یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: اعتماد به نفس کاذب و فعالیت‌های بدون کارشناسی ضد توسعه و خودباوری است.
به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، " هوشنگ بازوند" در مجمع مشورتی رشد و توسعه استان، گفت: سرعت رشد توسعه در دنیا بسیار زیاد http://yaftenews.ir/images/93/94-1/h%20bazvand.JPGاست اما در ایران این رشد تا اوایل انقلاب سرعت بسیار اندکی داشته در حالی‌ که از ابتدای انقلاب تاکنون رشد و توسعه سرعت به مراتب بیشتری یافته است.
وی اظهار کرد: برای توسعه نیازمند تغییر نگاه هستیم. هنر ما باید در بحث توسعه این باشد که ظرفیت خلق کنیم و بستر مناسب برای رشد و توسعه را فراهم نماییم.
استاندار لرستان تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان نسبت به کشورمان از ظرفیت‌های طبیعی به مراتب کمتری برخوردارند ولی آن‌ها ظرفیت جدید خلق کرده و بستر لازم برای رشد و توسعه را ایجاد نموده‌اند.
بازوند اضافه کرد: مجمع مشورتی توسعه لرستان باید در بحث آسیب‌شناسی توسعه استان فعالیت کند به ویژه در خصوص آسیب نگاه دولتی داشتن به رشد و توسعه و تغییر این نگرش اقدام نماید.
وی با بیان این که اعتماد به نفس کاذب و فعالیت‌های بدون کارشناسی ضد توسعه و خودباوری است، بیان کرد: تا سال‌های آینده هر کشوری که رشد و توسعه مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان و مسیر علمی و پژوهشی نداشته باشد، یک کشور عقب افتاده و جهان سومی محسوب خواهد شد.
استاندار خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی توسعه استان باید مطالبات و نقطه نظرات مردمی و نخبگان استان را در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه استان به مراجع ذی‌صلاح به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که رییس این مجمع در سطح ملی است منتقل کند.
بازوند افزود: اشتغال‌زایی و رسیدگی به مناطق محروم به عنوان محورهای اصلی فعالیت‌های دولت در لرستان باید به صورت ویژه در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و با در نظر گرفتن این محورها می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی و توسعه مناسب‌تر استان باشیم.
وی راه‌اندازی مجتمع کشت و صنعت لرستان را مصداق عینی عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: آغاز به کار این مجتمع می‌تواند در فضای پسابرجام موجب گشایش اعتباری و تجارت فی‌مابین ایران و سایر کشورها در حوزه تولیدات دامی و صنایع کشاورزی باشد.
استاندار لرستان تصریح کرد: الگو شدن در زمینه اقتصاد مقاومتی فرصتی بزرگ برای رشد و توسعه استان است و مدیران و مردم در کنار هم می‌بایست از این ظرفیت استفاده کنند.
بازوند اضافه کرد: برای توسعه تنها پول لازم نیست بلکه باید افق نگاه و فرهنگ نگرش به توسعه و رشد تغییر کند و به زیرساخت‌های ذهنی توجه لازم بشود.
وی با بیان این که موانع نرم‌‌افزاری رشد و توسعه در لرستان عامل این شده که برخی سرمایه‌گذاران از حضور در اقتصاد استان سر باز زنند، افزود: موانع ذهنی و نگرش‌های اشتباه فکری عامل این شده که به طور مثال احیاء مرکزی چون سربازخانه و تبدیل آن به هتلی برای ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان قلعه فلک‌الافلاک مورد هجمه قرار می‌گیرد.
بازوند یکی دیگر از دغدغه‌های جامعه را اشتغال عنوان کرد و افزود: امید است بتوان با بهبود شرایط اقتصادی این دغدغه‌ها را رفع کرد.
استاندار یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مبحثی است که توجه به آن به رشد، پویایی و تحرک اقتصادی کمک شایانی می‌کند و با برنامه‌ریزی در این خصوص و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان در جهت توسعه گام برداشت.
قابل ذکر است مجمع مشورتی توسعه استان شامل 21 عضو بوده و 12 کارگروه تخصصی دارد و در شهرستان‌ها نیز با عضویت 15 نفر و فعالیت 6 کارگروه با هدف كمك به رشد و توسعه استان تشكيل شده است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 رامین 1395-03-16 20:41
آقای استاندار سود هتل برای مردم این دیار نیست . اون مکان بشه هتل یک نفر از همشهری و هم استانی های ما نمیتونه بره داخل اون یه چرخی بزنه
خدایی موزه کجا هتل کجا ؟ مسافر میخواد بیاد چی ببینه ؟ اون سربازخانه رو موزه کنید شک نکنید افرادی میان تقاضا ميکنن که به ما زمین بدید هتل بسازیم توی این شهر . به هوای اون موزه کلی مسافر میاد و این سبب رونق گردشگری میشه . حتی از خارج هم میان. این ساختمان اصلا شباهتی به هتل نداره فردا میخندن بهمون . خداوکیلی هتل امیرکبیر اراک رو ببینید . اصلا شباهتی به سربازخانه داره؟
نقل قول کردن
#2 همشهری 1395-03-16 21:35
با سلام خدمت استاندار محترم
بنده چند صباحی است نظرات مختلف در مورد واگذاری محل سربازخانه به هتل را مطالعه کردهام اکثرا با ایجاد هتل در این محل مخالفند و نمی دانم چرا استاندار اینقدر پافشاری روی این موضوع دارند اصلا چرا نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی را دراین خصوص اخذ و منتشر نمی کنند تا همه مردم بدانند این وسط کی داره راست می گه.
نقل قول کردن
#3 کیوان 1395-03-16 22:22
گیر دادید به ابن سرباز خانه
گیرم یه هتل زدید نهایت چنتا مسافر داخل هتل جا میشن ایا این اشتغال زایی
نقل قول کردن
#4 محمد اكبري 1395-03-16 23:18
خوب اقاي استاندار جناب بازوند علاقه شما به رشد عمراني اقتصادي قابل درك است اما حوزه ابنيه تاريخي در بحران كشور ما بخصوص لرستان شرايطي دارد كه قابل تغيير كاربري و تبديل به هتل نيست
گزارشات كارشناسي اين موضوع راتاييد ميكند نه نگرش هاي ذهني درثاني دنيا روش بهره برداري از منابع وابنيه را به درستي اجراميكند
در ثالث همين هتل هاي موجود مگر با چنددرصد ظرفيت كار ميكنند برادرعزيز
نقل قول کردن
#5 محمد اكبري 1395-03-16 23:19
به نقل از همشهری:
با سلام خدمت استاندار محترم
بنده چند صباحی است نظرات مختلف در مورد واگذاری محل سربازخانه به هتل را مطالعه کردهام اکثرا با ایجاد هتل در این محل مخالفند و نمی دانم چرا استاندار اینقدر پافشاری روی این موضوع دارند اصلا چرا نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی را دراین خصوص اخذ و منتشر نمی کنند تا همه مردم بدانند این وسط کی داره راست می گه.
دوست گرامي اين موضوع دلايل خاصي داره كه ورودبش دراين مكان لازم نيست
نقل قول کردن
#6 ali 1395-03-16 23:26
خسته نباشيد
الان چند سال هست گفته ميشه مجتمع و كشت و صنعت ولي عملا چيزي نديديم.به داد پارسيلون و كارخانه پِرس . يخچال سازي . چرم و پوست . پوشاك . ژنراتورسازي و غيره... برسيد
لطفا معيارهاي داخلي و استان هاي برخوردار سنجيده بشيم
كشورهاي ديگر پيش کِش
الان تمام فكر و ذكرها شده سربازخانه . تصميم نهايي هم گرفته شده . به نظرات جمعي و شهروندان اهميتي دهید
نقل قول کردن
#7 مهدی حسنوند 1395-03-16 23:47
سربازخانه جنب قلعه فلک الافلاک فقط مناسب موزه است ولاغیر

ازآقای بازونداستاندارم حترم انتظارمی رود به دیدگاه ها ونظرات مردمی توجه خاصی داشته باشند
هتل رادرمکان مناسب دیگری به غیراز سربازخانه و جنب قلعه در نظربگیرید
بهتراست هتل ها در مرکز شهر هم ساخته نشوند چون خیابانهای مرکز شهر خیلی کم عرض هستند و به اندازه کافی بار ترافیکی و مشکل پارکینگ دارند
نقل قول کردن
#8 ali 1395-03-17 00:21
خسته نباشيد
الان چند سال هست گفته ميشه مجتمع و كشت و صنعت ولي عملا چيزي نديديم.به داد پارسيلون و كارخانه پِرس . يخچال سازي . چرم و پوست . پوشاك . ژنراتورسازي و غيره... برسيد
لطفا معيارهاي داخلي و استان هاي برخوردار سنجيده بشيم
كشورهاي ديگر پيش کِش
الان تمام فكر و ذكر شده سربازخانه . تصميم نهايي هم گرفته شده . به نظرات جمعي و شهروندان اهميتي دهید
نقل قول کردن
#9 ... 1395-03-17 00:26
آقای استاندار خواهش می کنم که هتل رو در این مکان تاریخی ورود ندهید...
خواهش خواهش....
فقط موزه...
کارشناس و غیر کارشناس فکر نمی کنم موافق این طرح باشند.
نقل قول کردن
#10 حمید ت 1395-03-17 00:44
قرار بود پادگان ۰۷ و پادگان امام حسین(ع) امسال تغییر مکان دهند ولی هیچ خبری نیست که نیست.
نقل قول کردن
#11 مجید 1395-03-17 11:53
آقای استاندار در جوار قلعه یه موزه با اشیا عتیقه ای که سالهاست دارن خاک میخورن میتوان احداث کرد واز این راه درآمد خوبی کسب میشه. این همه هتل کلنگ زدید یه دونه اش هنوز راه اندازی نشده تبدیل این ساختمون به هتل هیچ منفعتی نداره جز تسخیر اطراف قلعه.
نقل قول کردن
#12 جناب خان 1395-03-17 14:17
چرا به افکار عمومی برچسب غیر کارشناسی می زنید اکثر فرزندان این استان تحصیلکرده ،خلاق ،...... ومهمتر اینکه دلسوز برای شهرشان ودیارشان هستند
اگر میخواستید اطراف قلعه هتل بسازید چرا این همه ساختمان جدید ومحکم دانشگاه که میلیاردها هزینه ساخت روی دست بیت المال گذاشته بود تخریب کردید
ایا این عمل شتابزده کارشناسی بود خواهشا. از واژه ها سواستفاده ابزاری نکنید حداقل اگر ازظرفیتها استفاده نمیکنید احترام متقابل راحفظ کنید
نقل قول کردن
#13 لیلی 1395-03-17 17:10
من هم به شدت مخالف تغییرکاربری سربازخانه به هتل می باشم

لطفا جناب استاندارمحترم به نظرات شهروندان اهمیت دهدوبه مطالبات مردمی دقت کنندوعمل نمایند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا