یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بانک مرکزی بیشتر از 110 هزار وام خودرو نمی‌دهد.
وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو متوقف شدبه گزارش ایسنا، بانک مرکزی در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران عامل بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات خودرو، از آن‌ها خواست که پس از اتمام سهمیه‌های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام‌شده، خودداری کنند.
بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با توجه به اینکه مقرر شده است صرفاً منابع مالی موردنیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار موجودی خودروی تولید داخل توسط بانک‌ها تا سقف 110 هزار دستگاه تأمین شود، بنابراین شرکت‌های خودروساز و نمایندگی‌های ذی‌ربط نسبت به رعایت این توافق دقت لازم را داشته باشند؛ بدیهی است تأمین مالی تولیدات آتی از این محل میسر نخواهد بود.
این بانک در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران عامل بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات خودرو، از آن‌ها خواست که پس از اتمام سهمیه‌های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام‌شده، خودداری کنند.
بانک مرکزی اعلام کرده است با توجه به هدف تعیین‌شده از اجرای طرح که خوشبختانه با استقبال هم‌وطنان عزیز ظرف چند روز به‌صورت کامل محقق شد، امکان افزایش سقف مقررشده به دلیل آثاری که می‌تواند بر برخی شاخص‌های اقتصاد کلان داشته باشد، وجود ندارد.
بر این اساس، به تمام تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام می‌شود هرگونه فروش مازاد بر سقف اعلام‌ شده، نمی‌تواند توسط نظام بانکی تأمین مالی شود.
اين در حالي است كه قبلاً پيش‌شرطي براي اعطاي وام به مردم اعلام نشده و مشخص نيست طرحي كه قرار بود 6 ماهه انجام شود، حال چرا پس از 6 روز جمع مي‌شود. همچنين دبه درآوردن نمايندگي‌ها و شانه خالي كردن آن‌ها از زير تعهد 7 ساله زمان بازپرداخت وام‌ها به 4 سال، نشان مي‌دهد كه گويا مسئولين سازمان صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان، ظرف همين مدت به اهداف خود در جذب مشتري رسيدند و خودروهايي كه 2 سال ته انبارها مانده‌اند را به هر شكل رد كردند!

مشكل معترضين پول بود، نه كيفيت خودروها!

در حالی که شرکت‌های خودروسازی در حال ورشکستگی بودند و ادعا شده بود اعتراض گسترده مردم به کیفیت خودروها سبب این مساله شده است و کمپین عظیم "خودروی ایرانی نخرید" از طریق اتحاد مردمی عامل آن بوده است، پس از اعطای وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو، در عرض 30 ساعت اول، 37 هزار خودرو در ایران فروخته شد! آمار عجیبی که تا چند روز آینده به سرعت چندبرابر خواهد شد.

باید فکر کنیم آيا فروخته شدن 37 هزار خودرو در عرض یک روز، به دلیل بالا رفتن کیفیت خودروها در عرض 24 ساعت بوده است يا مردم ناگهان نظرشان عوض شده است؟!

به نظر مي‌رسد مشکل مردم در واقع پول بوده است، نه کیفیت! و آن کمپین یک ژست اجتماعی مثل دیگر ژست‌های‌شان که هر از چند گاهی باب می‌شود...

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1394-08-24 01:43
باسلام.به نظرم این محدودیت که گذاشتن دو دلیل دارد.
1- طبق همون سخن شما و کسانی که از پارکینگهای خودرو سازان خبر داشتند، ب این طریق خودشونو از شر خودروهای بی کیفیت تولید شده خلاص کردند.
2-این امارها صوریه و مردم استقبال نکردن مسئولین میخواهند با این اخبار مردم را ترغیب به خرید کنند و یه جوری فضای رقابتی بین مردم ایجاد کنند.
که در هر صورت مردم مصرف کننده بازنده این بازی هستند.
نقل قول کردن
#2 حامد نصیری 1394-08-24 08:51
مردم خواستند به دولت بگوید هم پول نداریم و هم میدانیم که کیفیتی وجود ندارد ..


خودروی پراید باز هم بی کیفیت ترین خودروی سال شد . l90 پارس خودرو باکیفیت ترین. از خودروی های زیر 40 میلیون .
نقل قول کردن
#3 حامد نصیری 1394-08-24 08:55
بنده کاملا با کمپین خودروی داخلی نخرید موافق هستم . واقعا نباید خرید . بنده پراید 89 دارم واقعا حاضر نیستم عوضش کنم . چون اگر عوضش کنم مطمعنا باید مرتب درب نمایندگی باشم.

در کشور های اروپایی و امریکایی خودرو تا 5 سال پلمپ است و بعد 5 سال آن را تحویل و با تهسیلات بسیار ارزان خودرو مشابه دریافت می کنید . حتی من جایی شنیدم در برخی کشورها اروپایی در صورتی خودرو در 5 سال مرتکب هیچ تصادف و خلافی نشود بعد 5 سال به طور کاملا رایگان تعویض می شود . این یعنی کاهش تصادفات و. . . به سبب تلاش و دقت برای دریافت خوروی رایگان .
نقل قول کردن
#4 Mohsen 1394-08-24 10:05
گربه دستش به گوشت نمی رسید میگفت تلخه
نقل قول کردن
#5 امیر 1394-08-24 11:56
متاسفانه مردم باز فریب خوردن. با یک شگرد ساده خودروهای بی کیفیت به فروش رفت. از ماه اول بعد از تحویل خودرو برای پرداخت اقساط دچار مشکل میشن و میریزن تو خیابون مسافرکشی میکنن و ترافیک هزار برابر میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا