یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: رسانه‌های متعهد استان لرستان باید شبکه‌سازی کنند، اتاق فکر داشته باشند و برای انتشار مطالب خود برنامه‌ریزی کنند.
نقد منصفانه رسالتی بزرگ برای رسانه استبه گزارش یافته به نقل از تسنیم، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنری لرستان برگزار شد اظهار داشت: امروزه تأثیر رسانه‌های شنیداری، دیداری، مجازی و مکتوب به‌راحتی مشخص است و تقریباً مرزهای جغرافیایی برداشته‌شده و رسانه‌ها کاری کرده‌اند که ارتباطات ملموس است.
وی افزود: مبانی دینی حکومت ما بارها توسط مقام معظم رهبری تبیین شده و مراحل پنج‌گانه هدف‌های انقلاب اسلامی در حال انجام است که با هوشمندی مقام معظم رهبری مرحله اسلامی کردن دولت اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان عنوان کرد: این موضوعات جز بدیهیات کار رسانه است و برای انجام این امر نباید فقط بگوییم فقط مدیران دستگاه‌ها باید اقدام کنند بلکه همه باید کارکنیم و اصحاب رسانه باید مدیران را به چالش ببرند که مدیران چه اقدامی انجام دهند تا سازمان‌ها اسلامی شود.
وی بیان کرد: ما دشمن‌داریم و 40 سال در حال جنگ هستیم و رسانه اگر این شرایط را درک نکند در مطالبات خود دست به تخریب می‌زند که خود اقدامی مضر است و یاس را در جامعه ایجاد می‌کند که از این حساسیت به‌عنوان پل صراط رسانه‌ای یاد می‌شود.
سردار کشکولی تصریح کرد: به دستگاه‌ها باید فشار آورده تا کارهایشان بر اساس موازین دینی باشد و دشمن نتواند ضربه بزند که هوشمندی و ظرافت می‌خواهد؛ دور از شأن رسانه است که برای مسائل مالی اقدام کند چراکه کاری ارزشی، فرهنگ‌ساز و پل نقل‌وانتقال باورها و هنجارها است.
وی بابیان اینکه رسانه حتماً باید با ایدئولوژی کار کند خاطرنشان کرد: انتقادات باید به شکلی باشد که تخریب صورت نگیرد، قوت و ضعف‌های نظام را باید باهم ببینیم برخی مواقع بزرگ‌نمایی سم است و باید بدانیم چه مواقعی سکوت کنیم که خود سکوت نیز پیام دارد و هوشمندانه است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: در برخی مواقع باید تعالی‌بخش باشیم و در برخی مواقع باید روشنگری کنیم؛ رسانه نباید فریب بخورد بلکه باید درجاهایی شبکه‌سازی کند، رسانه‌های متعهد باید شبکه‌سازی کنند و اتاق فکر داشته باشند و برای انتشار مطالب خود برنامه‌ریزی کنند.
وی اظهار داشت: قبلاً فرمانده ضدانقلاب فرماندهی می‌کرد ولی اغتشاشات اخیر تنها به‌وسیله رسانه حمایت می‌شد بنابراین باید توانایی را در رسانه‌های خود داشته باشیم، چرا رسانه‌های ما کاری نکنند که آن‌ها را به هم بریزیم؟ اگر رسانه بداند دائماً دشمن‌داریم و لحظه‌ای دشمنی دشمنان ما کم نشده دست به تخریب کردن نمی‌زنند، باید رسانه‌ها هوشمندانه عمل کنند.
سردار کشکولی افزود: بخشی از دعواهای جناحی کار دشمن است، اگر جناح‌ها داخلی هستند پس باید مباحث مطرح‌شده آن‌ها نیز در حد خطوط قرمز باشد و اگر فراتر از آن می‌رود کار دشمن است.
وی عنوان کرد: رسانه باید نقش خود را در اسلامی کردن دولت مشخص کند بنابراین رسانه باید شش شاخص را رصد کند که می‌توان به حساس بودن، خدمت به مردم، عدالت و سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، حکمت و خردگرایی و ظرفیت درون‌زا کشور توجه کرد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بیان کرد: رسانه باید از قانون صیانت کند و نقد فنی، تخصصی و مشفقانه داشته باشد؛ باید ظرفیت‌های درونی را نگاه کنیم و اعتماد به دشمن نکنیم، باید رفاه مادی همراه با عدالت اجتماعی توأم باروحیه آرمانی و انقلاب با برخورداری از ارزش‌های اخلاق دینی باشد.
وی تصریح کرد: رسانه متعهد باید چهار کار را دنبال کند که می‌توان به دیدن درد مشکلات مردم، مطالبه مشفقانه از مسئولان، امید دادن به مردم و ناامید کردن حریف و دشمن اشاره کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 دیناروند 1396-10-25 17:32
چرا خرم آباد هیچگونه فرهنگسرایی ندارد ؟
نقل قول کردن
#2 رضا 1396-10-25 18:51
با سلام، سردار لطفاً به منظور خدمت به مردم متدین خرم آباد دستور بدهید زودتر حریم قلعه فلک الافلاک آزاد سازی شود.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1396-10-27 13:21
حالا که نقد منصفانه رسالتی بزرگه لطفا به شعور مردم احترام بزارید و اطراف قلعه را ازاد کنید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا