یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: جسارت پرداختن به واقعیت‌ها و چالش‌ها از جمله واقعیات انکارناپذیری است که مدیران باید به آن ورود کنند.
به گزارش یافته، خدانظر دریکوند در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و آسیب‌های کنکور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، جمعی از کارکنان ستادی و صاحب‌نظران و متخصصان برگزار شد، افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که لرستان در شاخصی مانند کنکور به جایگاه مطلوب دست نیافته است و باید بررسی شود که چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه کدم‌اند تا بتوان برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل باید مطالعه دقیقی صورت گیرد و سهم ناکامی هریک از مؤلفه‌های مؤثر در کنکور به‌درستی مشخص شود.
 دریکوند ادامه داد: تردیدی نیست که در موفقیت یا ناکامی دانش آموزان در کنکور سراسری عوامل مختلفی از جمله خانواده؛ نهادهای فرهنگی، اقتصاد جامعه، خانواده و ... تاثیر گذارند و باید تلاش شود تا هر کدام از این مولفه ها در جای خود بررسی شوند.
وی تاکید کرد: گرچه کنکور معیار درستی برای ارزیابی فرایند یادگیری نیست؛ اما با توجه به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین شاخص توفیق استان‌ها با شاخص کنکور ارزیابی می‌شود؛ باید به‌صورت کارشناسی و تخصصی برای ارتقای این شاخص تلاش کرد.
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که باید راهکارهایی را ارائه داد که به راحتی عملیاتی و اجرایی شوند و ادامه داد: برای ارتقاء جایگاه استان در کنکور باید مداومت داشت و به‌صورت مقطعی عمل نکرد.
وی به نقش مشارکت و همکاری مؤسسات علمی و آموزشی، خیرین حقیقی و حقوقی در تحقق اهداف اشاره کرد و افزود: کارگروهی متشکل از صاحبان فن و کارشناسان باید به بررسی علل و موانع پیش روی داوطلبان در کنکور سراسری بپردازد
اردشیر معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم در این نشست گفت: در این نشست از صاحب نظران و متخصصان حوزه کنکور درخواست کردیم تا نظرات دقیق خود را در ارتباط با چالش‌ها، آسیب‌ها و فرصت‌های سنجش و پذیرش که بخشی از آن به نام کنکوراست اعلام کنند تا بتوان آن را جمع‌بندی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.
 وی در ادامه به بیان آماری در خصوص تطبیق وضعیت استان با سایر استان‌های کشور پرداخت و افزود: اگر به آمار مجازین انتخاب رشته توجه کنیم، متوجه این حقیقت می‌شویم که آمار مجازین انتخاب رشته لرستان با استان‌های موفق و پیشرو تفاوت چندانی ندارد.
اردشیر تاکید کرد: وضعیت اقلیمی، فرهنگی؛ اقتصادی و اجتماعی استان دست به دست هم داده تا موانعی در مسیر توفیق دانش آموزان ایجاد شود و آن‌ها نتوانند نتیجه‌ای درخور انتظار از کنکور داشته باشند.
وی تأکید کرد: وقتی سخن از ناکامی می‌شود معنایش شکست و ناکامی مطلق نیست، بلکه چه‌بسا اگر داوطلبان مطابق با استعداد و توان خود دست به انتخاب رشته بزنند توفیق بیشتری داشته باشند.
در ادامه این نشست سهرابی، جهان نژاد و رحمانی از فعالین حوزه آموزشی و کنکور و قاسمی، مرادی، مرادی زاده، صارمیان، شاهرخی، بیات و هاشمی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش به بیان دیدگاه و نظرات خود در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های کنکور پرداختند.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1396-08-25 10:15
جناب دریکوند وقتی آمار کلاسها بالای ۴۵نفره چه انتظاری از اموزش میشه داشت
نقل قول کردن
#2 ..... 1396-08-25 15:33
همه میخان پزشک بشن به خاطر تبلیغات بد معلمین متاسفانه هی میگن برید تجربی الانه به خاطر عدم اگاهی دانش اموزان اکثرا میرن تجربی و خیلیا پشت کنکور میمونن چون رقابت شدیده اگه معلمین محترم از مزایای رشته ریاضی بگن این مشکل پیش نمیاد 8) ....
نقل قول کردن
#3 حسن 1396-08-25 20:59
اول باید به دانش اموزان سیاسی کاری یاد بدهیم بعدا بفکر کنکور باشیم!!!!
نقل قول کردن
#4 یاری 1396-08-27 16:46
متأسفانه مردمان لور از فواید قبولی در دانشگاه بی اطلاع هستند. در لرستان هیچ دانشگاه صنعتی وجود ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا