یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: اندیشه ایران‌شهری به ما می‌گوید می‌توانیم رودخانه‌ها را با یک حقابه و یک‌سری بنداب در شهرها زنده کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، "عباس احمدآخوندی" اظهار داشت: تصور کنید اگر در شهرهایی مانند خرم‌آباد، اصفهان و مشهد رودخانه‌ها عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازیزنده شوند شرایط زندگی‌مان چقدر تغییر خواهد کرد.
وی گفت: ما همواره در طول تاریخ از آب موجود در طبیعت و رودخانه‌های‌مان بهره می‌بردیم اما این روزها مسیر آب و رودخانه‌ها به محیط‌هایی نامطلوب و محلی برای دفع زباله تبدیل شده‌اند یا در شهرهایمان با رودخانه‌هایی کاملا خشک مواجهیم.
وزیر راه اظهار داشت: بازگشتن به اندیشه ایران‌شهری ما را به اهمیت عنصر آب، به عنوان نماد روشنایی در فرهنگ ایرانی بازمی‌گرداند و می‌توانیم یک بار دیگر به آن بنگریم و از آن در شهرهایمان استفاده بهتری ببریم.
وی با تاکید بر این‌که مفهوم ایران‌شهر فقط در حوزه مسکن و شهرسازی مصداق ندارد اظهار کرد: بخش زیادی از اندیشه ایران‌شهری در فضاهای عمومی نمود پیدا می‌کند. جوانان سرزمین ما فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند. شهرهای ما تبدیل به خوابگاه شده‌اند و در آن‌ها جایی برای گفتگوی عمومی در نظر گرفته نشده است.
آخوندی ادامه داد:بازگشت به اندیشه ایران‌شهری به ما یادآوری می‌کند که در شهرسازی باید به خلق فضاهای عمومی نیز توجه کنیم. خلق فضای عمومی می‌تواند در بافت‌ها و بناهای تاریخی اتفاق بیفتد که این بافت‌ها در شهرهایمان به فراموشی سپرده شده‌اند ولی برای ما ارزش میراثی کالبدی و معنوی دارند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید در ادامه گفت: برگشتن به اندیشه ایران‌شهری می‌تواند برای ما در پرداختن به مفاهیم محله محوری در شهرها، همسایگی در شهرها، استفاده از طبیعت، استفاده از آب، همبستگی‌های اجتماعی راهکارهایی عملی داشته باشد. در سال ۱۳۹۴ سعی کردیم این مفهوم را نهادینه‌سازی کنیم و امیدوارم بتوانیم به تدریج در سال ۱۳۹۵ به اجماعی بین اهل علم و حرفه‌ورزان دست یابیم تا این اندیشه در بخش حرفه‌ای مهندسی نیز به تدریج گسترش پیدا کند.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سامان 1395-01-07 13:35
تا حالا که آب سراب ها و رودها از داخل شهر رد میشود که هیچ تغییر مثبتی ندیده ایم جز افرایش بیکاری و فقر و در پی آن بدتر شدن شرایط زندگی
نقل قول کردن
#2 سیدنادر صورتیان 1395-01-08 08:56
سلام ودرودبرشما
انشاله که باتملک املاک حاشیه سرابها ورودخانه وایجاد جاذبه های توریستی این شهر به قلل اعتلای خود برسد....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا