یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: صادرات غیر نفتی استان در سه ماهه 95 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 157 درصد رشد داشت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی استان که با حضور ابراهیم محمدرضا زاده رایزن بازرگانی ایران در عراق برگزار شد با اعلام خبر فوق افزود: مشاهده و تحلیل رشد صادرات استان لرستان در بخش‌های مختلف، نوید می‌دهد که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های درونی این استان در صورتی که نگاه به صادرات و برون‌گرایی داشته باشند، می‌توانند تحرک اقتصادی مطلوبی در لرستان همراه داشته باشند.
بازوند میزان کل صادرات استان لرستان را در سه‌ماهه اول سال 95 بیش از 50 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 که 19 میلیون دلار بوده است، بیش از 157 درصد رشد داشته است.
وی شاخص دیگر را رشد صادرات از گمرک استان لرستان دانست و افزود: میزان صادرات از گمرک استان در سه‌ماهه اول سال 95 قریب به 13 میلیون دلار بوده است که این عدد نیز نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد داشته است که به کشورهای مختلف مانند: ارمنستان، عراق، هلند، پاکستان، اسلواکی، آلمان، پرتغال، روسیه، کلمبیا، هند و ... صادرات داشته و البته انتظار می‌رود شاهد افزایش بیشتر آن باشیم.
قابل ذکر است در این نشست، رایزن بازرگانی ایران در عراق به تشریح مزیت‌ها و فرصت‌های صادراتی ایران و لرستان در عراق پرداخت و افزود: راه‌اندازی دفاتر اقتصادی لرستان در بغداد و کربلا اقدام مناسبی جهت رونق صادرات کالای تولید لرستان در بازار عراق است.

صادرات غیر نفتی در لرستان افزایش یافت/ رشد صادرات ایران به عراق 
افزایش صادرات ایران به کشور عراق
رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق گفت: صادرات ایران به کشور عراق طی سال گذشته ۲ درصد افزایش یافت.
ابراهیم محمدرضا ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه ایران بیشترین طول مرزی را با کشور عراق دارد اظهار داشت: ایران ۱۶ گذر مرزی دارد که از این تعداد ۶ مورد رسمی است.
وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تا کنون صادرات ایران به کشور عراق ۱۷ برابر شده است عنوان کرد: همچنین سهم صادرات ایران به کشور عراق طی ۱۰ سال گذشته از سه درصد به ۲۰ درصد رسیده است.
رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق شرکای صادراتی ایران را به ترتیب چین، عراق، افغانستان، هندوستان و ترکیه عنوان کرد و گفت: سال گذشته شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از ایران به کشور عراق صادرات صورت گرفته است.
محمدرضا زاده بیان داشت: همچنین میزان واردات عراق به کشور ایران نیز ۵۰ میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به اینکه میزان صادرات ایران طی سال گذشته در مجموع هفت درصد کاهش یافت اظهار داشت: با این وجود میزان صادرات به کشور عراق طی سال گذشته دو درصد افزایش یافت.
رایزن اقتصادی ایران در کشور عراق به مشکلات موجود در حوزه صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: کمبود شرکت‌های مدیریت صادرات ایران در عراق، تبلیغات محدود توانمندی‌های کالا و خدمات ایران در عراق، کمبود مراکز تجاری ایران در عراق، کمبود نمایشگاه‌های دائمی در مناطق مرزی و ... از جمله این مشکلات است.

منبع: روابط عمومی استانداری و باشگاه خبرنگاران

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا