یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت به شناسایی منابع شیل های گازی و نفتی در ایران اشاره كرد و گفت: وجود منابع غیرمتعارف گازی دراستان لرستان اثبات شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری، "محمدرضا كمالی" اظهار داشت: پروژه شناسایی ذخایر شیل‌های گازی در استان لرستان حدود 47 درصد پیشرفت داشته و وجود منابع غیرمتعارف گازی در آن اثبات شده است.
این مقام ارشد صنعت نفت با بیان اینكه این طرح كامل نشده است، اضافه كرد: خوشبختانه پتانسیل بسیار بالایی برای شیل‌های نفتی و گازی در ایران وجود دارد. وی با بیان اینكه هنوز میزان این ذخایر مشخص نشده است، ادامه داد: این فعالیت‌ها از طریق همكاری با دانشگاه آخن آلمان انجام شده و در آن دانش فنی مربوط به شناسایی منابع شیل نفت و گاز به داخل كشور منتقل می‌شود.
نفت گاز لرستان
پیش از این استاندار لرستان از کشف ۳۲ طاقدیس نفت و گاز در این استان خبر داده بود.
"هوشنگ بازوند" با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه نفت و گاز دارد، عنوان کرد: حدود ۳۲ طاقدیس نفت و گاز در لرستان کشف شده که مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک روی ۱۸ مورد آن انجام شده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه به طور عملی حفاری شش مورد از میادین نفتی استان آغاز شده است، ادامه داد: این میادین دارای ۱۵۰ میلیون بشکه ذخیره نفت خام هستند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 دوستدار خرم آباد 1395-02-06 17:32
با حضور نماینده ی متخصص در مجلس و با انتصاب مدیران متخصص به یاری منابع زیادی که در شهر وجود داره بیکاری ریشه کن خواهد شد
نقل قول کردن
#2 قاسم بیرانوند 1395-02-07 11:09
با سلام و ادب ، در پوستری که در متن خبر وجود دارد ، کلمه "شل های گازی" باید اصلاح شود و "شیل های گازی "ذکر شود . لطفا اصلاح فرمایید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا