یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل  تأمین اجتماعی لرستان گفت: راه‌اندازی سیستم SSN (آرشیو الکترونیکی) از تخلفات بیمه‌ای تأمین اجتماعی جلوگیری می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "شهناز حمزه‌لوی" امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته‌ی تأمین اجتماعی در سالن جلسات آن اداره کل برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در این سیستم برای هر نفر یک کد صادر می‌شود به‌ طوری‌ که اگر یک شخص در چند کارگاه بیمه‌ای بیمه باشد سیستم اخطار می‌دهد و اجازه تخلف را نمی‌دهد.
وی همچنین با اشاره به این‌که در کشورهای پیشرفته هر شخص یک کارتی را که شامل گواهینامه، درمان، بانک و... که در یک کارت تعبیه‌شده است را دارد، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی صدور کارت درمان را برای بیمه‌شدگان در نظر داریم.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان لرستان در ادامه اظهار داشت: تأمین اجتماعی از لحاظ مالی هیچ وابستگی به دولت ندارد و فقط از طریق کارفرمایان می‌تواند درآمد کسب کند لکن در بحث درآمدزایی یار و یاور دولت هستیم.
حمزه‌لویی با بیان این‌که فشارهای زیادی بر دوش دولت است و توقع نداریم دولت در پرداختت حق بیمه به ما کمک کند، گفت: بیمه کردن اقشار جامعه با مبالغ اندک باری بر دوش تأمین اجتماعی است.
وی تصریح کرد: به‌رغم این‌که نتوانسته‌ایم منابع را به میانگین کشوری برسانیم ولی به‌هیچ‌وجه هزینه‌ها را تعدیل نکرده‌ایم.
مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان خاطرنشان ساخت: بیشترین توجه سازمان به بخش درمان بوده است و در این بخش هم پرداخت‌ها را تعدیل نکرده‌ایم.
حمزه‌لوی گفت: از کارفرمایان انتظار داریم با پرداخت به‌موقع حق بیمه کارگاه خود به ما اجازه دهند در بخش صندوق بیمه‌ای دچار چالش نشویم و نفس راحتی بکشیم.
وی با اشاره به این مطلب گفت: در سال جاری و سال‌های گذشته بحران‌هایی در این بحث داشتیم که کارخانه‌هایی همانند نساجی بروجرد، سامان کاشی، فولاد چدن و ... به دلیل اخراج کردن تعدادی از کارکنان خود موجب شد به آن‌ها بیمه بیکاری بدهیم و به آن‌ها حقوق پرداخت کنیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان تأکید کرد: باوجود تمامی مشکلات مزبور خدمات خود را تعطیل نکرده‌ایم.
حمزه‌لوی گفت: ماهیانه 3 میلیارد تومان به بازنشستگان شرکت پارسیلون حقوق پرداخت می‌کنیم و این در صورتی است سال‌هاست از این کارگاه مبلغی دریافت نکرده‌ایم.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی لرستان نيز در این جلسه اظهار داشت: به پزشکانی که در لرستان طبابت کنند 30 درصد بیشتر از استان تهران حق‌الزحمه طبابت پرداخت می‌کنیم.
"امين بهاروند" افزود: در شهری همانند پل‌دختر که محروم است این مبلغ به 42 درصد هم می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: برای آوردن پزشک به لرستان تمام سعی‌مان را می‌کنیم اما متأسفانه اغلب تلاش‌های ما بی‌فایده است و کسی به لرستان نمی‌آید.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی لرستان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تعطیلی داروخانه‌های تأمین اجتماعی بعد از ساعت 20، گفت: درست است که داروخانه ساعت 20 به بعد تعطیل است اما برای بیماران اورژانسی همیشه دارو موجود است و هیچ موقع نبوده که برای بیمار اورژانسی دارو نداشته باشیم.
دكتر بهاروند همچنین گفت: اگر یک بیمار نسخه روز قبل را به مراکز تأمین اجتماعی بدهد بازهم داروی خود را می‌تواند بگیرد و این مورد فقط در لرستان صورت می‌گیرد.
قابل ذکر است از 19 تا 25 تیرماه هر سال با نام هفته‌ی تأمین اجتماعی نام‌گذاری شده است.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا