یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون فرهنگی ارشاد لرستان گفت: جایگاه مطبوعات لرستان در سطح ملی مطلوب است کمااینکه رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند.
به گزارش یافته، "شیرزاد بسطامی" معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عصر سه‌شنبه، پنجم دی‎ماه در جمع خبرنگاران گفت: مطبوعات لرستان در قیاس با مطبوعات استان‌های هم‌جوار چیزی کم ندارند کمااینکه حاصل فعالیت‌های روزنامه‌نگاران باعث کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای شده و استان از حیث رسانه و مطبوعات جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی دارد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون ۸۱ نشریه چاپی، ۳۶ پایگاه خبری و ۱۳ سرپرستی خبرگزاری در لرستان فعالیت دارند، این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۴۰ خبرنگار ساماندهی شده‌اند و بنا داریم پس از ساماندهی خبرنگاران با برگزاری کلاس‌های آموزشی از خبرنگاران آزمون بگیریم و قبول‌شدگان در آزمون کارت خبرنگاری حرفه‌ای دریافت کنند.
بسطامی افزود: مصاحبه شفاهی و ارزیابی رزومه بخش دیگری از اقداماتی است که ما در نظر داریم پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون برای انتخاب خبرنگاران حرفه‌ای و خبرنگاران عادی انجام دهیم.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی از عمده‌ترین آسیب‌های مطبوعات لرستان نحوه توزیع و فروش نشریات مجلی است که برای رفع این آسیب‌ها راهکارهایی در نظر داریم و ما در صدد هستیم با مدیریت ستادی و کمک خود فعالان رسانه‌ای و مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد آن‌ها محقق کنیم.
وی تصریح کرد: جایگاه مطبوعات در سطح استان خوب است و گام‌هایی برای ساماندهی مطبوعات برداشته‌ایم که تا حدود خیلی زیادی توانسته است مشکلات گذشته را کاهش دهد اما هنوز دارای اشکالاتی هستیم که باید رفع شوند.
بسطامی گفت: تعداد ۱۲ نشریه در لرستان بالاترین ضریب کیفی را از حیث کیفیت چاپ و دوره منظم انتشار دارند، کما اینکه متأسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند و برخی هم فقط تلاش می‌کنند که ماده ۱۶ در مورد آن‌ها اعمال نشود و امتیازشان سلب نشود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: توزیع آگهی‌های دولتی یکی از سیاست‌های حمایتی از مطبوعات است و اگر مدیران نشریات محلی به سمت استفاده از آگهی‌های «م الف» بروند هم به صرفه‌تر خواهد بود و هم نحوه توزیع آگهی‌ها ساماندهی می‌شود.
وی گفت: مطبوعات باید با یک نگاه کلی و آینده‌نگر در بحث آگهی‌ها عمل کنند کما اینکه عمده نشریات محلی ما در حوزه توزیع و فروش دارای مشکلاتی هستند و از همین زاویه نشریات به سمت استفاده از آگهی‌ها و رپرتاژها برای تامین منابع مالی می‌روند که باعث می‌شود نگاه‌شان به مدیران تقویتی باشد تا انتقادی و این یک آسیب جدی است.
به گزارش روابط عمومی اداره ارشاد استان، بسطامی با بیان این‌که رسانه‌ها باید زبان گویای جامعه باشند، اظهار کرد: بحث ساماندهی با وجود برخی اشکالات کوچک اما در کلیت کار امری مثبت است.

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند لرستان 1396-10-06 13:10
نشریات محلی وقتی به زبان لری نیستن چ فایده..
نقل قول کردن
#2 سیروس 1396-10-06 19:46
اسامیشان را بنویسید و یکی از آنها به زبان لری و محلی باشد.
نقل قول کردن
#3 فعال ستاد انتخابات 1396-10-06 23:31
ساماندهی کجا بود؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا