یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قرارداد حمام گپ (بزرگ) خرم‌آباد توسط صندوق احیاء به شرکت توسعه سرمایه‌گذاری آرنیکا اقتصاد ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، حمام گپ از بناهای تاریخی لرستان است که در محدوده بافت مرکزی شهر خرم‌آباد - خیابان حافظ (جنب مسجد توتونچي) واقع است و دارای 870 متر مربع عرصه و عیانی  معادل 720 متر مربع می‌باشد.
 به جهت قرار‌گیری در منطقه مرکزی شهر، وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه و شرایط موجود در اين بنا، کاربری آن خدماتی- پذیرایی در نظر گرفته شده است.
حمام گپ برای مدت 10 سال در اختیار بخش خصوصی خواهد بود؛ همچنین هیات کارشناسی هزینه‌های مرمت این بنا را 2 میلیارد ریال برآورد کرده است که طرف قرارداد موظف است بعد از 5 سال و 9 ماه اول قرارداد که دوره بازگشت سرمایه و عملیات اجرایی آن می‌باشد ماهانه 17.200.000 ریال به افزایش سالانه 20 درصد اضافه بهای اجاره به صندوق احیاء پرداخت نماید.
شرکت سرمایه‌گذاری آرنیکا از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مطرح در استان لرستان است که تا کنون پروژه‌های مختلف گردشگری، تجاری و فرهنگی را در این استان احداث نموده و در حال حاضر هتل 5 ستاره بام خرم‌آباد را در دستور کار دارد.

حمام قديمي چاله (آسيه) خرم‌آباد جنب مسجد توتونچي در ميدان گپ (بزرگ) پشت بازار خرم‌آباد


دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-04-05 18:14
انتظار ميرود اين اثر باستاني هرچه سريعتر در معرض بازديد عمومي قرار بگيرد.در مورد هتل هم حدود چهار سال از شروع عمليات احداث هتل بام شهر خرم آباد ميگذرد و گويا قرار است مثل هتل صخره اي سالها نيمه كاره باقي بماند.با وجود پتانسيل بي نظيري كه اين مجتمع تفريحي-گردشگري دارد اما متاسفانه به آن هيچ توجهي نميشود.
نقل قول کردن
#2 سینا 1394-04-06 02:07
من تهران به دنیا اومدم و تهران زندگی میکنم اما پدرم اصالتا خرم ابادی هستند.خیلی اتفاقی با این سایت آشنا شدم و خیلی چیزا راجه ب اصالتم از این سایت یاد گرفتم که خوشحالم و تقریبا هر هفته میام و خبراشو میخونم و برام جالبه.من خیلی کم خرم اباد اومدم و هر جقدر فکر میکنم این بنای حمامو یادم نمیاد میخواستم از دوستان خواهش کنم بگن که کجاست منظورم اینه خیابون حافظ کجاست ؟
_______________________
يافته: سلام. در متن خبر ذكر شده است جنب مسجد توتونچي در ضلع شمال شرقي ميدان بزرگ پشت بازار. يك درب از سمت خيابان بازار (منتهي به راسته بروجردي‌ها) دارد و يك درب از سمت خيابان حافظ
نقل قول کردن
#3 شهروند 1394-04-06 11:27
عکس رو که دیدم دلم گرفت
نسل ما با این حمام و حوضچه های پر آبش خاطره ها داره ! داغون شده چرا؟!
نقل قول کردن
#4 فعال محیط زیست 1394-04-07 11:43
چی در این استان که داغون نشده است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا