یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گروه «پرنيا» به سرپرستي «حسين پرنيا» شب گذشته در جشنواره‌ی موسیقی فجر به اجراي هم‌خواني پرداخت.
به گزارش یافته، پرنيا در این جشنواره قطعه‌اي لري اجرا کرد و درباره‌ي آن توضيح داد: در لرستان وقتي عزيزي را از دست می‌دهیم اين قطعه را برايش می‌نوازیم.
در ابتداي مراسم يک قطعه با کمانچه و تنبک نواخته شد. حسين پرنيا در رابطه به اجراي اين قطعه خارج از برنامه توضيح داد: همان‌طور که از لهجه ساز پيداست؛ اين نغمه براي لرستان است. ما در لرستان وقتي عزيزي را از دست می‌دهیم اين قطعه را برايش می‌نوازیم و امشب نيز اين قطعه را انتخاب کرديم تا با عزيزاني که در حادثه‌ي کشتي «سانچي» از ميان ما رفته‌اند و همچنين بعد از آن قطعات بي‌سرو سامان، اندک‌اندک، با من بي‌کس تنها شده، ساکن جان و بخش آوازي اجرا شد و «پرنيا» به همراه ديگر اعضاي گروه، قطعات را به صورت‌ همخواني اجرا کرد.
در اين اجرا حسين پرنيا، صائب کاکاوند، ميلاد مرادي، شهرام صارمي، ساسان بازگير، رامين ملکي و پژمان پرنيا، سنتور، تار، کمانچه، تار، عود، دف و تنبک نواختند.
اين گروه در سالِ 1373 با هدف شناساندن و ترويج موسيقي ايراني و اعتلاي فرهنگ غني موسيقي ايران‌زمين کار خود را شروع کرده است.
گروه «پرنيا» شب گذشته در حالي روي صحنه رفت که «علي جهاندار» به علت سرماخوردگي شديد نتوانست گروه را به عنوان خواننده همراهي کند و گروه «پرنيا» به اجراي هم‌خواني پرداخت.
این برنامه در کاخ نیاوران برگزار شد.




نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا