یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از یک توقف چند ماهه درخط تولید مجتمع صنعتی سیمان دورود، در مراسمی با وصل گاز مصرفی این شرکت تولید کلینکر در واحد شماره 3 این مجتمع از روز بکشنبه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، در مراسم آغاز به کار مجدد واحد شماره سه مجتمع صنعتی سیمان دورود فرماندار این شهرستان گفت: شرکت سیمان دورود یکی از قدیمی ترین کارخانجات تولید سیمان در کشور است که طی چند ماه گذشته به دلیل وضعیت رکود و عدم باز پرداخت گاز مصرفی خط تولید کلینکر هر سه واحد این مجتمع تعطیل شده بود.
ماشاالله نعمتی افزود : از زمان تعطیلی این واحد ها همه مسئولان استانی و شرکت فارس خوزستان تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی این واحدها به کار گرفته شد.
وی تصریح کرد: اگر این کارخانجات با تمام ظرفیت به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند به یقین سود و منفعت آن متوجه همه شهروندان دورودی خواهد شد.
در این مراسم مدیر عامل شرکت سیمان دورود نیزگفت: مجتمع سیمان دورود با افزون بر 50 سال سابقه و داشتن یکی از برندهای برتر سیمان کشور به دلیل وضعیت رکود که منجر به افت فروش و تجمع بیش از 300 هزار تن کلینکر به دلیل عدم امکان بازپرداخت گاز مصرفی در سال گذشته متوقف شده بود.
فریدون رحمانی افزود: طی چند ماه رکود در کارخانه تولید و بسته بندی سیمان به فعالیت خود ادامه داده به طوری که در همین مدت افزون بر 200 هزار تن کلینکر موجود را به سیمان تبدیل و به بازار مصرف روانه شده است.
به گفته وی در طی مدتی که کارخانه سیمان تعطیل شده بود، تعمیرات اساسی واحدهای مختلف توسط پرسنل شرکت به بهترین کیفیت انجام و همچنین تعمیرات سنگین و بی‌سابقه‌ای در تعویض بیشتر قسمت‌های بدنه کوره واحد 2 نیز انجام شده است.
 

كارخانه سيمان دورود 1348

نمايي از كارخانه سيمان و فارسيت دورود در سال 1348

به گزارش یافته، شرکت سیمان فارس و خوزستان از سال 1334 اولین واحد 200 تنی را درشیراز راه‌اندازی نمود و بعد از آن کارخانجات دیگری را در شهرهای "دورود"(حدود سال 1335)، آبیک قزوین و بهبهان به بهره‌برداری رسانید‌.

شركت سيمان دورود داراي 3 واحد توليدي به شرح ذيل مي‌باشد:

الف) واحد 1: اين واحد كه به روش "تر" كار مي‌كند در سال 1338 با ظرفيت توليدي روزانه 400 تن به بهره‌برداري رسيد و عمده سيمان توليدي آن سيمان تيپ 5 (ضد سولفات) مي‌باشد و بيش‌تر براي مصارف سد‌سازي، پل‌سازي و ... استفاده مي‌شود.

ب): واحد 2: اين واحد كه با روش "خشك" كار مي‌كند در سال 1348 با ظرفيت اسمي 1000 تن در روز به بهره‌برداري رسيد. در اين واحد بيش‌تر سيمان تيپ 1 توليد مي‌شود كه بيش‌تر در مصارف ساختماني به كار مي‌رود.

ج) واحد 3: اين واحد كه بزرگ‌ترين واحد توليدي شركت مي‌باشد و به روش خشك كار مي‌كند در سال 1359 با ظرفيت اسمي روزانه 2500 تن شروع به كار نمود و مي‌تواند سيمان‌هاي تيپ 1 و 2 و 5 را توليد نمايد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا