یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 اختتامیه ششمین جایزه ادبی «لیراو» در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، آفرین پنهانی، دبیر ششمین جایزه ادبی لیراو که در این مراسم سخن می‌گفت، اظهار داشت: جایزه ادبی لیراو یک حرکت فرهنگی - ادبی است که سالانه برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که بخش شعر و داستانِ ششمین جایزه ادبی لیراو سال گذشته در خرم‌آباد برگزار شد، اضافه کرد: این اتفاق میمون موجب شد به این باور برسیم که می‌توانیم حرکات فرهنگی قابل توجهی در سطح بین‌المللی داشته باشیم.
دبیر ششمین جایزه ادبی لیراو ضمن سپاس وقدردانی ازآقای حسام والیزاده و محسن شفیعی (دست اندرکاران شهرکتاب) به عنوان حامیان برگزاری نشست؛ از «هوشنگ رئوف» و «نصرت درویشی» به عنوان داوران استانی بخش شعر این جشنواره نام برد و ادامه داد: «بهرام سلاح‌ورزی» و «کرم‌رضا تاج‌مهر» نیز داوری استانی بخش داستانِ این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.
پنهانی با اعلام این‌که 3 هزار اثر به دبیرخانه ششمین جایزه ادبی لیراو در خرم‌آباد ارسال شده است، اضافه کرد: از این تعداد آثار، 5 اثر به مرحله نیمه نهایی راه یافت که قرار بود در هر بخش یک نفر به عنوان برگزیده ی نهایی انتخاب و اعلام شود.
وی، تفاوت ششمین جایزه ادبی «لیراو» با دوره‌های قبل را اضافه شدن بخش کودک و نوجوان به آن و تدارک بخش ویژه‌ای برای تجلیل و قدردانی از شاعران و نویسندگان لرستان عنوان کرد و افزود: به همین منظوراز کرم رضا تاج مهر به عنوان نویسنده برتر استان لرستان، احمدبیرانوند شاعربرتر و پرویز گراوند به خاطر سال ها تلاش درحوزه شعر وداستان تجلیل به عمل آمد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم به رسم یادبود از شیرزاد بسطامی، هوشنگ رئوف، نصرت درویشی، بهرام سلاح‌ورزی، حسام والیزاده ومحسن شفیعی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی به عمل آمد.
این مراسم با حضور شیرزاد بسطامی؛ معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، دبیر و داوران این جشنواره در شهر کتاب خرم‌آباد برگزار گردید.
 
 
دیدار معاون فرهنگی ارشاد لرستان با جمعی از شاعران و نویسندگان
شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به همراه جمعی از نویسندگان و شاعران صاحب نام استان از شهر کتاب خرم‌آباد بازدید کردند.
شیرزاد بسطامی در حاشیه‌ی این بازدید، شهر کتاب خرم‌آباد را یک مکان فرهنگی لذت بخش توصیف کرد و گفت: از دست اندرکاران شهر کتاب خرم‌آباد که با وجود سرانه‌ی پایین مطالعه اقدام به راه‌اندازی این مجموعه کرده‌ اند، قدردانی می‌کنم.
وی، ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی ونیز مطالعه‌ی مفید را نیازمند یک کار تیمی دانست و یبان داشت: با استفاده از خرد جمعی و همت والای دانایانی چون نویسندگان و شاعران صاحب نام استان می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بالابردن سرانه‌ی مطالعه استفاده کرد.
شهر کتاب خرم‌آباد، مکانی سرشار از دانایی و آگاهی است.
کارشناس مسئول فرهنگی، هنری وادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از شهر کتاب خرم‌آباد به عنوان مکانی سرشار از دانایی و آگاهی یاد کرد.
"آفرین پنهانی با قدردانی از زحمات آقایان حسام والی‌زاده و محسن شفیع‌زاده بیان داشت: شهر کتاب خرم‌‌آباد از ابتدای تأسیس تا کنون پای ثابت بسیاری از اتفاقات خوب بوده است.
وی، دغدغه‌ی کار فرهنگی داشتن را وجه اشتراک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کانون پرورش فکری استان و شهر کتاب خرم‌آباد عنوان و اعلام کرد: می‌توانیم فعالیت‌‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری را مشارکتی انجام دهیم تا به نتایج اثربخش‌تری دست یابیم.
گفتنی است در این بازدید شاعران و نویسندگان بنام استان چون هوشنگ رئوف، نصرت درویشی، بهرام سلاح‌ورزی، کرم‌رضا تاج‌مهر و یاسراکبریان حضور داشتند.
دکتر بسطامی خود ازشاعران و نویسندگان این دیاراست که ضمن هنرشاعری و قلم شیوا وتوانا، دغدغه‌ی فرهنگی در جهت رشد وتوسعه‌ی فرهنگی استان را دارد. ما نیزآن را به فال نیک می‌گیریم که کسی چون وی که خود از قلمداران بنام و از جنس شعر وادبیات است؛ در جایگاهی فرهنگی قرار دارد که می‌تواند اتفاق‌های خوبی برای خرم‌آباد واستان لرستان، رقم بزند.




نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا