یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: مجتمع چرم و پوست این استان در قالب چند فاز دوباره راه‌اندازی خواهد شد.
مهرداد غضنفري رئيس جهاد كشاورزي لرستانروابط عمومی استانداری، "مهرداد غضنفری" شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان اظهار داشت: تغییر مالکیت مجتمع چرم و پوست لرستان سال‌ها فعالیت آن را معلق کرده، اما با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و راه‌اندازی آن در قالب چند فاز فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با به‌کارگیری تمام توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: هدف از برگزاری جلسات ستاد تسهیل تولید، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان لرستان است.
معاون استاندار لرستان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی بدهی‌های بانکی معوق آن‌ها است، عنوان کرد: بانک‌های استان لرستان در راستای احیای ظرفیت‌های راکد تاکنون همکاری و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع استان داشته‌اند اما عملکرد برخی بانک‌ها در این زمینه در مسیر تسهیل موانع نبوده و پیگیری و رفع بسیاری از موانع را به خارج از استان محول می‌کند.
وی با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به‌منظور رفع مشکلات درون استان در چارچوب قانون بیان کرد: یکی از مشکلات عمده دستگاه‌های اجرایی رهاسازی طرح‌های حوزه کاری خود در مراحل اولیه اجرا بوده است بر این اساس می‌توان با انجام آسیب‌شناسی لازم بر روی عملکرد واحدهای تولیدی زیرمجموعه و شناسایی و معرفی واحدهای راکد و نیمه فعال این دستگاه‌ها به ستاد تسهیل مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.
غضنفری به نامشخص بودن سرنوشت سرمایه‌گذاران در واحدهای صنعتی اشاره و تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی در نواحی صنعتی استان بدون هیچ ارزشیابی و ساماندهی درستی به حال خود رهاشده‌اند و بانک‌های استان نیز به دلیل ضوابط مهندسی ارزشی خود این واحدها را به‌عنوان جانشین تملک نکرده‌اند و سرنوشت سرمایه‌گذار در آن‌ها معلوم نیست.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در مدت‌ زمان یک‌ماهه بررسی‌های لازم در خصوص آسیب‌شناسی این واحدها انجام‌ شده و دلایل رهاسازی آن‌ها همچون نداشتن توجیه اقتصادی مشخص شود تا ادعای شرکت‌های صنعتی مبنی بر تملیک این واحدها پیش از تعیین تکلیف آن‌ها مشخص شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: پس از اتمام فرصت یک‌ماهه بررسی تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص سرمایه‌گذاری مجدد در واحدها و یا اعمال شرایط تغییر نوع فعالیت و راه‌اندازی مجدد آن‌ها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مصوبات جلسات ستاد تسهیل استان‌ها توسط مقامات ارشد کشوری رصد می‌شود اظهار داشت: گزارشی از مصوبات این جلسات، طرح‌های مطروح شده در آن و در نهایت سرانجام طرح‌ها تهیه‌ شده و برای معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور ارسال می‌شود.
غضنفری با اشاره به عمده‌ترین مشکلات مجتمع چرم و پوست لرستان افزود: تغییر مالکیت مجتمع چرم و پوست لرستان سال‌ها فعالیت آن را معلق کرده است اما با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی و راه‌اندازی مجتمع چرم و پوست این استان در قالب چند فاز این مجتمع فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری خرم ابادی 1394-11-18 15:19
با توجه به نزدیک بودن کارخانه پوست وچرم لرستان به شهر خرم اباد و از طرفی اگر بخواهند مانند قبل ضایعات پوستی را در رودخانه رها کنند باعث مشکلات محیط زیستی می گردد ضرورت دارد سر مایه گزار ی که این کارخانه به ایشان واگذار گردیده نسبت به تغییر خط تولید اقدام و یا نسبت به تعویض ماشین الات برابر با استاندارتهای فنی و محیط زیستی مبادرت ورزد ضمننا تا جایی که اطلعاتی از روند راه اندزی این کارخانه داریم تاکنون ظرف این شش سال واگذاری اقدام خاصی انجام نشده و مسولین باید مواظب باشند تا کلاهی که در ارتباط با شرکت پارسیلون سرشان رفت در اینجا تکرار نشود.
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1394-11-18 16:45
امیدواریم با امدن این سرمایه گذار جدید هر چه زودتر شاهد شروع بکار این کارخانه باشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا