یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دانش‌آموزان هدایت‌گر و انتقال‌دهنده پیام‌های آموزشی در جامعه هستند، گفت: تعاریف و محتوا کتاب‌های درسی باید با توجه به یافته‌های جدید تغییر کند.
به گزارش یافته، محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به نقش مدارس در آموزش‌ اقدامات لازم به دانش‌آموزان هنگام بروز زلزله، گفت: در گذشته تعلیم و تربیت با خواندن و نوشتن برابر بود اما امروزه آموزش به معنای تربیت شهروند خوب است؛ از ویژگی‌های شهروند خوب توانایی انجام اقدامات لازم هنگام مواجهه با زلزله است.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ضروریات کشور توانایی و دانش مواجهه با زلزله است چرا که این اتفاق هر سال در  کشور اتفاق می‌افتد و این آموزش این توانایی برای دانش آموزان از اولویت‌‎هاست.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها باید از سنین پایین به افراد داده شود، بیان کرد: در مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها باید آموزش‌های اولیه به بچه‌ها ارائه شود و در پایه‌های بالاتر این آموزش‌ها به صورت تخصصی در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: اگرچه در کتاب‌های درسی مباحثی برای آموزش اقدامات لازم برای مواجهه با زلزله به دانش‌آموزان وجود دارد اما به درستی به آن پرداخته نشده است؛ در چند سال اخیر دولت‌مردان برای آموزش این اقدامات تلاش بسیار کرده‌اند.
وی با اشاره به مانورهای زلزله در مدارس، تاکید کرد: در این مانورها نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود چرا که باید علاوه بر آگاهی دانش‌آموزان این بچه‌ها به والدین خود نیز اقدامات لازم را آموزش دهند اما بیشتر این مانورها به صورت نمایشی برگزار می‌شود؛ این آموزش‌ها باید از حالت تئوری خارج شده و عملیاتی و متناسب با نیازهای جامعه شود.
بیرانودی با بیان اینکه دانش‌آموزان هدایت‌گر و انتقال‌دهنده پیام‌های آموزشی در جامعه هستند، ادامه داد: اکثر خانواده‌ها فرزندی در مدرسه دارند و آموزش و پرورش با آموزش اصولی و علمی می‌تواند این آموزش‌ها را به صورت فراگیر در جامعه نهادینه کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه محتوای کتاب‌های درسی باید با توجه به پیشرفت‌های علمی روز دنیا تغییر کند، گفت: تعاریف و محتوا کتاب‌های درسی باید با توجه به یافته‌های جدید تغییر کند چرا که برخی از مسائل مطرح شده قبلی امروزه کاربردی نیست.

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1396-10-13 19:16
آقای بیرانوندی نگذارید یارانه ها اصلا حذف شوند
نقل قول کردن
#2 بیرانوند لرستان 1396-10-13 19:37
آقای بیرانوندی فک کنم شما نماینده آموزش پرورشی تا مردم شریف خرم آباد لرستان...بیکاری مردم لرستان قبل آنکه شنیدنی باشد دیدنیست این جمله شما بود بعد این نمیدونم چیشد سکوت کردین..
نقل قول کردن
#3 علیزاده 1396-10-13 21:01
بگید نماینده معلم ها
نقل قول کردن
#4 مهدی 1396-10-13 21:25
نماینده دولت،کاش دفاع ایشان از معلمها در حد حرفه کاش حداقل عمل قابل دفاعی از ایشان میدیدیم حیف اون نقش مهر پشت شناسنامه هامون
نقل قول کردن
#5 کاکاوند 1396-10-13 23:08
نماینده به خواست ما احترام بزارید و پیگیر این مهم باشید.ما خواستار تدوین و تدریس به زبان لری و ایجاد فراکسیون لرزبانان ایران هستیم از شمال افلاک تا خلیج فارس سیطره لرها بوده وهست.
نقل قول کردن
#6 جوان بیکار 1396-10-13 23:59
دوستانی که بیرانوند رو متهم به نمایندگی معلمان میکنند یه جوری نوشتن که انگار آقای ملکشاهی راد نماینده مردم فقیر وجوانان مظلوم ماست.
نقل قول کردن
#7 منیر 1396-10-14 01:04
اقای بیرانوند فقط دم از اموزش وپر ورش نزنیددر مجلس درباره اصلاح قانون مهریه صحبت کنیدکه خا نمها باگرفتن مهریه زندگی را ترک نکنند وامار طلاق را بالا ببرننی ازمایش کنیداگر اصلاح بشه قانون زنی کهبدون دلیل وبا اگاهی فقط برای گرفتن مهریه وتظا هر به زندگی داشتهاگر بهش مهریه ندهند مجبور به زندگی میشه واین بی بند وباریها ور داشته میشه
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-10-14 06:56
آقای بیرانوند بودجه را به نفع مردم تغییر دهید بعضی از نهادها بودجه اشان فراتر ار مسئولیتشان می باشد
نقل قول کردن
#9 والی نژاد 1396-10-14 20:12
میدونم پیام مرا چاپ نمیکنید اما خدا وکیلی در اکثر انتخابات مجلس در حوزه ما معلم ها خیلی دخالت میکنند
نقل قول کردن
#10 طرفدار دکتر بیرانوند 1396-10-14 23:28
;-) فعلا اقتصاد در اولویته این حرفها را بیخیال
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا