یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل صداوسیما در جلسه مشترک با مدیرکل نوسازی مدارس، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز لرستان و تعدادی از اعضای مجمع خیرین ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز گفت: از بدو پیروزی انقلاب به برکت وجود حضرت امام و مقام معظم رهبری ومسوولان دلسوز نظام کارهای بزرگی با مشارکت خیرین و نهادهای رسمی و غیررسمی انجام شد.

به گزارش يافته‌نيوز به نقل از روابط عمومي نوسازي مدارس لرستان، فتاح كمري افزود: کارهای بزرگی توسط مردم انجام شده وموفقیت‌ها در کارها به یک اندازه نبود. در بعضی از زمینه‌ها کارهایی که توسط این نهادها انجام شد ميزان پیشرفت بسیار بالا بود.

وی اظهارداشت: به برکت وجود خیرین مدرسه سازدرحوزه آموزش و پرورش موفقیت‌های بزرگی را داشته و داریم .

كمري با بیان این که کشور ما جهش‌هایی را در سه مقطع تحصیلی داشته است افزود: با توجه به رشد چشمگیر تعداد دانش‌آموزان و خرابی‌هایی که در اثر جنگ در کشور بخصوص استان‌های جنوبی و‌غربی به وجود آمده بود، ظرف درسال‌های 60 تا 70 در تهران مدارس سه نوبته با تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود داشت که نهایتاً موجب لطمات زیادی به آموزش گردید.

کمری تاکیدکرد: الحمدالله با ورود خیرین مدرسه‌ساز به عرصه مدرسه‌سازی، آن‌ها توانستند به آن چالش و رشد جمعیت ناگهانی دانش‌آموزی که به مدارس غیراستاندارد و کلنگی فائق آمده و بخش عمده ای مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی رامرتفع سازند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به کمک‌های چشمگیر خیرین مدرسه ساز و کمبود اعتبارات دولتی معضل کمبود فضاهای آموزشی و مدارس فرسوده کاملاً از بین نرفته، شاید رشد جمعیتی درج اهایی متوازن شده باشد ولی متاسفانه تعداد مدارس فرسوده و تخریبی موجود درجامعه و به تبع آن در استان لرستان بیش از مدارس استاندارد و نوساز می‌باشند.

مدیر کل صدا و سیماي مركز لرستان در ادامه بيان نمود: خوشبختانه مجمع خیرین مدرسه‌ساز کمک بسیار بزرگی را در خصوص تامین فضاهای آموزشی داشته و با توجه به مکفی نبودن اعتبارات دولتی در این خصوص نقش خیرین مدرسه‌ساز بهتر نمود پیدا خواهد کرد.

کمری تصریح کرد: با توجه به نقش مردم و خیرین در شکوفایی جامعه می‌طلبد که این عزیزان همچون گذشته و حتی بیش‌تر همگام با دولت در سازندگی مملکت بالاخص مدارس عنایت داشته باشند.

مدیرکل صداوسیما خطاب به كاركنان نوسازي مدارس و خيرين مدرسه‌ساز لرستان اظهارداشت: با توجه به رشد متوازن جمعیت به این زودی‌ها ساخت وسازمدارس تمام نخواهد شد و مستلزم برنامه‌ریزی مناسب توسط شما است.

کمری در ادامه افزود: ما این آمادگی را داریم تا در زمینه‌های مختلف با تهیه و پخش کارهای فرهنگی و معرفی کارهای خیرین استان، زمینه مشارکت هر چه بیش‌تر مردم را در عرصه مدرسه‌سازی فراهم کنیم.

وي با بیان این که جهت سازندگی استان در همه زمینه‌ها‌ از قبیل صنعت، تجارت و گردشگری و حتی طبیعتی که استان لرستان دارد می‌توان کارهای خوبی انجام داد افزود: در این خصوص جهت معرفی ظرفیت‌های استان رشد و اعتلای آن همکاری‌های زیادی را‌ با ادارات و نهادها اعم ازبخش‌های دولتی و خصوصی داشته و داریم.

وی افزود: هدف ما در واقع جلب رضایت مردم می‌باشد و بایستی لرستان را آن طور که هست معرفی کنیم و بایستی زمینه رشد، توسعه و تعالی استان را در همه ابعادفراهم کنیم، ابزار تاثیرگذاری راجهت این امر در اختیار داریم و با توجه به حجم بالای مخاطب که ظرفیت بسیاربزرگی محسوب می‌شود می‌توانیم از این ظرفیت و اعتماد مخاطبین جهت پیش‌برد اهداف و توسعه استان زمینه مشارکت هر چه بیش‌تر مردم را در عرصه‌های مختلف و بخصوص کار خداپسندانه مدرسه‌سازی فراهم کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان درادامه افزود: اگر ما بتوانیم از طریق همین رسانه مشکلات، واقعیت‌ها را در جاهایی که به مردم نشان داده شود بگوئیم مطمئن باشید مردم در کنار مسوولان خواهند بود.

در پایان مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان با توجه به عمل خداپسندانه خیرین مدرسه‌ساز آمادگی خود را از طریق بخش‌های مختلف صداوسیما در سال جاری جهت همکاری همه‌جانبه با مجمع خیرین مدرسه‌ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان اعلام نمود.

عبدالرضا شفيعيان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا