یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس آموزش و پرورش استثنايي كشور گفت: امسال نرخ حق بیمه درمان تکمیلی یا طلایی برای شاغلان رسمی و پیمانی 235 هزار ریال و برای بیمه درمان تکمیلی والدین کارکنان و افراد غیررسمی آموزش و پرورش 105 هزار ریال با تعهدات مشخص است.

به گزارش خبرنگار يافته، نامدار عبدالهيان در جمع خبرنگاران لرستاني اظهار داشت: مراجع درمانی که با شرکت بیمه ایران قرارداد بسته‌اند نباید مبلغی را از فرهنگیان دارای بیمه طلایی بگیرند و فقط داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها مبلغی را برای حق فنی دریافت می‌کنند.

وي با بیان این که بیمه طلایی یک اجبار نیست بلکه اختیاری است، گفت: در قرارداد فرد و بیمه طلایی، سهمی برای آموزش و پرورش تعیین نشده است و این دستگاه به پرداخت بیمه طلایی مکلف نیست اما اگر پولی در اختیار آموزش و پرورش به عنوان فصل 6 که هدیه تلقی می‌شود قرار گیرد، این مبلغ را به حساب معلمان واریز خواهد کرد.

عبدالهيان تصريح كرد: سال گذشته نه تنها این وزارت بلکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در فصل 6 با مشکل اعتباری مواجه بودند.

معاون وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين كه خودش از بنيان‌گذاران و دست‌اندركاران بيمه طلايي بوده است، گفت: چون خودم پزشك هستم، آناليز كرده‌ام كه اگر قرار باشد معلمان بر اساس خدمات معادل بيمه طلايي حق بيمه پرداخت كنند، بايد به ازاي هر نفر حدود 500 هزار ريال بدهند!

عبدالهيان در ادامه افزود: حدود 4 ميليون فرهنگي داريم و چون بيمه تمام آن‌ها را به شركت بيمه ايران داده‌ايم، در برخي موارد براي آموزش و پرورش و فرهنگيان تخفيف قائل شده‌اند.

با وجود اظهارات معاون وزير، بايد گفت كه علي‌رغم افزايش سالانه بيش از 20 درصد بر مبلغ حق بيمه فرهنگيان، سقف خدمات فراگيري همچون، عمل‌هاي جراحي، دندان‌پزشكي و عينك توسط شركت بيمه ايران ثابت نگه داشته شده و نكته حائز توجه اين كه از سه سال قبل تا كنون نرخ خدمات دندان‌پزشكي و چشم‌پزشكي افزايش چشم‌گيري داشته است.

 

 

م . سلاح‌ورزي

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا