یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: این سد دارای دو تونل در مجموع به طول 537 متر است که با انجام موفقیت آمیز عملیات انحراف آب، امکان ساخت بدنه سد در بستر رودخانه فراهم شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، "علی‌امید سیفی" حجم ذخیره سد آبسرده را 70 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان آب، 20 میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی شهر بروجرد و 50 میلیون متر مکعب برای تامین آب کشاورزی به وسعت 4 هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت سد آبسرده را 185 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون 150 میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان مهار سیلاب، ایجاد فرصت های شغلی، رونق گردشگری، تولید 6 مگاوات برق و تامین بخشی از آب آشامیدنی شهرستان بروجرد را از اهداف این طرح ملی برشمرد و گفت: ساخت سد آبسرده از سال 1388 آغاز شده و پیشرفت کاری آن 28 درصد است.
آبسرده سدی است از نوع خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی که در 16 کیلومتری جنوب شهر بروجرد واقع شد است.
حجم مخزن سد آبسرده 70 میلیون متر مکعب، طول تاج آن 457 متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه 80 متر است.
"حميد چیت‌چیان" وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات انحراف سد آبسرده بروجرد بر تامین منابع مالی این سد از محل فاینانس و انتشار اوراق مشارکت تاکید کرد.
با حضور وزیر نیرو عملیات انحراف آب سد مخزنی آبسرده بروجرد آغاز شد

ذخیره شدن 45 میلیون مترمکعب در مخزن سد مروک

مجری سد مروک دورود گفت: حجم ذخیره آب در مخزن سد مروک دورود به 45 میلیون متر مکعب رسید.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "فرهاد لک" گفت: این سد مخزنی 120 میلیون متر مکعب گنجایش دارد که تا مهرماه پارسال 17 میلیون مترمکعب آن آبگیری شده بود اما به علت بارش‌های مناسب سال آبی جاری، حجم ذخیره آب آن به 45 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
وی گفت: 11 میلیون متر مکعب از این آب ناشی از بارش‌های بهاری امسال بوده است.
لک افزود: از محل سرریز سر کمال صالح اراک تاکنون 6 و نیم میلیون مکعب آب به مخزن سد مروئک وارد شده است که به منظور پیشگیری از غرقاب شدن روستای گوش، به همین میزان از مخزن سد رها شده است.
مجری سد مروک دورود گفت: برای آبیاری اراضی کشاورزی پایین دست سد مروئک در فصل کشاورزی، رهاسازی 11 و نیم میلیون متر مکعب آب را در برنامه داریم.
ذخیره شدن 45 میلیون مترمکعب در مخزن سد مروک

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا