یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان گفت: فلک‌الأفلاک تخریب شود ما مقصر شناخته می‎شویم.
زهرا بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم اکنون به صورت مستمر کار استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک انجام می‌شود و در این راستا اقدام به سبک‌سازی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه تا به حال پنج لایه خاک از پشت‌بام آن برداشته شده است، اضافه کرد: سالانه مرمت قلعه به طور منظم انجام می‌شود.
بهاروند با اشاره به اینکه مشاور طرح استحکام‌بخشی درجه یک بوده و با بررسی و مطالعه، طرح آن را ارائه داده است، بیان کرد: هزینه استحکام‌بخشی بالا بوده و به علت اهمیت موضوع قلعه زیرنظر پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان در رابطه با آزادسازی حریم قلعه گفت: در این خصوص حدود 40 میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که 26 میلیارد تومان آن به ارتش داده شده است. در رابطه با زمین، سپاه قرار است در جایی دیگر زمین بگیرند و به نقطه دیگری جابجا شوند؛ در آینده‌ای نزدیک شاهد انتقال سپاه نیز خواهیم بود.
بهاروند خاطرنشان کرد: متأسفانه اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخریب قلعه مخابره می‌شود که وجهه خوبی ندارد چراکه میراث فرهنگی بیشتر از افراد عادی دغدغه سلامت این بنای عظیم را دارد، اگر آسیبی به اثر وارد شود مقصر اصلی ما شناخته می‌شویم برای همین تمام سعی خود را در حفظ آن به کار بسته‌ایم.


دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1396-09-13 10:03
پس اگر میراث مقصر نباشد
حتما شرکت غله مقصراست یا آب وفاضلاب کوتاهی وضعف مدیریت میراث فرهنگی لرستان وکشور موجب تخریب میراث فرهنگی وباستانی ارزشمند لرستان می باشد طاق کشکان ریخت حتما اونجا هم باران مقصر بود
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-13 11:03
به جای توجیه اشتباهات و بی تفاوتی های میراث فرهنگی لرستان نسبت به سرمایه های تاریخی و طبیعی این استان،از تکرار فاجعه ریزش پل کشکان برای قلعه فلک الافلاک جلوگیری کنید.مرمت غیر اصولی پل شاپوری خرم آباد را کجای دلمان بگذاریم؟!جابجای ی سنگ نوشته دوران سلجوقی را چطور؟!بافت تاریخی شهر خرم آباد با خاک یکسان شد اما میراث فرهنگی در خواب زمستانی بود!این یکی را چه می گویید؟؟؟پل گاومیشان که93درصد آن در حریم جغرافیایی لرستان قرار دارد در سایه ی سکوت میراث فرهنگی به نام ایلام ثبت ملی گردید.آبشار شوی هم همینطور!کسانی که در انجام وظایفشان در قبال صیانت از جاذبه های خدادادی و تاریخی لرستان کوتاهی می کنند بدانند ما این مسائل را به خوبی می دانیم
نقل قول کردن
#3 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-13 11:10
قلب گردشگری لرستان با وجود قلعه فلک الافلاک می تپد.این قلعه به جای ثبت جهانی و مطرح شدن به عنوان جاذبه جهانگردی رو به نابودی و فراموشیست.آیندگ ان بر کسانی که چنین بی مهری را در حق نگین ارزشمند شهر خرم آباد روا می دارند نفرین می فرستند.فقط بلدید وعده های تکراری و دروغین تحویل مردم بدهید.حدود30سال است هر سال می گویید حریم قلعه تا یک سال دو سال دیگر تخلیه می شود.لرستانیها را چه فرض کرده اید؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#4 مجید 1396-09-13 11:13
بله مقصر میراث فرهنگیه په کیه منم.
الان اتفاقی غیر منتظره پیش بیاد مسئولین میراث فرهنگی وسایرین مقصر صدردصد می باشید
نقل قول کردن
#5 سعید 1396-09-13 11:14
نه اصلا خودتونو ناراحت نکنید هر موقع خراب شد تا یه مدت تقصیرو بندازین گردن همدیگه بعدشم که دیگه قضیه فراموش میشه . این کاریه که سالها تو خرم آباد انجام میشه و هنوزم داریم درجا میزنیم و عقب میمونیم .
نقل قول کردن
#6 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-13 11:21
تابستان امسال با تعدادی از گردشگران شیرازی در قلعه فلک الافلاک گفتگو می کردیم.می پرسیدند چرا این بنای بی نظیر با قدمت فراوانش هنوز در فهرست آثار جهانی ثبت نشده؟!گفتند اگر فلک الافلاک در شهر ما بود الآن شهرتش مثل تخت جمشید و پاسارگاد،جهانی شده بود.من هم هیچ جوابی برایشان نداشتم چون نمی خواستم از عملکرد بسیار ضعیف میراث فرهنگی لرستان نزد غیر لرستانیها گلایه کنم.
نقل قول کردن
#7 خرم آبادیم 1396-09-13 14:51
شما یه لطفی بکن
یه اکیپ از بهترین های میراث فرهنگی و چند دکتر عمران و معماری از اروپا بیارید
تا یک آنالیز دقیق انجام بگیره
قلعه فقط مال خرم آباد نیست بلکه متعلق به کل ایرانه
خواهشا کلی نگر باشید
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-09-13 15:44
فقط برای اینکه مقصر شناخته نشویم به فکر قلعه هستیم
این مملکت گویا هیچی سر جاش نیست
متولی یه بخش باید علاقه مند،متخصص و متعهد در اون حوزه باشه
این طرز تفکر در همه ی بخش ها هست
اینه که مملکت پیشرفت نمیکنه
رفع تکلیف،مسکن...
نقل قول کردن
#9 بیرانوندلرستان 1396-09-13 19:14
به نقل از سپهر عاشق خرم آباد:
به جای توجیه اشتباهات و بی تفاوتی های میراث فرهنگی لرستان نسبت به سرمایه های تاریخی و طبیعی این استان،از تکرار فاجعه ریزش پل کشکان برای قلعه فلک الافلاک جلوگیری کنید.مرمت غیر اصولی پل شاپوری خرم آباد را کجای دلمان بگذاریم؟!جابجایی سنگ نوشته دوران سلجوقی را چطور؟!بافت تاریخی شهر خرم آباد با خاک یکسان شد اما میراث فرهنگی در خواب زمستانی بود!این یکی را چه می گویید؟؟؟پل گاومیشان که93درصد آن در حریم جغرافیایی لرستان قرار دارد در سایه ی سکوت میراث فرهنگی به نام ایلام ثبت ملی گردید.آبشار شوی هم همینطور!کسانی که در انجام وظایفشان در قبال صیانت از جاذبه های خدادادی و تاریخی لرستان کوتاهی می کنند بدانند ما این مسائل را به خوبی می دانیم

شک نکن با .... بعضی مسئولین پل گاومیشان و آبشارتلزنگ لرستان بنام استانهای همجوار ثبت ملی شده
نقل قول کردن
#10 اکبر 1396-09-13 19:52
مقصر شناخته بشی ميخوان چکارت کنن؟ ب ز رو چکار کردن که شما رو چکار کنند . بیخیال باو
نقل قول کردن
#11 شقایق 1396-09-14 07:55
متاسفانه میراث فرهنگی را خواب اصحاب کهف گرفته است ، بخاطر غفلت و بی مسئولیتی میراث فرهنگی تمام سایتهای باستانی لرستان در معرض تخریب و نابودی است .
نقل قول کردن
#12 شهرام 1396-09-14 10:26
مسیولین میراث فرهنگی به صورت کارشناسی یک بار برای همیشه این دغدغه مردم رو برطرف کنن .توضیح بدید چه اقداماتی دارید انجام می دید .
نقل قول کردن
#13 دوستدار قلعه 1396-09-14 11:38
ببخشید پس مقصر کیه؟
اگه شما نیستید خب بگید کیه؟
این آزادسازی هایی که انجام گرفتنم رو دکتر دهمرده انجام داد
مردم دانا شدن
بسه دیگه
اگه راست میگید یه بیانیه بدید ببینم کی مقصره و کی داره مردم رو تحریک میکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا