یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

100 فرهنگي بسيجي و معلم نمونه استاني به مناسبت بزرگ‌داشت مقام معلم به همراه معلمان نمونه كشور صبح چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب در تهران ديدار كردند.

به گزارش يافته به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامی آموزش و پرورش را یک دستگاه بسیار مهم و اساسی و زیر ساخت اصلی برای شکل گیری جامعه‌ای پیشرفته و برخوردار از خصلت‌های والای انسانی و سبک زندگی اسلامی دانسته و تأکید کردند: ادامه مسیر پرشتاب پیشرفت کشور در ابعاد مختلف نیازمند حرکت جهشی و خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و آموزش و پرورش در این عرصه قطعاً نقش آفرین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مطهری و همچنین شهدای معلم و دانش‌آموز، جایگاه و منزلت شغل معلمی را در جامعه اسلامی بسیار بالاتر و متفاوت‌تر از سایر مشاغل دانستند و افزودند: معلم در واقع شکل‌دهنده و پردازنده گوهرهای گران‌بهایی است که کودکان و نوجوانان کشور هستند و بر همین اساس، شغل معلمی را نمی‌توان در ردیف دیگر مشاغل قرار داد.

ایشان خاطرنشان کردند: رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده ای از این وظیفه بسیار مهم نیز برعهده معلمان است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: تأکید مکرر بر لزوم تحول بنیادین در آموزش و پرورش به این علت است که ایجاد هر گونه تحول در جامعه، مبتنی بر وجود زیر ساخت اصلی یا همان آموزش و پرورشِ برخوردار از جهت گیری اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تصویب و ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش، اجرایی شدن آن را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: البته در اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید از هر گونه شتاب‌زدگی پرهیز کرد و با در نظر گفتن همه جوانب و با تدبر و تأمل پیش رفت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم پشتیبانی مالی دولت و مجلس از آموزش و پرورش، به موضوع دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره کردند و افزودند: این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است زیرا در آن، شخصیت معلمان ساخته می‌شود، بنابراین آموزش عالی باید پشتیبانی‌های لازم را از دانشگاه فرهنگیان انجام دهد.

در ابتدای این دیدار  وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین گفت: برای اجرای این سند مهم، تدوین و آماده‌سازی 6 سند پایین‌دستی و نقشه راه تحول بنیادین در دستور کار قرار گرفت که تا کنون سند برنامه درسی ملی رونمایی شده است.

حميدرضا حاجی‌بابایی اجرای نظام جدید آموزشی، هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌های فنی و حرفه ای، توجه ویژه به دانش‌آموزان نخبه و ارتقای کمی و کیفی المپیادها، استفاده از فناوری‌های جدید در مدارس و تأسیس دانشگاه فرهنگیان را از جمله زیرساخت‌های ضروری برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش برشمرد.

وي با اشاره به لزوم ساخت مدارس تراز جمهوري اسلامي ، از احداث 70 مدرسه  به سبك معماري اسلامي‌ايراني خبر داد و اضافه كرد: اين مدارس به صورت مجتمع هاي آموزشي و پرورش هستند و 4 حياط جداگانه دارند و تمام ارزش‌هاي اسلامي در آن ديده شده است تا الگويي براي ساخت مدارس در آينده باشد.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا