یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور جمعی از مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان، آیین بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد لرستان برگزار شد.
به گزارش یافته، در این مراسم علی جهان‌آرا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان آموزش‌وپرورش استان اقدامات خوبی در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در رده سنی پایه و در میان دانش آموزان صورت گرفته است و درصدد هستیم تا با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان گام‌های مؤثری در جهت اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان برداریم.
جهان‌آرا با بیان اینکه کتابداران به عنوان مشاوران امین در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نقش عمده‌ای در آگاهی بخشی به مخاطبین و مراجعین به کتابخانه‌های عمومی دارند عنوان کرد: کتابداری نه‌تنها یک شغل بلکه یک فضیلت است و باید برای ارتقای جایگاه و منزلت آن تلاش کنیم.
مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان بهبود وضعیت مطالعه و کتاب‌خوانی در استان را در گرو عزمی همگانی دانست و تصریح کرد خیرین و فعالین فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در زمینه رفع مشکلات موجود در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان نقش عمده‌ای ایفا کنند.
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تاکید بر اهمیت نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در ترقی جامعه بشری، توسعه علم و فرهنگ را در گرو تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه دانست و اظهار داشت: ترقی در حوزه علم و فرهنگ و دین که از شاخصه‌های عمده توسعه‌یافتگی محسوب می‌شوند ارتباط مستقیم و جدایی‌ناپذیری با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارند. وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی وظیفه‌ای همگانی است تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید در حوزه کاری خود به اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه بپردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از جامعه‌ای که در آن مطالعه و کتاب‌خوانی وجود داشته باشد به عنوان به عنوان یک جامعه با فضیلت و دانش‌محور یاد کرد و عنوان کرد اگر بخواهیم جامعه‌ای مترقی داشته باشیم راهی جز تلاش در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه نداریم.
پخش کلیپ صلوات خاصه امام رضا (ع)، اجرای گروه سرود مذهبی توسط گروه «نغمه‌های افلاکی زاگرس» و پخش کلیپ فعالیت‌های یک‌ساله کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در سال جاری از جمله برنامه‌های آیین بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در استان لرستان بود.
در این مراسم از کتابداران و کتاب‌خوانان برگزیده استان تقدیر به عمل آمد. حامد شهامتی، زینب احمد پور و لاله جعفری کتابداران کتابخانه عمومی شهید صارمی بروجرد و مهدی مقدسی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی علامه شهیدی بروجرد کتابداران برگزیده و فاطمه قیصری، سیده محدثه حسینی، علی صفی پوریان، سید حسین موسوی، مائده ساروقی، سارا امرایی، مسعود طاهر پور، رضا بهمنی، نیلرام حاج حسینی و محسن دیناروند کتاب‌خوانان برگزیده استانی بودند که با اهدای تندیس و لوح تقدیر از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از خانواده شهید ماش الله شمسه شهید مدافع حرم لرستانی با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد.


 

دیدگاه‌ها  

#1 h 1396-09-01 13:05
سلام از یافته به عنوان یه رسانه بی طرف و پیگیر خواهش می کنیم از این آقایان بپرسند چرا همه مراکز استانها بخش نابینایان در نهاد کتابخانه عمومی دارند! شهر خرم آباد با داشتن 2000 نفر نابینا و کمبینا هنوز این بخش در پیچ و خم اداری هست و مدیران فرهنگی استان با پیگیری و داشتن آگاهی در این باره هیچ تلاشی نمی کنند!!! خودمون هم که پیگیریم و تلاش می کنیم سر راه مون سنگ اندازی می کنند!!!!
نقل قول کردن
#2 حامدی 1396-09-02 22:27
چرا خرم آباد فرهنگسرا ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا