یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس انجمن ایرانی همکاری با یونسکو و سفیر سابق ایران در این سازمان گفت: دریاچه گهر دورود به عنوان یک جاذبه گردشگری کم نظیر در شهرستان دورود، به جاده سازی نیاز ندارد. احداث جاده برای دریاچه گهر دورود ثبت جهانی آن را مختل می‌کندبه گزارش ایرنا، محمدرضا مجیدی چهارشنبه در همایش بررسی ثبت جهانی دریاچه گهر و قلعه فلک‌الافلاک در سالن اجتماعات کانون امام علی(ع) دورود افزود: احداث جاده دسترسی به دریاچه گهر مسیر ثبت جهانی این جاذبه را مختل می کند زیرا یکی از معیارهای ثبت جهانی حضور زنده اثر و حفظ اصول آن است.
وی ادامه داد: در سفرهای بسیاری که مناطق مختلف کشور و حتی جهان داشته‌ام مناظری به زیبایی منطقه لرستان و دورود ندیده‌ام.
وی با ابراز خوشحالی از اهتمام مردم و مسئولان دورود جهت ثبت جهانی دریاچه گهر اظهار داشت: بدون شک این جاذبه طبیعی ثبت جهانی خواهد شد.
وی با تاکید بر همکاری مجموعه استان برای ثبت جهانی دریاچه گهر و قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بیان کرد: ثبت جهانی یک اثر منجر به توانمندسازی و زمینه سازی برای توسعه اقتصاد محلی خواهد شد.
مجیدی با بیان اینکه ثبت جهانی دریاچه گهر زمینه را برای گردشگری فراهم می‌کند افزود: این دریاچه جاده نمی خواهد زیرا گردشگران تلاش می‌کنند پس از کوهپیمایی و طی مسافتی در مناظر زیبا و بکر منطقه به دریاچه برسند و از زیبایی آن لذت ببرند.
فرماندار دورود نیز گفت: این همایش به دنبال این موضوع است که چگونه از دریاچه گهر به عنوان یک ظرفیت بر مبنای یک مدیریت کارشناس محور بهره برده و از آن حفاظت و استفاده کنیم.
علی کورانی فر بیان داشت: هنگامی این جاذبه گردشگری ثبت جهانی شد ملزم هستیم در هر سه بخش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1397-06-15 10:52
باید جلوی احداث جاده گهر رو گرفت .

اخداث جاده یعنی تبدیل شدن دریاچه به پاتوق اوباش و اراذل و محل تجمیع زباله ، کافیه در روز ده هزار خودرو وارد دریاچه بشه در کوتاه مدتی کلا دریاچه خشک میشه و کوهی از زباله همه گهر رو پر خواهد نمود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا