یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بودجه سال 95 كشور در حالی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد كه كاهش شدید قیمت جهانی نفت چالش‌هایی برای دولت به همراه داشت.
با این وجود بنا به گفته مسئولان رقم بودجه سال 95 لرستان به ویژه در بحث اعتبارات عمرانی نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مطلوب‌‌تری دارد.
استاندار لرستان با اشاره به میزان اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده اظهار كرد: در این مورد میزان اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده لرستان در لایحه بودجه ۹۵ نسبت به سال 94 حدود 41.4 درصد افزایش یافته است.
"هوشنگ بازوند" با بيان اين كه اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده سال 95 معادل 602 میلیارد تومان است، گفت: این در حالی است که اعتبارات عمرانی سال 94 معادل 426 میلیارد تومان بوده است.
 استاندار با اشاره به این‌كه استفاده از ردیف‌های ملی برای اجرای پروژه‌های مهم برای توسعه استان ضروری است، اظهار داشت: نمایندگان استان در این زمینه رایزنی‌هایی در سطوح مختلف داشته‌اند.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود به وصول 98 درصدی درآمدهای لرستان در سال 94 اشاره كردو گفت: درآمدهای لرستان امسال 316 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان این ‌که میزان درآمدهای لرستان برای سال 95 حدود 387 میلیارد پیش بینی شده است، عنوان كرد: مجموع اعتبارات برای سال آینده 952 میلیارد تومان است که این میزان در سال جاری 864 میلیارد تومان بوده است.
بازوند با تأکید بر لزوم پی‌گیری مدیران لرستان برای دریافت اعتبارات ملی سال 95 تأکید كرد و گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران لرستان جذب میزان اعتبارات ملی است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نيز گفت: بودجه عمومی دولت 307 هزار و 381 میلیارد تومان است.
"امید امیدی‌شاه‌آبادی" افزود: از این میزان 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، 27 هزارمیلیارد تومان پروژه‌های ملی و 25 هزار تومان به ردیف‌های متفرقه اختصاص دارد.
وی با اشاره به سهم استان‌های کشور از مجموع اعتبارات عمرانی برای سال 95 اظهار كرد: سهم استان‌ها در این زمینه 7 هزار میلیارد تومان است که سهم لرستان رقمی بیش از 602 میلیارد تومان مي‌باشد.
وی با بیان این مطلب که اعتبارات عمرانی لرستان نسبت به سال 94 رشدی 41.4 درصدی داشته است، افزود: استان در زمینه اعتبارات عمرانی پس از استان البرز و کرمان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
امیدی ادامه داد: رشد اعتبارات عمرانی استان نسبت به میانگین کشوری که 28 درصد مي‌باشد، مطلوب است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در ادامه كل رقم بودجه استان در بخش اعتبارات هزینه‌ای را 218 میلیارد تومان عنوان می‌كند.
وی با بیان میزان اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 94 گفت: بودجه سال گذشته استان 181 میلیارد تومان بوده است، یعنی ما در بودجه سال 95 رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: در بودجه‌بندی سال 95 در بخش هزینه‌ای لرستان رتبه 13 را کسب کرده است.
امیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که یکی از ایرادهای بودجه بالا بودن سهم اعتبارت عمرانی ملی نسبت به اعتبارات استان‌هاست افزود: 42.6 کل اعتبارات عمرانی به 47.6 میلیارد تومان اعتبار به پروژه چهارخطه‌های استان، 15 میلیارد تومان به انتقال آب کاکارضا و 6 میلیارد تومان به مجتمع فرهنگی خرم‌آباد اشاره کرد.
امیدی تأکید منمود: جذب اعتبارات عمرانی ملی و ردیف‌های متفرقه نیازمند تلاش مدیران اجرایی استان است.وی می‌افزاید: اگر رایزنی و پی‌گیری بیش‌تری صورت گیرد سهم استان هم از ردیف‌های متفرقه و هم اعتبارات ملی بیش‌تر می‌شود.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموع اعتبارات سال 93 گقت: سال 93 مجموع اعتبارات عمرانی، ملی و ردیف‌های متفرقه هزار میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این رقم در سال 94 بیش از هزار و 300 میلیارد تومان باشد، زیرا هنوز جمع‌آوری کلی صورت نگرفته است.
امیدی در مورد تخصیص اعتبارات سال 94 گفت: 50 درصد از اعتبارات عمرانی سال 94 تخصیص پیدا کرده که اندک است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در پاسخ به این سؤال كه آیا بودجه تعیین شده با نیازهای استان تناسب دارد؟ پاسخ داد: این بودجه برای لرستان كافی و رضایت بخش نیست.
وی با بیان این مطلب که تلاش مدیریت ارشد استان بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه لرستان اس، افزود: به همین دلیل فقط با پروژه‌ای موافقت می‌شود که در کارگروه 215 سیکل مورد نظررا طی کند و حداکثر زمان تکمیل آن‌ها 3 سال باشد.
امیدی نقش استاندار و نمایندگان استان در جذب اعتبارات ماده 180 را مؤثر عنوان می‌كند و افزود: با توجه به این‌كه بودجه جاری و عمرانی استان محدود است، بنابراین برای اتمام پروژه‌های مهمی مانند چهارخطه‌ها و راه‌آهن باید تلاش بیش‌تری انجام شود.
شهردار خرم‌آباد نيز در اين خصوص بيان كرد: بودجه جاری و عمرانی تعیین‌شده پاسخ‌گوی نیازهای شهر نیست.
"یحیی عیدی‌بیرانوند" تصريح كرد: نمایندگان استان در مجلس پی‌گیر جذب اعتبار از ماده 180 و استفاده از فاینانس خارجی و داخلی برای پی‌گیری و اجرای پروژه‌های استان باشند.
وی افزود: با توجه به رقم پایین بودجه جاری و عمرانی استان نمایندگان و مدیران اجرایی استان نباید منتظر پولی باشند كه در بودجه تعیین شده است.
عیدی‌بیرانوند ادامه داد: باید تلاش بیش‌تری در مورد تخصیص و جذب اعتبار از محل‌های مختلف برای اجرای پروژه‌های استان انجام دهند.
شهردار با بيان اين كه برخی پروژه‌های کلان شهرداری نیاز به بودجه‌های کلان دارد، افزود: بر همین اساس نیاز است دولت بخشی از اعتبارات عمرانی را برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص دهد.
شهردارخرم‌آباد ادامه داد: تکمیل این پروژه‌ها با توجه به قطره چکانی بودن اعتبارات ناشی از دریافت عوارض و همچنین مشارکت پایین بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.
وی معتقد است: نمایندگان استان در صورت هماهنگی با مدیریت اجرایی استان در زمینه جذب اعتبارات از محل‌های مختلف موفقیت بیش‌تری برای تكمیل پروژه‌ها كسب خواهند كرد.
منبع: روزنامه همشهری (ضمیمه لرستان)
 

دیدگاه‌ها  

#1 دلواپس 1394-12-19 16:42
خوب به سلامتی ، هزینه استحکام سازی قلعه تامین شد .اميدوارم صرف ساختمان استانداری نشود.
نقل قول کردن
#2 معلم 1394-12-19 18:30
سال 95 اگر انتصاب مدیران استان را از مثلث مناطق (اراک-ایلام-شهر ستان خاص در لرستان)ادامه بدهید؛ حتما مشکل استان لرستان برای همیشه حل خواهد شد.
نقل قول کردن
#3 معصومه باقری دانشجوی گردشگری 1394-12-19 22:12
خوشبختانه اعتبارات عمرانی سال 1395 ،به همت جناب آقای بازوند استاندار محترم لرستان افزایش پیدا کرده است ، امیدوارم آقای استاندار با توجه به افزایش حضور گردشگران خارجی به استان و با توجه به نیاز امروز جامعه ما به رونق گردشگری، اعتبارات قابل ملاحضه ای به این بخش اختصاص دهند ،تا گردونه اقتصادی گردشگری ما هم ، همجون شهرهای اصفهان و شیراز ،به گردش درآید . اما آنچه امروز مهم است توجه بیشتر به مهمترین آثار تاریخی شهر مان ،قلعه فلک الافلاک و مرمت آن و ساخت موزه است ،موزه ای که بتوانیم ، فخر و غرور ، تمدن و هویت اصیل قوم لر را ، در آن به زیبایی به نمایش بگذاریم . و به موزه های خارجی که از صدقه سر لرها ، موزه هاشان اعتیار و برو بیایی پیدا کرده ثابت کنیم که ما خود می توانیم از میراث کهن سرزمینمان، آنطور که شایسته مردمانمان است بدرستی محفاظت کنیم .
نقل قول کردن
#4 جوانی که آب از سرش گذشته 1394-12-19 22:22
آقای بازوند تبریک میگم . انشاله سال 95 ،با اقداماتی که شما در زمینه گردشگری انجام می هید گردشگرها ،عین مورو ملخ از سر و کله شهر ما بالا برن .و موجبات رونق اقتصادی شهر مان را فراهم کنن. با هجوم این گردشگران ، باید فقط تور پهن کرد . البته شهر ما قابلیت های زیادی داره که خیلی از شهرها ندارند ، اما تا توسعه آن ،خیلی را در پیش داریم .اقای بازوند همین اول را ه به شما و همکاران زحمت کشتون تو استانداری ، خدا قوت میگم . انشاله ما جوانان بیکار رو ناامید نکنید .
نقل قول کردن
#5 کنجکاو 1394-12-19 22:58
مهندس بازوند ،مگه هتل 5 ستاره نمی سازید که گردشگر بیشتر به شهرمون بیاد ،حالا اگه قلعه فلک الافلاک نباشد ، گردشگری هم نیست که هتل های خالی ما را پر کند .
پس فکری به حال ریزش قلعه فلک الافلاک کنید تا گردشگران توسط آون به شهرمان جذب بشوند و هتل های ما را پر کنند . پر کنند تا گردشگری شهر ما را ، اقتصاد مرم ما را دگرگون کند .
نقل قول کردن
#6 رضا . بیرانوند 1394-12-20 08:46
آفرین بر استاندار پر تلاش لرستان .
نقل قول کردن
#7 صادق رضایی 1394-12-20 08:48
امیدوارم استانداری طرح های ناتمام رو به اتمام برسونه و گوشه چشمی هم به آثار طبیعی و تاریخی داشته باشد
نقل قول کردن
#8 پرنیان . خ 1394-12-20 11:24
خوشبختانه اعتبارات عمرانی سال 1395 ،به همت جناب آقای بازوند استاندار محترم لرستان افزایش پیدا کرده است ، امیدوارم آقای استاندار با توجه به افزایش حضور گردشگران خارجی به استان و با توجه به نیاز امروز جامعه ما به رونق گردشگری، اعتبارات قابل ملاحضه ای به این بخش اختصاص دهند ،تا گردونه اقتصادی گردشگری ما هم ، همجون شهرهای اصفهان و شیراز ،به گردش درآید . اما آنچه امروز مهم است توجه بیشتر به مهمترین آثار تاریخی شهر مان ،قلعه فلک الافلاک و مرمت آن و ساخت موزه است ،موزه ای که بتوانیم ، فخر و غرور قوم لر را در آن به زیبایی به نمایش بگذاریم .فخر و غرور ،هویت اصیل ما نا را و به خارجی های که موزه هاشان از صدقه سر ما لرها برو بیا و اعتباری پپیدا کرده ثابت کنیم که مت خود می توانیم از میراث کهن سرزمینمان انطور که شایسته مرمانمان است بدرستی محافظت کنیم .
نقل قول کردن
#9 مرادی 1394-12-20 19:17
آقای استاندار از تلاش شما در راه توسعه شهر صمیمانه متشکریم .
نقل قول کردن
#10 پرنیان . خ 1394-12-20 20:25
خوشبختانه اعتبارات عمرانی سال 1395 ،به همت جناب آقای بازوند استاندار محترم لرستان افزایش پیدا کرده است ، امیدوارم آقای استاندار با توجه به افزایش حضور گردشگران خارجی به استان و با توجه به نیاز امروز جامعه ما به رونق گردشگری، اعتبارات قابل ملاحضه ای به این بخش اختصاص دهند ،تا گردونه اقتصادی گردشگری ما هم ، همجون شهرهای اصفهان و شیراز ،به گردش درآید . اما آنچه امروز مهم است توجه بیشتر به مهمترین آثار تاریخی شهر مان ،قلعه فلک الافلاک و مرمت آن و ساخت موزه است ،موزه ای که بتوانیم ، فخر و غرور قوم لر را در آن به زیبایی به نمایش بگذاریم .فخر و غرور ،هویت اصیل ما نا را و به خارجی های که موزه هاشان از صدقه سر ما لرها برو بیا و اعتباری پپیدا کرده ثابت کنیم که مت خود می توانیم از میراث کهن سرزمینمان انطور که شایسته مرمانمان است بدرستی محافظت کنیم .
نقل قول کردن
#11 گمنام 1394-12-20 20:31
دست مریزاد مهندس . واقعا ممنون . و برای شما و کلیه همکاران آرزوی سلامتی می کنم
نقل قول کردن
#12 م. احسانی فر 1394-12-20 21:08
مهندس بازوند خسته نباشید . شما که دارید صادقانه زحمت می کشید ،ساخت هتل زیر قلعه دیگه واسه چیه ؟ شما را به خدا قلعه رو از حصارش ازاد کنید نه اینکه دور قلعه را شلوغ تر کنید .
چند سال پیش میدان نقش جهان بخاطر ساخت چند طبقه اضافی روی هتل نقش جهان نزدیک بود از لیست یونسکو خارج شود .
ممنون میشویم با مشورت کارشناسی و برنامه ریزی بیشتری این طور اقدامات را انجام بدید.
موفق باشید
نقل قول کردن
#13 یاراحمدی محمد 1394-12-20 21:09
دورود بر سردار سازندگی لرستان .
نقل قول کردن
#14 فروشگاه پوشاک - بیرانوند 1394-12-21 15:58
کاسب اطراف زید بن علی هستم
خیلی روزها به ساختمان قلعه فلک الافلاک نگاه میکنم مغازه
من در طرح تعریض قرار گرفته ، این کار چون برای زیبایی اطراف قلعه است ، اصلا ناراحت نیستم که مجبورم در اینده مغازه ام رو جمع کنم . اما از این ناراحتم که شاید هر روز نتونم قلعه رو ببینم .
خبر خسارت هایی که به قلعه وارد شده واقعا ناراحتم کرد .
لطفا مسئولان رسیدگی کنند .
نقل قول کردن
#15 آذری . رسول 1394-12-21 16:00
ای کاش مسئولان هم همان قدر که قلعه برای من مهم است ، قلعه براشون مهم بود .
اقای بازوند ، اقای سلیمانی ، اقای عیدی ، آقای بهاروند ، آقای نصیری ..... آستين بالا بزنید .
همت کنید و موانع را از سر راه پیشرفت شهرمان بردارید .
قلعه رو نجات بدبد.
نقل قول کردن
#16 باقری 1394-12-21 16:05
خوش به حال مرحوم ایزد‌پناه که به رحمت خدا رفت و این بی توجهی ها را که برای قلعه بوجود آمده ، ندید .
در سالهای گذشته که مسئولان تصمیم گرفته بودند خیابان شهرداری تا میرملاس را توسعه دهند و باعث مشکلاتی برای میر ملاس میشد ، مرحوم ایزدپناه خیلی مقاومت کرد و نگذاشت ایت اتقاق بیافتد و صدمه ای به بنای میر ملاس وارد بشه.
یادت بخیر آقای ایزدپناه و روحت شاد .
ای کاش حالا هم بودی و ما انجمن حامیان قلعه فلک الافلاک دست به دامانت می شدیم .
نقل قول کردن
#17 جوان دورودی 1395-05-13 16:50
از جناب استان دار بخاطر افزایش بودجه استانی و تلاششون بسیار سپاسگذارم.ایشال ا ک در تقسیم بودجه استانی به سایر شهرستان های استان نیز توجه شود.در لرستان به جز شهر زیبای خرم اباد شهر های پرجمعیت دیگری مثل دورود و بردجرد و الیگودرز وجود دارن ک با جمعیت زیاد شهری از لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی کم بهره هستند که تبدیل به شهر هایی پرجمعیت اما بدون امکانات شایسته برای لرهای ساکن این شهر ها ست.ایشالا به جز مرکز به توسعه امکانات دیگر شهر های استان توجه شود.تمام لرستان سرای من است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا