یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین بزرگداشت استاد فقید زنده‌یاد " ایرج کاظمی " با عنوان «مهر سحرخیزان» پنجشنبه ٢٦ بهمن‌ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، در این مراسم که مسئولین ارشد استان، هنرمندان، اصحاب رسانه و فرهنگ، اساتید دانشگاه و چهره‌های شاخص علمی استان به همراه خانواده و بستگان این استاد فرهیخته حضور داشتند، پیام تسلیت دکتر سید میر جلال‌الدین کزازی به صورت تصویری پخش شد.
لازم به ذکر است که استاد ایرج کاظمی، محقق، پژوهشگر، نویسنده لرستانی و استاد برجسته‌ی دانشگاه، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ به دلیل عارضه قلبی، در سن ٧٦ سالگی چشم از جهان فروبست.
 
هنر مرحوم کاظمی زنده است
استاندار لرستان گفت: این دیار مولد فکر و فرهنگ است و از این جهت پیشرفت خواهد کرد.
سید موسی خادمی در آیین بزرگداشت زنده‌یاد استاد ایرج کاظمی اظهار داشت: هم‌اکنون مجلس خاصی است به نام نویسنده، هنرمند بزرگ و شخصیت فقید ایرج کاظمی و از حیث عزیزانی که در این مراسم از بزرگان و فضلای این استان هستند.
وی با بیان اینکه این مجلس چند چهره دارد، افزود: یک چهره غم و اندوه از دست دادن یک شخصیت بزرگ استان، نویسنده، شاعر، موسیقی‌دان و هنرمندی که زحمت زیادی برای فرهنگ و دیار لرستان و ایران کشیده است.
خادمی بیان داشت: امروز در اندوه از دست دادن این شخصیت بزرگ هستیم؛ به خانواده و مردم لرستان عرض تسلیت دارم. امیدواریم خداوند سنگینی غم و اندوه از دست دادن این بزرگ‌مرد را با ادامه دادن راه آن مرحوم و فراموش نکردن هدف وی سبک کند.
استاندار لرستان ادامه داد: از دست دادن چنین شخصیت‌ها، علما و فضلایی لطمه‌ای وارد می‌کند که قابل جبران نیست.
وی با بیان اینکه این مجلس چهره دیگری نیز دارد که شاد کننده است و نشان می‌دهد که هنر هنرمند در این دیار زنده است، گفت: همه ما به هنرمندان، بزرگان و نویسندگان احترام می‌گذاریم.
خادمی اظهار داشت: جامعه سرشار از این بزرگان است و لرستان ظرفیت پرورش و تولید این انسان‌ها را دارد و تولیدکننده این فرهیختگان است.
استاندار لرستان تصریح کرد: این اتفاق بخشی به ذات و استعداد فرد و بخشی به محیط بستگی دارد که لرستان دارای این ظرفیت بوده و محیط این مشخصات را دارد.
وی ادامه داد: لرستان می‌تواند امثال کاظمی را پرورش دهد و به ایران هدیه کند.
خادمی گفت: حضور بزرگان در این مراسم به این معنی است که قدردان این بزرگان و ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند و برگزاری این یادواره‌ها مؤید این موضوع است.
استاندار لرستان بیان داشت: استان صاحب سبک بوده و در همه حوزه‌های هنری مقلد نیست، آداب‌ورسوم در مراسم مذهبی و فرهنگی ثابت‌کننده این ادعا هستند.
وی تصریح کرد: مناطقی که دارای کارخانه‌های تولیدکننده این‌گونه افراد است و مولد فکر و فرهنگ هستند اهمیت دارند چراکه امروز فکر و فرهنگ غالب بر دنیاست و از این جهت لرستان پیشرفت خواهد کرد.




\

دیدگاه‌ها  

#1 بهری 1396-11-27 03:01
ای کاش درحیات هنرمتدان ونویسندگان بفکربیفتندنه درمرگشان
نقل قول کردن
#2 سید نادر صورتیان 1396-11-27 07:15
روحش شاد یادش گرامی باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا