یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار لرستان مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی «خانه حافظ‌الصحه (حافظی)» در این استان را به او ابلاغ کرد.
به گزارش یافته، "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌ای به موسی خادمی استاندار لرستان مراتب ثبت این اثر فرهنگی تاریخی را در فهرست آثار ملی به او ابلاغ کرد.

در نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی به استاندار لرستان آمده است:
در اجرای بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی ”خانه حافظ‌الصحه(حافظی)“ واقع در استان لرستان، شهر بروجرد، میدان رازان، گذر منتهی به بازار که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 31828 مورخ 96/7/10 در فهرست آثار ملی ایران به‌تبع رسیده، ابلاغ می‌گردد.
اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت وبازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی‌ربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع فرمایید.»

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1396-09-02 08:06
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان برای ثبت ملی گلونی به نام لرستان اقدام کند.گویا منتظرند تا کردستان به نام خودش ثبت کند!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا