یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كرم رضا تاج مهرمراسم پایانی دوره‌های سیزدهم و چهاردهم جایزه مهرگان ادب، عصر پنج‌شنبه برگزار و آثار برگزیده این جایزه در دو بخش رمان و داستان معرفی شدند.
به گزارش یافته، هیات داوران این دوره از جایزه در بخش مجموعه داستان کوتاه به اتفاق آرا مجموعه داستان «سمفونی قورباغه‌ها» نوشته کرم‌رضا تاج‌مهر (دریکوندی) نويسنده لرستاني  را  به دلیل اجرای فرم‌های متنوع روایت، رعایت ایجاز مصون از حذف و ارائه تصاویر زیباشناختی از دردها و امیدهای انسان به عنوان بهترین داستان کوتاه انتخاب کرد و آن را شایسته دریافت تندیس مهرگان ادب و جایزه نقدی دانست.
همچنین هیات داوران، مجموعه داستان «سمفونی قورباغه‌ها» را به عنوان یکی از درخشان‌ترین مجموعه داستان‌های معرفی شده در یک دهه اخیر دانست و خشنودی خود را از دست به قلم شدن نویسنده‌ای جوان در شهری کوچک و دور از تهران، پنهان نکرد.
در بخش رمان نیز و داستان بلند با اکثریت آرا، رمان «مردگان جزیره موریس» نوشته فرهاد کشوری از نشر زاوش را به دلیل برخورد آمیخته با تخیل با رویدادهای تاریخی و تاکید ضمنی بر ارزش ادبیات و نوشتن خاطرات، به عنوان بهترین رمان فارسی انتخاب کرد و آن را شایسته دریافت تندیس مهرگان ادب و جایزه نقدی دانست.
همچنین هیات داوران با اکثریت آرا رمان «گراف گربه» نوشته هادی تقی‌زاده از نشر روزنه را به دلیل نوآوری در فضاهای علمی، تخیلی و امر خیالی شایسته دریافت لوح تقدیر مهرگان ادب و کسب عنوان رمان تحسین‌شده هیات داوران دانست.
طبق بیانیه هیات داوران این جایزه، در میان دیگر مجموعه داستان‌ها، تک‌داستان‌های درخشان زیبای دیگری نیز وجود داشته است که هر یک می‌توانست موجب برکشیدن و انتخاب یک مجموعه داستان شود ولی توجه هیات داوران به همه داستان‌های یک مجموعه وکلیت اثر بوده است و به همین دلیل به اتفاق آرا از میان مجموعه داستان‌ها، مجموعه داستان «نوروز آقای اسدی» نوشته محمد کلباسی از نشر چشمه را به خاطر رویکرد‌های ارزشمند معنایی و گزینش زاویه دید مطلوب و تمرکز بدون حاشیه روی کانون روایت، به عنوان اولین مجموعه داستان تحسین‌شده هیات داوران و مجموعه داستان «آنها کم از ماهی‌ها نداشتند» نوشته شیوا مقانلو از نشر ثالث را به دلیل توازن نقل و تصویر در بازنمایی امر درونی انسان به عنوان دومین مجموعه داستان تحسین‌شده انتخاب کرد و هر دو مجموعه داستان را نیز شایسته دریافت لوح تقدیر مهرگان ادب و کسب عنوان مجموعه داستان تحسین‌شده هیات داوران دانست.
هیات داوران، دو مجموعه داستان «امروز شنبه» نوشته یوسف انصاری از نشر افراز و «بوی قیر داغ» نوشته علی‌اکبر حیدری از نشر روزنه را نیز شایسته تقدیر دانست.
قابل ذکر است به برگزیدگان این دوره از جایزه، لوح، تندیس و جایزه نقدی اهدا شد و نویسندگان آثار تحسین‌شده نیز لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند.
سمفوني قورباغه هامعرفی کتاب
كتاب "سمفوني قورباغه‌ها" اثر كرم‌رضا دريكوندي(تاج‌مهر)، نويسنده و روزنامه‌نگار خرم‌آبادي، شامل 6 داستان كوتاه به نام‌هاي «باغ کاغذی»، «خط‌ خوردگی»، «سمفونی قورباغه‌ها»، «سی‌تاج»، «گُل‌پری» و «وقتی مادر کِل کشید» مي‌باشد.
ناشر در توضیح اين کتاب آورده است: «سمفونی قورباغه‌ها»، سمفونی راز و رمزهاست. راز و رمزهایی که نویسنده در همه‌ی داستان‌هایش تدارک دیده است، تا مخاطب با گشودن‌شان لذت ببرد و هم‌چنین در محاصره‌ی انبوهی از پرسش‌ها، شک و تردیدها و ابهامات قرار گیرد و نتواند تا مدت‌ها به آن‌ها فکر نکند. راز و رمزهایی نه از جنس زندگی امروز ـ که عاری از رمز و راز است و بیش‌تر روزمر‌گی است ـ بلکه از جنس رویدادهایی که بیش‌تر فراواقعی و البته خاص كرم رضا تاج مهربه نظر می‌رسند.
چیزی که جالب است این است که در هیچ‌کدام از این داستان‌ها برهه‌ی زمانی‌ای که ماجراها در آن اتفاق می‌افتد، مشخص نیست و نمی‌توان هیچ استدلال محکمی در این زمینه به دست داد. این خصلت ازلی‌ ـ ابدی بودن زمان در داستان‌ها، به رازها و رمزهای داستان، جلوه‌ای خاص می‌دهد که باعث تفکر بیش‌تر و البته تعمیم زمانی بر اساس سلیقه‌ و تفکر مخاطبان می‌شود.»
این اثر در ابتدا شامل 10 داستان کوتاه بود که 4 داستان آن در مرحله‌ اخذ مجوز به طور کامل حذف شده است..
تاج‌مهر از نويسندگان و طنزپردازان مطرح مطبوعات لرستان است؛ شوراي نويسندگان يافته كسب اين موفقيت ارزشمند را به نويسنده‌ي تواناي استان تبريك عرض نموده و براي آرزوي توفيق روازافزون مي‌نمايند.

منبع كمكي: ايسنا
خبر تكميلي: عبدالرضا قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 عبدالرضا شهبازی 1393-12-15 00:25
تبریک به استاد تاجمهر و آرزوی بهروزی، شادکامی و موفقیت برای این دوست گرانمایه و ارزشمندمان
نقل قول کردن
#2 حجت والیزاده 1393-12-15 06:38
درود بی پایان بر دوست ادیب و فرهیخته و با نجابت و متشخصم جناب تاجمهر عزیز که فخر لرستان بوده و مایه مباهات ماست،قلمشم و قلبش همیشه جاودان و نامیرا باد
نقل قول کردن
#3 سمیه روزبهانی 1393-12-15 09:24
به استاد خوب خودم جناب آقای تاج‌مهر این موفقیت بزرگ رو تبریک میگم.
از آقایان جایدری و عبدالرضا قاسمی هم بابت انتشار و تهیه‌ی خبر ممنونیم.
نقل قول کردن
#4 علم 1393-12-15 10:53
با عرض تبریک خدمت جناب آقای تاج مهر و آرزوی موفقیت روز افزون
نقل قول کردن
#5 داوود 1393-12-15 16:29
تبریک فراوان وارزوی موفقیت روز افزون برای استاد عزیز جناب تاجمهر
نقل قول کردن
#6 احمدی/بالاگریوه 1393-12-15 19:25
باسلام به دوستان عزیزیافته نیوز
کسب این جایگاه افتخارآمیز را به جناب آقای تاجمهر تبریک گفته و ازخداوندبزرگ برای ایشان موفقیت روزافزون طلب می کنیم.

احمدی مدیرمسئول نشریه وسایت بالاگریوه
نقل قول کردن
#7 رضا طولابی 1393-12-15 19:38
صمیمانه ترین شادباش ها نثار استاد فرهیخته و محبوب کرم رضای تاج مهر .بهترین ها را برای شما آرزو میکنم
نقل قول کردن
#8 امین ساکی 1393-12-18 04:03
تبریک به تاجمهر عزیز
نقل قول کردن
#9 مصطفی سپهوند 1394-03-03 16:26
بنده هم به نوبه خودم این موفقیت رو خدمت استاد عزیز تبریک می گم.
انشاالله که همیشه موفق باشین.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا