یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان ما قابلیت‌های فراوانی از جمله کشاورزی کم‌نظیر، منابع آب فراوان، خاک مستعد و مرطوب و اقلیم متنوع است که این ویژگی‌ها باعث گردیده زمینه‌های بسیار خوبی برای تولید مهرداد غضنفري رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستانمحصولات کشاورزی وجود داشته باشد.
به گزارش روابط ‌عمومی اتاق خرم‌آباد، "مهرداد غضنفری" در دیدار با دست‌اندرکاران روس فصل‌نامه "تجارت با ایران" که در محل سالن جلسات این سازمان انجام شد، با اشاره به وجود 800 هزار هکتار اراضی زراعی مستعد در لرستان، اظهار داشت: از این مقدار، 200 هزار هکتار آبی و 600 هزار هکتار آن به صورت دیم کشت می‌شود.
وی با بیان این که در این استان 2 میلیون و 100 صزار هکتار جنگل و مرتع و 5 میلیون واحد دامی وجود دارد، بیان داشت: این زیرساخت‌ها باعث شده سالیانه دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامپروری در لرستان تولید و عرضه گردد.
غضنفری با بیان این که در تولید حبوبات لرستان رتبه‌ی اول کشور را به خودش اختصاص داده، افزود: در تولید ماهیان سردآبی هم با تولیدی معادل 20 هزار تن، پس از استان‌های ساحلی رتبه‌ی اول کشور به این استان اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر این که برخی محصولات باغی در لرستان منحصر به فرد هستند بیان داشت: انجیر سیاه پلدختر در هیچ جای دیگر کشور مشابه ندارد.
غضنفری اظهار داشت: محصولات دیگری در استان مانند انار کوهدشت، گردوی سلسله و زردآلوی دورود در كشور کم‌نظیر هستند.
وي ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقل و همچنین مشترک گفت: در تولید و تکثیر و پرورش آبزیان، احداث گلخانه‌ها و کشت‌های متراکم، احداث کاخانجات صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و همچنین انتقال نژاد دام اصیل و بهره‌ور گوشتی و زمینه‌های دیگر این آمادگی وجود دارد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1394-08-25 14:35
مهندس معلومه انارساوه وشیرازوعفداوانج یراستهبان وگردوی اذرشهروشهوکودوت ویسرکان وزردالوی برقون رامیل نکرده ای
نقل قول کردن
#2 گمنام 1394-08-25 17:24
چرا این مدیر جهاد کشاورزی این نگفتن که از انجیر پلدختر و انار کوهدشت و بقیه به اسم شهرهای دیگه استفاده میشه

چون کارخانه ای وجود نداه انباری وجود نداره به اسم لرستان به فروش برسند
نقل قول کردن
#3 محسن 1394-08-25 22:40
واقعا انار سیاو بی نظیر هست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا