یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با هدف معرفی و شناخت جنبه‌های مختلف فرهنگ، هنر و ادبیات بومی مردم لرستان، جشنواره فرهنگ و ادبیات بومی مردم لرستان در روستای طالقان منطقه زاغه برگزار شد.
به گزارش یافته؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه زاغه با اعلام این خبر افزود: این جشنواره به همت انجمن علمی ادبیات فارسی و امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد و در آن با بازخوانی و اجرای آیین‌ها و سنت‌هایی نظیر سوگ و سور، جشن‌ها و خواندن اشعار زمان تولد، خواستگاری و عروسی، شیردوشی، مراسم شو چله، پخت و تهیه‌ی غذاهای سنتی مانند: (آش رشته، ترخینه (کشکینه)، چورک یا چزنک روغن، برساق، زیره جوش و شام عروس) و دیگر آیین‌ها در فضایی صمیمی و مفرح فرهنگ، آئین، رسوم و ادبیات بومی استان به نمایش گذاشته شد.
وی پیشرفت جوامع و پایداری آن را در گرو حفظ هویت و شخصیت آن جامعه دانست و یادآور شد: در این جشنواره‌ها تلاش می‌شود که به ابعاد مثبت فرهنگ توجه شده و در راستای معرفی و تقویت آن گام‌های مؤثری برداشته شود.
دالوند در پایان تصریح کرد: مردم لرستان گنجینه‌ای از آئین و سنن را در تار و پود تاریخ این سرزمین تنیده‌اند که برشمردن و تشریح مواریث معنوی و فرهنگی این قوم نه فقط در این جشنواره بلکه در ده‌ها کتاب قطور هم به طور کامل نمی‌گنجد.
دالوند در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره ابراز امیدواری کرد این مراسم گامی مثبت در جهت احیا ء و معرفی آئین‌های کهن مردمان لرستان باشد.

جشنواره فرهنگ و ادبیات بومی مردم لرستان برگزار شد+ تصاویر
جشنواره فرهنگ و ادبیات بومی مردم لرستان برگزار شد+ تصاویر

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا