یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان لرستان از اجرای آزمایشی طرح فست در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب همکاری خانه و مدرسه در 5 دبستان در حاشیه شهر خرم‌آباد از مهر امسال خبر داد.
به گزارش یافته؛ فرید بهرامی با اعلام این خبر افزود: طرح فست «همکاری خانه و مدرسه» یکی از 10 طرح موفقی است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برخی از کشورهای جهان اجرا و نتایج ثمربخشی هم در پی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح به همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل'UNODC' اجرا می‌شود.
بهرامی با تأکید بر اینکه طرح فست به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است، ادامه داد: در این برنامه فرصت‌هایی برای والدین فراهم می‌شود تا با شرکت در جلسات هشت‌گانه مدتی را صرف بازی انفرادی با کودک خود کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و متوجه شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند.
بهرامی تأکید کرد: این طرح به‌منظور استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهادها و سازمان‌ها مربوط است.
وی افزایش حمایت از توسعه شبکه خانوادگی مانند توسعه سرمایه اجتماعی، بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت و کاهش استرس، افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان، بهبود توانایی والدین برای گوش دادن به فرزندان و برقراری ارتباط، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان را از دیگر هدف‌های این طرح به شمار آورد.

دیدگاه‌ها  

#1 دهباقری 1396-11-26 21:41
با تشکر از معاونت تربیت بدنی یادآورمی شود که طراحان و مجریان طرح حتماٌ می بایست به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشورهایی که این طرح اجرا شده و همچنیین شرایط کشور ما و مناطق حاشیه نشین در قیاس با آنها توجه نمایند در مناطق حاشیه جامعه ما مشکل اول مشکل اقتصادی و کم درآمدی است بعد مشکل فرهنگی است. در مناطق حاشیه نشین شهر خرم آباد بیکاری سرپرست خانوار، کم درآمدی او و... فقر فرهنگی و درنتیجه خیلی مسائل دیگر را بدنبال آورده است. در مناطق حاشیه شهر ما اصلاح روابط والدین و فرزندان و بازنگری در فرایند جامعه پذیری نیاز به اصلاح شرایط اقتصادی خانواده دارد.وقتی پدر بیکار ، ندار و معتاد است.ابتر بودن یا کم اثر بودن طرح فست قابل پیش بینی است. مگر اینکه این طرح را با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین شهر بومی سازی کنیم . مشارکت اداره کار و کمیته امداد در این طرح ضروری به نظر می رسد. با آرزوی موفقیت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا