یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی گردشگری منطقه 7 کشور که از ششم ماه جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران آغاز شد و دیشب به پایان رسید 3 جایزه در بخش‌های مختلف برای لرستان به همراه داشت.
به گزارش یافته، در این جشنواره که با حضور استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهارمحال و بختیاری به مدت 3 روز در شهرستان گچساران برگزار شد فاطمه بهرامی داور به عنوان غرفه نمونه آش، ملک مراد سپهوند در برپایی سیاه‌چادر نمونه و نیما زندیان در آشپزی هر سه از لرستان مقام اول را کسب کردند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، حضور در این جشنواره و برگزاری آن را گامی مهم برای شناسایی و انتقال فرهنگ و آداب و سنن استان‌ها به یکدیگر عنوان کرد و افزود: استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره دارای زبان، پوشش، آداب و رسوم مشترک و نزدیک به هم می‌باشند و برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها موجب همدلی و همبستگی بیشتر این اقوام در کشور می‌شود.
سید امین قاسمی با اشاره به آشنایی بیشتر مردم کشورمان با پوشش محلی و فرهنگ استان لرستان؛ موسیقی و آواها، غذاهای محلی، دم‌نوش‌ها و خوراکی‌های خاص منطقه لرستان را از ظرفیت‌های مهم در جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست و بر تلاش برای حفظ و اشاعه بیشتر آن تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان، وی ضمن قدردانی از میزبانی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خوشبختانه در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی گردشگری در شهرستان گچساران، مردم از سوغات و صنایع‌دستی و همچنین غرفه پخت شیرینی و غذاهای محلی لرستان که با موسیقی و آیین‌های حرکتی این استان همراه بود استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند.

دیدگاه‌ها  

#1 ایران لور 1396-10-09 20:13
زادگاه .اصالت و بومیان ایران لرها هستند
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1396-10-10 00:30
آقای قاسمی میراث فرهنگی لرستان را دریابید.قلعه فلک الافلاک شاخص ترین اثر تاریخی خرم آباد حال و روز خوبی ندارد و در حال نابودیست...این فاجعه جبران پذیر نخواهد بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا