یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دوازدهم فروردين 92 هم‌زمان با روز جمهوري اسلامي ايران، چهارمين مرحله جشنواره رهاسازي ماهي‌هاي سفره هفت سين در درياچه بهشت شهر خرم‌آباد برگزار مي‌شود.

به گزارش يافته‌نيوز، طي سه سال اخير شهر خرم‌آباد شاهد برگزاری جشنواره آزادسازی ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین بود که علاوه بر مزایای زیست محیطی،زمینه نشاط و شادابی مردم را نيز فراهم کرده است.

این در حالی است که هر ساله به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص جمع‌آوری ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین، تعداد زیادی از این ماهی‌ها پس از پایان تعطیلات نوروزی یا در تنگ‌های بلور تلف می‌شوند و یا توسط مردم به رودخانه‌های نزدیک شهر منتقل می‌شوند که این امر مخاطرات زیست محیطی را به همراه دارد.

به همين دليل شهرداری خرم‌آباد قصد دارد روز 12 فروردین‌ماه، چهارمين جشنواره رهاسازي ماهی‌های سفره هفت‌سین را در این شهر برگزار کند.

در این جشنواره، شهروندان ماهی‌های باقی‌مانده سفر هفت‌سین خود را در"دریاچه پارک بهشت" در بخش غربي آرامستان خضر رها می‌کنند و با این کار زندگی دوباره‌ای را به ماهی‌های قرمز هدیه می‌کنند.

با توجه به گرايش فعاليت‌هاي شهرداري به سمت فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي، مي‌توان گفت كه ایجاد نشاط و شادابی در شهر و گرد هم آوردن شهروندان محصولی به نام "تعلق خاطر" ایجاد خواهد کرد كه این تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهری که در آن زندگی می‌کنند به رونق آن شهر خواهد انجامید.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا