یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طي اقدامي عجيب و بي‌سابقه، مديركل ميراث فرهنگي لرستان كه نشان داده با انتقاد ميانه خوشي ندارد و از اين موضوع هراسي خاص دارد، ورود خبرنگاران منتقدش را به اين اداره كل و ابنيه تاريخي لرستان ممنوع اعلام كرد! اين در شرايطي است كه بي‌حرمتي‌هاي وي به خبرنگاران بومي لرستان كه فرزندان مردم اين استان و مالكان اصلي همين ابنيه‌ها هستند، به صور مختلف ادامه دارد.

به گزارش كاسيت‌نيوز، در پي انتشار گزارش‌هایی در مورد اتفاقات عجیب و غریب پیش آمده در اداره کل میراث فرهنگی لرستان، مديركل ميراث فرهنگي، برخی از خبرنگاران لرستاني را به اين اداره و تمام ابنيه تاريخي و باستاني استان ممنوع‌الورود كرد به طوری که بيش‌تر رسانه‌هاي منتقد از جمله خبرگزاري مهر، هفته نامه اقتصاد لرستان، خبرگزاري يافته لرستان و روزنامه عصر اقتصاد را كه خواهان ارائه توضيحاتي در زمينه عملكرد وي بودند به نشست خبري دعوت نکرد.

در اقدامي ديگر، گزارشگر خبرگزاري فارس كه از شاعران استان و نايب‌رييس انجمن شعر و ادب شهرستان خرم‌آباد نيز هست، حين شعرخواني در مراسم شعرخواني بومي «چل‌سرو» درخانه "آخوند آبو" خرم‌آباد به نحوي توهين‌آميز و غيرفرهنگي توسط دو سرباز يگان حفاظتي اين اداره كل از پشت تريبون پايين آورد و از اين مراسم اخراج كرد. اين در شرايطي است كه ارزشمندترين آثار تاريخي لرستان نظير پل شاپوري خرم‌آباد از نبود مأمور حفاظت رنج مي‌برند و آقاي مدير كل به جاي چاره‌انديشي براي اين معضل، مأموران حفاظت را به دنبال برخورد با مخالفانش راهي مي‌كند!

گزارشگر خبرگزاري فارس در استان لرستان در اين رابطه اظهار داشت: مراسم شعرخواني خانه آخوند ابو، يك مراسم كاملاً فرهنگي و ادبي بود به گونه‌اي كه تا اواخر برنامه حتي كاركنان ميراث فرهنگي از جمله معاون گردشگري و مدير روابط عمومي ميراث فرهنگي لرستان به دور از تشكيلات اداري در گوشه‌اي از جلسه مثل همه مهمانان فقط به شعرخواني شاعران بومي‌سراي استان گوش مي‌دادند اما به يك باره و در اقدامي هماهنگ همه كاركنان ميراث فرهنگي جلسه را ترك كردند .

"محمود كوماس‌جودكي" ادامه داد: دقايقي بعد، وقتي كه نوبت شعرخواني به من رسيد و پشت تريبون قرار گرفتم، در اواسط شعرخواني دو سرباز گارد حفاظتي ميراث فرهنگي با پوشش لباس نيروي انتظامي وارد جلسه شدند و ميكروفنم را قطع كردند و گفتند به دستور مديركل ميراث فرهنگي لرستان شما حق شعرخواني و حضور در اين جلسه را نداريد!

وي افزود: من هم فقط حاضران و شاعران را در جريان دليل اين اقدام قرار دادم و به همراه سربازان بيرون آمدم كه پس از بيرون آمدن من، شاعران حاضر در جلسه نيز در اعتراض به اين حركت آن‌جا را ترك كرده و مراسم را ناتمام گذاشتند.

بر پايه اين گزارش، از آن‌جا كه خبرنگاران لرستانی به اداي وظيفه خود در هر شرايطي اعتقاد دارند، اين بي‌حرمتي را ناديده گرفته و منتظر ماندند كه فرداي آن روز در نشست خبري مديركل پاسخ سؤالات خود و مخاطبان رسانه‌ها در رابطه با اتفاقات پيش آمده در اين اداره كل را دريافت كنند كه اما اين‌گونه نشد و نشست خبري تنها با حضور كساني كه مورد علاقه مدير كل بودند شكل گرفت.

کوماس‌جودکی ادامه داد: با مدير روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي‌، صنايع دستي و گردشگري لرستان که تماس گرفتم، ايشان ضمن ابراز تاسف از اتفاقات پيش آمده، گفت هر چند كه خبرنگاران هم‌استانی دوست‌مان هستند اما بايد عرض كنم كه به دستور مديركل محترم از اين تاريخ تا اطلاع ثانوي، ورود برخی از آنان نه تنها به ساختمان اين اداره كل بلكه ورود آنها به تمام ابنيه تاريخي و باستاني لرستان نيز ممنوع است!

وی افزود: عطا حسن‌پور گفت كه ما به رسالت و وظيفه  شما ايمان داريم و زحمات شما در راستاي انتشار اطلاعات و اخبار مثبت حوزه ميراث فرهنگي نيز خاطرمان هست، اما متاسفانه تنها شرط مديركل براي برداشتن اين ممنوعيت، اين است كه شما تكذيبيه گزارش‌های منتشر شده را روي خروجي رسانه‌های‌تان بگذاريد و به خاطر انتشار اين دست مطالب از محضر مديركل عذرخواهي كنيد!

این خبرنگار لرستاني بيان داشت: در پاسخ وی با بيان اين كه ما فقط خواهان پاسخگويي مديركل به سؤالات مردم هستيم و اگر امكان دارد فقط اين وقت را براي همين موضوع هماهنگ كنيد، هيچ پاسخي دريافت نكردم و به مدت يك هفته نيز منتظر پاسخ مسوولان اين اداره كل ماندم كه در نهايت بي‌نتيجه بود.

لازم به ذکر است که آقاي مديركل در اولين اقدام مديريتي خود پس از ورود به لرستان، تمام كاركنان و سرپرستان معاونت‌هاي اين اداره كل را از هر گونه ارتباط و مصاحبه با رسانه‌هاي استان منع كرده است‌، به گونه‌اي كه تا به امروز برخي معاونان وي به همين دليل چند بار توبيخ كتبي شده يا از سمت خود عزل شده‌‌اند!

 

دیدگاه‌ها  

#1 سعید معتمدی 1392-03-14 11:22
سلام با اجازه لینک و منتشر کردم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا