یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رونمایی از نمایشنامه‌ «رویای یک عکس» نوشته‌ی مسعود رایگان برگزار شد.
به گزارش یافته، نشست رونمایی از کتابِ نمایشنامه‌ «رویای یک عکس» نوشته‌ی مسعود رایگان هنرمند و نویسنده لرستانی در خوانش خانه ساعدیِ تهران برگزار شد.
رویای یک عکس نام نمایشنامه‌ای است به قلم مسعود رایگان که با نگاهی یکی از آثار اثول فوگارد نوشته شده و توسط نشر افراز منتشر شده است. این سومین اثر منتشر شده از رایگان توسط این انتشارات است و پیش از این نشر افراز نمایشنامه لازاریلو، نوشته ملچیور شدلر و نمایشنامه قاتل بی‌رحم نوشته هنینگ مانکل را با ترجمه این هنرمند عرصه هنرهای نمایشی منتشر کرده است.
 
 
هیچ ابایی از بیان انجام کارهایی که در غربت دادم ندارم
«مسعود رایگان» در این مراسم درباره نمایشنامه رؤیای یک عکس گفت: بیشتر اسم‌های این کتاب واقعی هستند و همه ماجراها یک واقعیت عینی هستند که بیشتر بر اساس تجربیاتِ شخصیِ خودم است؛ من هیچ ابایی از بیان انجام کارهایی که در غربت دادم ندارم.
وی سپس افزود: در این کتاب من خودم را در شرایط «گل بانو» قرار دادم که اگر همچین اتفاقی بیفتد برای من چه خواهد شد. ما در سال 90 میلادی در چاپخانه علیرضا مجلل با بچه‌های مهاجری که از کشورهایی مانند اوکراین، عراق و خلاصه خیلی از جاها آمده بودند تمرین می‌‌کردیم و تئاتر زبان مشترک بچه‌های مهاجر بود.
این برنامه با ثبت عکس یادگاری دسته جمعی با حضار و مراسم امضای کتاب توسط نویسنده پایان یافت.
در این مراسم پرویز جاهد، اسدالله امرایی، محمدعلی سجادی، اعظم کیان افراز مدیر انتشارات افراز، ابوالفضل بانی، مدیر موسسه بهاران و جمعی از هنر دوستان حضور داشتند.
 
 
توضیح:
مسعود رایگان متولد يكم بهمن ۱۳۳۳ در خرم‌آباد و اهل خيابان معلم جنوبي (سازمان) اين شهر است. پدرش مرحوم "محمد رايگان" نيز از هنرمندان قديمي و مداحان اهل‌بیت اين شهر بود.
مسعود رايگان دارای مدرک کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وي چند سالی را در اروپا و کشور سوئد به بازیگری پرداخت ولی در سال ۱۳۸۰ به ایران بازگشت. نام مسعود رایگان با فیلم "خاموشی دریا" بر سر زبان‌ها افتاد اما خیلی دور، خیلی نزدیک او را به شهرت رساند، به‌طوری‌که جایزه جشن خانه سینما را برای بازی در این فیلم از آن خود کرد.
وی همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم شده است.
رايگان در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم برلین منفی ۷ گردید.
رایگان هنرپیشگی را از کودکی و با پرده‌خوانی در کارهای پدرش آغاز کرده ‌است، بعدها در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ در فیلمی از سيد مرتضی جزایری در خرم‌آباد بازی کرد و در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ با چند برنامه تلویزیونی همکاری کرد و سپس به سوئد رفت.
 وی علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد با مراکز اینترنشنال کالجر، فرهنگ ملل و تئاتر شهر، تئاتر ملی، تئاتر اوروبرد، تئاتر القبر همکاری کرد و برنامه‌ای تحت عنوان دست‌های روشن برای شبکه ۲ تلویزیون سوئد کارگردانی کرد، همچنین در فیلمی از سوزان اوستن کارگردان برادران آمادتوس، تحت عنوان زندگی خطرناک بازی کرد و همچنین در چهار مجموعه تلویزیونی در سوئد نقش‌آفرینی کرد.
رایگان سال ۱۳۸۰ به دعوت وحید موسائیان كارگردان لرستاني به ایران آمد و در فیلم خاموشی دریا بازی کرد. اوبار دیگر به دعوت رضا میر کریمی به ایران آمد و در نقش اول فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک، ساخته رضا میر کریمی بازی کرد.
رايگان و تيموريان معمولاً هرساله به لرستان سفر نموده و با اقوام و خويشاوندان ديدار مي‌كنند.




دیدگاه‌ها  

#1 سالاری 1396-11-20 12:46
درود به شرفت استاد. خیلی هم عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا