یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سد سیمره و نیروگاه برق‌آبی آن، آماده بهره‌برداری شده و احتمال بهره‌برداری رسمی از این سد با حضور رئیس جمهوری قوت گرفته است.
سد سیمره آماده بهره‌برداری شدبه گزارش خبرگزاری تسنيم، در فاصله تقریبی ۷۰۰ کیلومتری جنوب غربی تهران، حد فاصل دو استان ایلام و لرستان و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر بر روی رودخانه سیمره، سدی به نام سد سیمره احداث شده است.
این سد که آغاز مطالعات آن به سال ۷۲ باز می‌گردد اکنون پس از گذشت ۲۲ سال، آماده بهره‌برداری رسمی است. سد سیمره دارای نیروگاهی برق‌آبی به مجموع ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در قالب سه واحد ۱۶۰ مگاواتی است که سومین واحد این نیروگاه در روزهای اخیر با گذراندن موفقیت‌آمیز دوران آزمودن و پیش راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری شده است.
با اتصال سه واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیمره به شبکه سراسری برق ایران در میانه تابستان، ظرفیت تولید برق کشور ۴۸۰ مگاوات افزایش یافت، اما آبگیری این سد و گذر از مراحل تست و پیش راه‌اندازی واحد سوم تکمیل نشده بود؛ از این‌رو بهره‌برداری رسمی از این پروژه به دهه فجر امسال موکول شد.
با عبور از دهه فجر خبری از بهره‌برداری رسمی از این طرح ۲۲ ساله نشد؛ اما شنیده‌ها حاکی از این است که این پروژه تا یک ماه آینده با حضور رئیس‌جمهوری رسماً مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مهم‌ترین اهداف احداث سد سمیره، تولید انرژی برق‌آبی به میزان ۸۵۰ گیگاوات ساعت در سال و کمک به پایداری شبکه برق کشور، کنترل و تنظیم جریان‌های سطحی رودخانه، تأمین حق‌آبه‌های پایین دست و افزایش طول عمر سد کرخه و جلوگیری از انتقال رسوب به مخزن سد کرخه است.


دیدگاه‌ها  

#1 علی 1394-11-23 21:18
کاهش حداقل سهمی از اشتغالش به لرستان اختصاص داده میشد اب ازما خاک از ما خسارتش برای ما اشتغال وسودش برای دیگران ........
نقل قول کردن
#2 حامد 1394-11-24 07:17
از بي توجهي مسئولان سيمره و پل گاوميشان به نام ایلام مشهور شده .
نقل قول کردن
#3 البرز 1394-11-24 21:45
به نقل از علی:
کاهش حداقل سهمی از اشتغالش به لرستان اختصاص داده میشد اب ازما خاک از ما خسارتش برای ما اشتغال وسودش برای دیگران ........

برادر جان احساسی مطلب ننویس یک بار برو ببین این سد کجاست و چه موقعیتی داره و با چه هدفی احداث شده
ما داخل استان اینقدر پتانسیل داریم که دست نخورده هستند که پتانسیل های لب مرزی و مشترک با استانها دیگر پیشکش
ضمنا وضع استان ایلام از ما بدتره!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا