یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خرم‌آباد بر لزوم اجرايي شدن سند راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا باید از امکانات و شرایط موجود حداکثر استفاده را برای بهره‌وری و بهره‌برداری بیشتر به کار گیریم.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، "حسین سلاح‌ورزی" در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با بيان اين كه 32 درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیرفعال هستند، بیان داشت: برای تأمین نقدینگی و رفع مشکلات مالی و تأمین اجتماعی این واحدها باید از ظرفیت‌های دیگران برای ادامه حیات آن‌ها بهره گیریم.
رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان از وجود دو صندوق توسعه حمایتی در کشور خبر داد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات دو صندوق توسعه حمایتی محسوب می‌شوند که می‌توان به واسطه‌ی آن مشکلات واحدهای کوچک صنعتی را مرتفع نمود.
سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای صنعتی لرستان زمانی است که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و در مرحله‌ی اخذ وام با مشکل ضمانت مواجه می‌شوند که به واسطه‌ی دو صندوق مذکور می‌توان این مشکل را حل کرد.
وی از وجود نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در لرستان واقع در شهرک صنعتی استان خبر داد و گفت: اگر قرار است همزمان به واحدهای متوسط و کوچک استان کمک نماییم، باید شرایط صدور ضمانت‌نامه‌ها توسط این صندوق بیشتر و آسان‌تر شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد ماهیت این صندوق‌ها را حمایتی و تسهیل‌کننده عنوان و تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بایستی نسبت به راه‌اندازی فعال صندوق ضمانت صادرات در استان اقدام کند تا چرخه صدور ضمانت‌نامه برای لرستان سهل و آسان شود.
 سلاح‌ورزی به تدوین سند راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی لرستان اشاره و اضافه کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با یک برنامه 5 ساله می‌توانیم میزان محصولات کشاورزی و دامی استان را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در این راستا پیشنهاد ما این است که تدوین برنامه راهبردی و سند استراتژیک در این حوزه در دستور کار قرار گیرد و اتاق خرم‌آباد با همکاری دستگاه‌های متولی، این سند را تهیه و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح نماید. 
جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان
باید کیفیت محصولات و تولیدات استان را بالا ببریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان که در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان سخن می‌گفت، از نهایی شدن تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای این برنامه، صادرات محصولات به شمار می‌رود که در این راستا چالش‌ها و موانع پیش روی صادرات بررسی شده است.
"مهرداد غضنفری‌امرايي" از مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به واسطه‌ی ارائه‌ی پیشنهادات سازنده در راستای تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی لرستان قدردانی کرد و بیان داشت: در این راستا تسهیلاتی در نظر گرفته شده و هم‌اکنون این برنامه در حال اجرایی شدن است.
وی با تأکید بر این که تولیدات استان باید به صورت زنجیره‌ای باشد و ایجاد ثروت کند، اضافه کرد: اقتصاد ما باید پویا و قابل رقابت باشد و ضرورت دارد با پیشنهادات ارائه شده به وضعیتی برسیم که تعهدات سال جاری‌مان با 12 درصد رشد روبرو شود.
غضنفری ادامه داد: با توجه به توانمندی‌هایی که از مجموعه اتاق بازرگانی خرم‌آباد سراغ داریم، این تعهد قابل اجرا خواهد بود.
 وی با بیان این‌که اگر صادرکنندگان و تولیدکنندگان لرستانی به دنبال کسب قدرت رقابت هستند، باید کیفیت محصولات و تولیدات خود را بالا ببرند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در برنامه‌های پیشنهادی در حوزه صادرات بایستی به این موضوع بپردازند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما برای شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان در رابطه با صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری تفویض اختیار قائل شدیم و انتظار داریم صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی درخواست‌های یک تا سه میلیارد تومانی درون استانی مصوب شود و بیش از سه میلیارد تومان ابتدا در استان مطرح و سپس به تهران ابلاغ شود.
 غضنفری خواستار به حداقل رسیدن سود صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در لرستان شد و تأکید کرد: همه بانک‌هایی که تفاهم‌نامه برای پذیرش این گروه دارند، مکلف به پذیرش و همکاری هستند.
وی در ادامه سخنان خود به سند راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی لرستان اشاره و اضافه کرد: این سند در قالب کمیته‌ای متشکل از اتاق خرم‌آباد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و همچنین با حضور چند تن از خبرگان بخش خصوصی بایستی موضوع را پیگیری نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اذعان داشت: کار باید کارشناسی و علمی انجام پذیرد و اعضای تشکیل دهنده‌ی این کمیته بایستی ظرف یک ماه این سند را نهایی کنند.
جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان
سقف تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری به سه میلیارد تومان افزایش یافته است
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان نیز در این جلسه، یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی لرستان را تأمین وثیقه برای اخذ تسهیلات بانکی عنوان و اعلام کرد: نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در شهرک صنعتی استان مستقر است که در سال گذشته سقف تسهیلات آن یک میلیارد تومان بود که خوشبختانه در سال جاری این مبلغ به سه میلیارد تومان افزایش یافته است.
" فرزاد محمدی" از صدور ضمانت‌نامه‌های پیش‌پرداخت، امکان خرید و توسعه انجام کار، به عنوان برنامه‌های در دست تدوین صندوق ضمانت سرمایه‌‌گذاری صنایع کوچک لرستان یاد کرد و اظهار داشت: از مشکلات موجود این است که 10 بانک، طرف قرارداد این صندوق است و بیشتر بانک‌های دولتی را شامل نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ارسال درخواست تسهیلات بیش از سه میلیارد تومان به دبیرخانه صندوق انتقاد و خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک استان حق پذیرش درخواست تسهیلات بانکی بیش از سه میلیارد تومان را ندارد که این موضوع باید پیگیری شود.
 محمدی با بیان این‌که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک لرستان رتبه‌ی یازدهم کشوری و رتبه‌ی اول غرب کشور را داراست، بیان داشت: تا کنون 30 متقاضی برای اخذ تسهیلات بانکی به این صندوق مراجعه کرده که 8 نفر آن‌ها موفق به دریافت تسهیلات با سود بانکی بین یک تا 2.5 درصد شده‌اند.
منبع: روابط عمومی اتاق خرم‌آباد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا