یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۳۲ سانس در قالب ۹ هزار و ۶۰۰ صندلی به ۱۷ فیلم فجر اختصاص‌یافته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، فرید رحمتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر با 10 فیلم سینمایی مخصوص بزرگ‌سالان و ۵ فیلم سینمایی مختص کودک و نوجوان در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵ سانس این جشنواره به کودک و نوجوان با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ صندلی اختصاص‌یافته است، افزود: ۲۷ سانس به عموم مردم، ارگان‌ها و نهادهای دولتی سمن‌ها و ... با تخفیف ۵۰ درصد اختصاص یافته است.
آغاز پیش فروش بلیط فیلم فجر
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه پیش‌فروش بلیت سینما به‌صورت حضوری در باجه سینما استقلال خرم‌آباد انجام می‌شود، افزود: ارگان‌ها و نهادهای دولتی می‌توانند در صورت تمایل سانس جداگانه خریداری کنند که این امر با تخفیف نیز لحاظ خواهد شد.
رحمتی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر از تاریخ ۱۴ تا 22 بهمن‌ماه در سینما استقلال خرم‌آباد واقع در میدان آیت‌الله کمالوند برگزار می‌گردد.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به سینما برای تماشای فیلم‌های فجر نیاز نیست به پایتخت بروند، افزود: با برگزاری این جشنواره سهولت دسترسی مردم و توسعه صنعت سینما در استان را به همراه دارد.
سینمای سیار در شهر های بدون سینما
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین با بیان اینکه فیلم‌های فجر در کلیه سینماهای استان اجرا خواهند شد، افزود: شهرستان‌هایی که دارای سینما نیستند با استفاده از سینماهای سیار و یا با نصب دیجیتال در سالن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان‌ها، علاقه‌مندان به این عرصه می‌توانند فیلم‌های فجر را تماشا کنند.
رحمتی در بخشی از سخنان خود به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت سینمای وزارت ارشاد، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با ۱۸ بند از قبیل حمایت از فیلم کوتاه، حمایت از تولید فیلم مستند با موضوع جاذبه تاریخی طبیعی و فرهنگی لرستان، تشکیل شورای فرهنگی توسعه تصویر و سینما در استان، حمایت از برگزاری فیلم‌سازی استاد محور، کمک به ایجاد پاتوق فیلم با مشارکت انجمن سینمای جوان کشور و ...است.
لزوم راه‌اندازی انجمن عکاسی
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص نبود انجمن عکاسی در استان اظهار داشت: اراده‌ای برای عدم راه‌اندازی انجمن عکاسی در لرستان وجود ندارد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه از انجمن عکاسی در لرستان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را برای ثبت انجمن عکاسی در لرستان به کار می‌گیرم که عکاسان لرستانی در این انجمن ساماندهی شوند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.
فقدان فروش بلیط، سینما ایران خرم‌آباد را به تعطیلی کشاند
رحمتی در پاسخ به سوال خبرنگار یافته در خصوص تعطیلی چندساله سینما ایران خرم‌آباد، اظهار داشت: این سینما به دلیل فروش کمِ بلیط و یا فقدان فروش بلیط تعطیل‌شده است.
وی با بیان اینکه برنامه داریم این سینما را به مجتمع پردیس سینمایی تبدیل کنیم، افزود: این مجتمع در دوطبقه که طبقه بالای آن سینما و طبقه تحتانی آن به‌صورت تجاری ساخته می‌شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.


خبر و عکس: مصطفی باقری//یافته

دیدگاه‌ها  

#1 خرم ابادی 1396-11-11 14:54
سالهاست مالک سینما با انواع رایزنی ها قصد دارد سینما ایران را به تعطیلی و سپس با توجه به موقعیت تچاری در ان پاساز احداث نماید در صورتیکه تغییر کاربری سینما بر اساس قانون خلاف است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا