یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس اتاق اصناف لرستان از طرح ساماندهی واحدهای بدون کسب و متخلف خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "آرش راشدی" ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح که شامل واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است باعث جلوگیری از جابه‌جایی بی‌مورد واحدهای صنفی و پرداخت حق عضویت واحدهای صنفی به اتحادیه می‌شود.
وی افزود: به منظور برخورد با این واحدها پس از شناسایی با ارسال اخطاریه و یا دعوت‌نامه از طرف این سازمان، آن‌ها به مدت 10 روز فرصت دارند به اتاق اصناف صنف مربوطه مراجعه نمایند و در صورت مراجعه نکردن با همکاری نیروی انتظامی با خاطیان برخورد و واحد صنفی مربوطه پلمپ می‌شود.
راشدی تعداد بازرسی‌های صورت گرفته از سطح واحدهای صنفی لرستان در سال 94 را بیش از 105 هزار واحد صنفی لرستان اعلام کرد و گفت: در قالب این بازرسی‌ها برای 3 هزار و 998 واحد صنفی متخلف استان تشکیل پرونده داده شد.
رییس اتاق اصناف لرستان با تأکید بر پایلوت بودن لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت: ما به این منظور پیشنهادتی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری اعلام کرده‌ایم که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث بازارچه سنتی و سوغات لرستان اشاره کرد که به منظور جذب گردشگر و ایجاد بورس برای تولیدکنندگان سوغات بومی در خرم‌آباد 31 واحد طراحی شده است.
وی در ادامه به لزوم فعالیت واحدهای صنفی در ساعت‌های پایانی شب اشاره کرد و افزود: سعی داریم با ایجاد فضای مناسب برای اجرای این طرح ساعت فعالیت واحدهای صنفی مختلف را افزایش دهیم.
راشدی همچنین از آموزش صنوف برای نحوه‌ی برخورد مناسب و جذب توریست و گردشگران از طریق کارگاه‌های آموزشی و روش‌های تبلیغاتی و کمک‌آموزشی خبر داد و افزود: تا پایان سه ماه اول سال 96 حدود 2 هزار صنف در این خصوص آموزش خواهند دید.
رییس اتاق اصناف از جمله وظایف این سازمان را ایجاد هماهنگی بر عملکرد صنوف برشمرد و گفت: تعیین ساعت فعالیت صنوف در فصول مختلف، تنظیم آیین‌نامه ملی و آموزشی و تشکیل اتحادیه صنفی و نظارت بر مجموعه‌های سقفی از دیگر وظایف اتاق اصناف است.
وی افزود: شهرک تعمیرگاهی زاگرس هم از جمله شهرک‌های صنفی است که فاقد زیرساخت لازم برای انتقال صنوف به آن محل است و تا زمانی که زیرساخت‌های لازم در فعالیت در آن ایجاد نشود، اقدامی برای انتقال انجام نخواهیم داد.
راشدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص پروانه کسب عرضه قلیان گفت: تاکنون 23 پروانه کسب سفره‌خانه سنتی صادرشده که هیچ‌یک مجاز به عرضه قلیان نیستند.
وی تأکید کرد: هیچ‌یک از مراکز عرضه قلیان از نظر بهداشتی و پزشکی مورد تایید نبوده و هیچ پروانه کسبی برای عرضه قلیانی تاکنون صادر نشده و نخواهد شد.
اتاق اصناف لرستان

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا