یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: بابت خاموشی روشنایی دور دریاچه کیو از مردم خجالت کشیدم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بامداد شب گذشته جهت بازدید از پروژه پل جهادگران خرم‌آباد رفته بودیم که خیلی از لامپ‌های دور دریاچه کیو خاموش بود!
وی با بیان این‌که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: مردم در تاریکی نشسته بودند و از این موضوع خجالت می‌کشم.
استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از پروژه‌هایی که حتماً باید از بلاتکلیفی خارج شود نیروگاه خرم‌آباد است که همه باید توان بگذارند و آن را احیا کنند.
بازوند با بیان این‌که حدود یک ماه پیش مبلغ 198 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص‌یافته است، افزود: بانک ملی باید ال سی آن را باز کند تا این طرح اجرایی شود و برای نیل به این هدف از معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان می‌خواهم به صورت ویژه موضوع نیروگاه خرم آباد را پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید این پروژه را جز طرح‌های نیمه‌کاره خود بیاورد و ظرف 3 ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع شود.
استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به صحبت‌های رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اجرای طرح گل‌خانه‌ای توسط آن دانشگاه اظهار داشت: پروژه گل‌خانه دانشگاه آزاد با 6 هکتار هیچ‌وقت توجیه اقتصادی ندارد.
بازوند تصریح کرد: اگر این پروژه دانش‌بنیان است می‌تواند جز طرح‌ها قرار گیرد اما اگر دانش‌بنیان نیست بایستی حذف گردد چون به‌هیچ‌عنوان به درد اقتصاد مقاومتی نخواهد خورد.
قابل ذکر است پیش از سخنان استاندار،" یدالله ملکی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد از اجرای ۶ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط این دانشگاه در لرستان خبر داد و گفت: ایجاد شهرک فناوری آزاد در زمینی به وسعت ۱۲ هزار هکتار، تجهیز مراکز بیماری‌های خاص، تولید گیاهان زینتی در گلخانه با ۶ هزار متر زمین و در قالب ۳ گلخانه به عنوان یک طرح دانش‌بنیان اجرایی، راه‌اندازی سامانه آزمایشگاه‌های «ساها» و تدوین ۶ پایان‌نامه ارشد و دکتری برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد، در زمینه اقتصاد مقاومتی در لرستان است.

مدیران لرستان

پروژه‌های قابل‌واگذاری لرستان مشخص شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: در بین تمامی دستگاه‌های استان فقط 9 دستگاه پروژه‌های خود را در قالب نیپا معرفی کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "علی هادی‌چگنی" عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: قرار بر این شد تمامی دستگاه‌های استان پروژه‌های قابل‌واگذاری خود را وارد قالب نیپا کنند و به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تحویل دهند.
وی افزود: کارگاه آموزشی برای انجام این کار برای دستگاه‌ها برگزارشده است و بعد از آن با تمامی دستگاه‌ها جلسه داشته‌ایم که طرح‌های خود را نهایی کنند.
ریس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشریح کرد: آب فاضلاب روستایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت توزیع برق، منابع طبیعی و محیط‌ زیست جز 9 دستگاهی هستند که پروژه‌های خود را معرفی نموده‌اند.
چگنی همچنین گفت:20 دستگاه دیگر اطلاعات خود را در قالب نیپا وارد کرده‌اند اما نیاز به اصلاحات دارد که ظرف 48 ساعت باید آن را اصلاح کنند و به دبیرخانه ستاد تحویل دهند.

نیازمند سرمایه‌گذاری 42 میلیاردی هستیم

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت:176 روستا تا پایان سال مالی 95 آب‌رسانی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "علی‌رضا کاکاوند" عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شاخص بهره‌مندی آب‌رسانی به روستاهای لرستان به 32/84 درصد خواهد رسید.
وی با بیان این‌که اکنون شاخص بهره‌مندی آب‌رسانی روستایی در لرستان 65/80 است، خاطرنشان ساخت: در برنامه ششم این رقم به 92 درصد خواهد رسید.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی لرستان عنوان کرد: از میانگین کشوری 3 درصد جلوتر هستیم و رتبه سوم را در بهره‌مندی شاخص آب‌رسانی به روستاها در کشور داریم.
کاکاوند تصریح کرد: برای افزایش 4 درصدی شاخص بهره‌مندی نیازمند سرمایه‌گذاری 42 میلیارد هستیم که 30 میلیارد آن توسط صندوق توسعه ملی تخصیص پیدا کرده است و الباقی آن‌هم از استان تقاضا داریم کمک بدهند.
وی در ادامه گفت: 28 مجتمع آب‌رسانی به‌علاوه 19 پروژه تک روستایی جز پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای سال 95 در نظر داریم.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: 15 مجتمع ما ظرف 3 روز گذشته قراردادهای‌شان بسته‌شده است و تا چند روز آینده مشغول به کار خواهند شد.
کاکاوند اظهار کرد: مرحله دوم آن در هفته آینده است ولی 4 پروژه آن مشکل اجتماعی دارد که یکی از آنان در نورآباد است که امروز در آنجا حضور یافتم و آن را حل کردم.
وی افزود:3 پروژه دیگر که مشکل اجتماعی دارند را ظرف 10 روز آینده مرتفع خواهیم کرد.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به این‌که 70 درصد پروژه‌ها را تا نیمه نخست سال 95 به اتمام می‌رسانیم، افزود: 9 مورد آن در هفته دولت و 16 مورد آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.
خبر و عکس: مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 حیدریان 1395-03-10 11:23
جناب استاندار خرم آباد شهر خاموشی هاست...
هوا که تاریک میشه شهر وحشت اور میشه از تاریکی....تمام شهر این مشکل رو داره .فقط کیو نیست..کل شهر همیشه در خاموشی به سر میبره...
نقل قول کردن
#2 شفیع 1395-03-10 11:26
سلام ..
الان متوجه شدید...
جناب استاندار خرم آباد سالهاست با مشکل خاموشی دست و پنجه نرم .دیمیکنه..حتی ایام نورووز هم خیلی مناطق خاموشه..دریاچه بهشت و خیابان شریعتی رو ببینید در شب...این لامپ های روشنایی برای این خیابان ها کافی نیست...میدان امام را ببنید..تمام پایه برقها خاموشه.... برخی مدیران شهر ستان و استان در خواب تشریف دارند..
نقل قول کردن
#3 محمود 1395-03-11 10:28
سلام
اي كاش جناب استاندار براي صنايع رو به تعطيل بروجرد هم مسئول پيگيري مي گماردند....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا