همه ذی‌نفوذان و متولیان باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و هرگونه خدشه‌ای به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وارد شود در جهت مقابله با فرامین رهبری قلمداد می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری مفید به‌تناسب نیاز و قابلیت‌های استان صورت گیرد، اضافه کرد: متأسفانه به دلیل نگاه‎های سلیقه‎ای و بدون کار کارشناسی در این استان فرصت سوزی‎ها شده و بخشی از انرژی خود را برای آواربرداری گذاشته‌ایم تا بتوانیم در قالب زنجیره تولید و ساماندهی، سرمایه‌گذاری‌ها را به فعلیت برسانیم.
وی با اشاره به اینکه در تحقق اهداف، مشارکت مردم ضرورت دارد، افزود: مشارکت ریشه در اعتقاد مردم به این سیاست‌ها دارد.
غضنفری احیاء کشت و صنعت لرستان پس از 15 سال را مصداق تولید صادرات گرا، درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد برشمرد و با بیان اینکه لرستان به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است، یادآور شد: در حوزه آب 3 سد حوضیان، مروک و ایوشان با هدف مشروب کردن حدود 10000 هکتار از اراضی دیم به آبی به انجام رسیده است، همچنین احداث مجتمع بزرگ تجاری مسکونی کیو، احداث راه‎آهن دورود- بروجرد- اندیمشک با اعتبار 600 میلیارد تومان، آبیاری 10 هزار هکتار از اراضی استان و افزایش تولید گندم، بهره‌برداری از پتروشیمی لرستان با 1600 میلیارد تومان مصداق توجه دولت تدبیر و امید به لرستان است.
وی با بیان برخی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، گفت: افزایش تولید بالغ بر 100 هزار تن گندم در سال 94، سرمایه‌گذاری بیش از 1600 میلیارد تومانی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان در سه‌ماهه اول سال جاری و نیز افتتاحیه‌های سفر اخیر وزیر محترم کار به لرستان به میزان نزدیک به 20 میلیارد تومان؛ مصداق بارز توجه ویژه دولت تدبیر و امید به لرستان و نمونه عینی اقدام و عمل است.

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1395-05-02 22:14
آقای استاندار این حرف رو بارها تکرار کردید
استفاده کنید از این که پایلوت انتخاب شدید.
باید تقاضا کنید و راحت بودجه بگیرید . یه تله کابيني یه استخر آبی مث مشهدی ، رونق باغداری ، سد معشوره ، سد بختیاری . این ها همه یعنی اقتصاد مقاومتی . توسعه کارخانه سیمان دورود . ایجاد پتروشیمی ها در شهرستان ها . این همه کار هست خب استفاده کنید از پایلوت بودن و بودجه بگیرید .
نقل قول کردن
#2 آرمین 1395-05-02 22:57
ببخشید بی ربط کامنت میذارم
چند روز پیش از سرچشمه رد شدم دیدم یکی ازاین بچه های کار که مردم وزن میگیرن دستگاه اندازه‌گیری وزنش شکسته بود وداشت گریه می کرد!امروز هم همراه بایکی ازدوستان ازسرپل دارایی زاده عبورمی کردیم باز هم باهمچین صحنه ای روبروشدم!صحنه ناراحت کننده ای بود
دوستم میگفت این کار شهرداری هست، میخواستم بدونم واقعیت داره یانه؟؟!!
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1395-05-03 10:31
جناب آقای استاندار به وضعیت ورزش مظلوم لرستان هم از نظر بودجه هم مدیریتی و هم رسیدگی به امورات و معیشت کارکنان ورزش استان و کمک مالی به هیاتها اقدام نمایید
نقل قول کردن
#4 محمدي 1395-05-03 14:35
با سلام ترا بخدا ما رو ببخشد به قمر بني هاشم
سخنراني و مصاحبه 3 ساله بسه
فکري به حال استان لرستان و خرم اباد بي كس كن بام شهر از بين رفت
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-05-03 15:22
ما عملا هیچگونه رونق اقتصادی در استان ندیدیم اخیرا هم که مد شده اگر کسی بخواهد زمینهای کشاورزی بی حاصل را به باغ تبدیل و الونکی در ان بسازد تا همین درختان در اینده باعث زیبایی اطراف شهر شوند با برخوردهای مغرضانه بعضی از ادارات مواجه هر چند استاندار محترم در جلسات به همراه دادستان فهیم خرم اباد مانع از بریدن درختان شدهاند که بسی جای تقدیر وتشکر را در این مورد دارد ایا بهتر نیست کسانی که کمکی وضع مالیشان خوب است باغی خانوادگی برای خود احداث تا فضای پارکها را دیگران استفاده کنند
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-05-03 23:07
درست میشه ؟ .....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا