یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: برنامه‌ریزی در راستای انجام کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی به منظور  نهادینه کردن اصل مهم تعلیم و تربیت در جامعه، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارکردهای شورای آموزش و پرورش است.

به گزارش يافته، حبیب‌الله دهمرده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، افزود: این شورا به عنوان مغز متفکر و اتاق فکر حوزه تعلیم و تربیت در سطح استان باید به برنامه‌ریزی و مدیریت در عرصه کلان بپردازد.

وی اظهار داشت: موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت و گسترش علم و دانش در جامعه با صدور بخش‌نامه و فعالیت‌های دستوری به دست نخواهد آمد، بلکه این مهم مستلزم برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی در قالب دوره‌های کوتاه، میان و بلندمدت است.

استاندار لرستان با اشاره به جایگاه مهم شورای آموزش و پرورش در این زمینه، تصریح کرد: کار شورای آموزش و پرورش، تهیه و تدوین راه‌کارها و بسته‌های علمی و عملی مشخص در حوزه تعلیم و تربیت با بهره‌مندی از دیدگاه‌های کارشناسی صاحب نظران و مدیران و متولیان این حوزه است.

دکتر دهمرده گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که کار و جایگاه شورای آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد مهم و موثر تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز تا حد تامین و توزیع اعتبار برای اجرای برنامه‌های اداری تنزل داد.

نماینده عالی دولت در لرستان تاکید کرد: این شورا باید با تهیه و پیشنهاد نظرات و برنامه‌های علمی و کارشناسی در حوزه رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی در استان، به الگویی برای کشور نیز تبدیل شود.

دهمرده افزود: شورای آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند که در مسیر اجرای طرح‌ها و موفقیت برنامه‌های خود، زمینه برای مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادهای دولتی را نیز به خوبی فراهم کند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا