یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان خطاب به مدیران بانک‌های خصوصی لرستان گفت: در صورت عدم تجدید نظر نسبت به سرمایه‌گذاری در استان به هیأت هوشنگ بازوند استاندار لرستاننظارت بانک مرکزی معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، "هوشنگ بازوند" يك‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگو با بانک‌های خصوصی استان لرستان نسبت به عملکرد آن‌ها ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت: در صورت عدم تجدید نظر بانک‌های خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در استان لرستان به هیأت نظارت بانک مرکزی معرفی می‌شوند.
وی خطاب با اشاره به این که مردمی که در این بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند، تمایل دارند که پول آن‌ها در اقتصاد و توسعه استان به کار گرفته شود، به مسئولان بانک‌ها گفت: باید مسائل و مشکلات استان درک شود، لذا اعتبارات باید به کمک ایجاد اشتغال استان بیایند.
این مسئول سرمایه‌گذاری در استان‌ها و شهرهای دیگر با سپرده‌های مردم بومی لرستان با وجود نرخ بالای بیکاری در استان ناخوشایند دانست.
بازوند با بیان این که رقمی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از منابع سپرده بانک‌های لرستان در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در صورتی که این مبلغ در استان مصرف می‌‌شد، وضعیت اشتغال استان لرستان دارای شرایط بهتری بود.
استاندار لرستان از مسئولان خواست که از ادامه این رویه و سرمایه‌گذاری در استان‌های دیگر تجدید نظر کنند و دردها و مشکلات استان را مدیران عامل بانک‌ها منتقل کنند.
وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان مطرح کرد: اکنون تمایل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته است و بانک‌ها نیز باید پول‌ها را در راستای توسعه اقتصادی استان به کار بگیرند.
این مسئول تأکید کرد: با توجه به اعتماد مردم به سپرده‌گذاری در این بانک‌ها توقع می‌رود که از منابع جذب شده حداقل بیش از 50 درصد آن در خود استان سرمایه‌گذاری شود.
بازوند در پایان یک ماه به بانک‌های خصوصی که درصد بیشتر و زیادی از منابع خود را در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند، جهت تجدید نظر برای ادامه این رویه فرصت داد.
اين چندمين مرتبه است كه استاندار به مسئولين بانك هاي خصوصي در خصوص جمع‌آوري پول مردم داخل استان و هزينه كردن آن در خارج استان هشدار مي‌دهد.
 

بانکی که تنها 6 درصد منابع خود را در لرستان صرف کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از روند صرف منابع بانک‌های خصوصی لرستان در استان‌های دیگر انتقاد کرد و گفت: بانک قوامین تنها 6 درصد منابع خود را در استان صرف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، "علی هادی‌چگنی" در جلسه بانک‌های خصوصی استان بیکاری را مشکل اصلی لرستان دانست و اظهار داشت: بیکاری منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی است که برای رفع آن به حمایت بانک‌ها نیاز است.

وی محور توسعه لرستان را حضور بخش خصوصی دانست و بیان داشت: تنها راه‌کاری که نرخ بیکاری استان را کاهش می‌دهد و اشتغال افراد را فراهم می‌کند این است که بخش خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان به تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در استان طی 2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا تلاش‌های زیادی در استان صورت گرفت و اکنون شاهد حضور سرمایه‌گذاران در استان هستیم.

چگنی کمبود منابع بانکی را یکی از موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری در لرستان دانست و عنوان کرد: با وجود این که متوسط سرانه درآمد مردم لرستان نصف میانگین کشوری است آیا انصاف است که منابع بانکی استان را در استان‌های دیگر هزینه کرد؟

وی بیان داشت: به عنوان مثال منابع ۹ ماه امسال بانک قوامین در لرستان ۸۰۶ میلیارد تومان بوده است در حالی که تنها 6 درصد آن در استان هزینه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان بر لزوم صرف بخش زیادی از منابع بانک‌های خصوصی لرستان در استان تاکید کرد و افزود: اگر مدیران بانک‌های خصوصی استان دغدغه توسعه استان را داشته باشند در واقع به ایجاد اشتغال در لرستان کمک کرده‌اند.

چگنی در پاسخ به مدیر بانک قوامین استان مبنی بر نگرانی در خصوص عدم باز پرداخت تسهیلات از سوی مردم لرستان گفت: مطمئنا این نگرانی در مورد استان های دیگر نیز وجود دارد و آیا اگر این منابع به استان‌های دیگر فرستاده شوند ضمانتی برای بازپرداخت آن‌ها وجود دارد؟

 

17 درصد مصارف کل سیستم بانکی لرستان در بانک‌های خصوصی است

سرپرست امور شعب بانک ملی لرستان گفت: 17 درصد از مجموع کل مصارف سیستم بانکی استان لرستان مربوط به بانک‌های خصوصی است.

به گزارش فارس، "بیژن مقدم‌بیرانوند" در جلسه شورای گفت‌وگو با بانک‌های استان لرستان در خرم‌آباد به ارائه عملکرد بانک‌ها در زمینه در بيژن مقدم بيرانوند مدير امور شعب بانك ملي لرستاناختیار داشتن منابع و همچنین مصارف آن‌ها پرداخت و اظهار داشت: 56 درصد از کل منابع بانکی استان لرستان به ترتیب در اختیار بانک‌های مهر اقتصاد، ملی، صادرات و ملت است.

سرپرست امور شعب بانک ملی لرستان عنوان داشت: 70 درصد از کل مصارف سیستم بانکی استان به ترتیب مربوط به بانک‌های مسکن، کشاورزی، ملی، مهر اقتصاد و ملت است.

وی افزود: از مجموع کل منابع سیستم بانکی استان میزان 56 درصد در اختیار بانک‌های دولتی است و 44 درصد دیگر در اختیار بانک‌های خصوصی است.

این مسئول گفت: از مجموع کل مصارف سیستم بانکی استان میزان 83 درصد مربوط به بانک‌های دولتی و 17 درصد مربوط به بانک‌های خصوصی است.


دیدگاه‌ها  

#1 لر 1394-10-13 22:42
درود بر استاندار محبوب و کاردان لرستان
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1394-10-14 09:34
من فکر می کنم بانک هایی که پول خود را در این استان سرمایه گذاری نمی کنند دلشان به حال استان های محرومی همچون آذربایجان شرقی و مرکزی و تهران و اصفهان و .. سوخته و پول خود را به این استان ها داده اند

این کار یک خیانت مسلم در حق مردم محروم و مظلوم لرستان است که این بانک ها سپرده های این استان را جمع آوری کنند و از امکانات این استان استفاده کنند و بعد این سرمایه ها را از استان خارج کنند

در این بانک های خیانتکار را باید تخته کرد تا درس عبرتی برای سایر موسسات باشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا